Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg sa ikke at den vill koste 10 millioner kr (evt dollar) men jeg snakket om de 10 millionene i USA som får nyte godt av landets ressurser istedenfor de 300 millionene som ville nytt godt av USA sin støtte! Og dere lurer fortsatt på hvorfor enkelte folk hater USA? Da er vel denne saken et veeeldig godt eksempel! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Amerikanske selskap, skal som norske, også tjene penger. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) det jeg sa om medisiner var at du ikke kan si noe om dårlig amerikansk helseforsikring. Jeg tar ikke stilling til saken angående medisiner til u-land. Medicare ordningen koster nok mer enn 10 millioner da. Bare så det er sagt! Til 10 millioner folk ikke penger vet du! Ops for treg. Endret 26. november 2003 av Elyas Machera Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Amerikanske selskap, skal som norske, også tjene penger. Merkelig nok så var det bushadministrasjonen som sa nei da (Kanskje fordi de fikk 500 millioner dollar i støtte av Pharma til valgkampen) nei det er merkelig den saken der! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kan du norsk? Jeg skriver at også amerikasnke selskap, som Pharma, skal tjene penger. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kan du norsk? Jeg skriver at også amerikasnke selskap, som Pharma, skal tjene penger. Kan DU norsk? UTEN stor N vel å merke. KAnskje de kunnet tatt de 500 millionene de ga bort til Bushadministrasjonen og brukt de til billige medisiner, men uansett pointet i denne saken er at LANDET USA sa nei på vegne av sine selskaper som de var kjøpt og betalt av. Det er patetisk gjort og en veldig god grunn til at jeg hater landet, nei ikke misliker, men HATER! Lenke til kommentar
OuO Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Så det er forsvarlig at kansje 300 millioner mennesker dør for at pharma skal tjene penger? Dessuten tror jeg ikke pharma hadde gått konk uansett! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg, som aksjonær i Phrma, gjennom et investeringsselskap i USA, skal ikke ha noe av at de deler ut altfor mye medisiner. LITT er greit, men vi snakker om merkevarer som ikke er billige. Jeg vil ha utbyttet mitt! Dere synes vel jeg er grådig nå... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg, som aksjonær i Phrma, gjennom et investeringsselskap i USA, skal ikke ha noe av at de deler ut altfor mye medisiner. LITT er greit, men vi snakker om merkevarer som ikke er billige. Jeg vil ha utbyttet mitt! Dere synes vel jeg er grådig nå... HVA I HELVETTE ER DET DU IKKE SKJØNNER? Har jeg snakket om å DELE ut medisiner til verden da? Nei det er en avtale mellom 144 land om å gå sammen og sørge for at u-land skal få tilgang til billige medisiner, ingen som noensinne har sagt at Pharma skal måtte selge det unna og tape penger, men heller at de 144 landene heller spytter inn penger og subsidierer mellomlegget! Nå bør du ****** meg lese det som står i postene og ikke konsekvent kverrulere! Helvette heller Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ja litt :-) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Grådig, tja. . . umenneskelig? visst ******. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er ikke staten USAS oppgave å støtte opp om å gi medisiner til u-land. Pharma skal tjene penger. Jeg beklager, men jeg oppfattet det slik at du ville at det skulle DELES ut medisner, og at Pharma skal senke prisene sine. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er ikke staten USAS oppgave å støtte opp om å gi medisiner til u-land. Pharma skal tjene penger. Jeg beklager, men jeg oppfattet det slik at du ville at det skulle DELES ut medisner, og at Pharma skal senke prisene sine. Du er bare dum du! Viss 143 andre land ser på det som deres plikt å gjøre det, hvorfor gjør ikke USA det? eller med andre ord, hvorfor er det konsekvent USA som misbruker sin maktposisjon så til de grader og ikke andre land? Nå sier jeg ikke at alle andre land er helgener, men USA har en unik maktposisjon her i verden og den MISBRUKER de så enormt at om terroristene smugler et par nukes der inne og smeller av, det gjør meg ingenting! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg tror jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. Jeg innser at jeg har tapt. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Herregud - fyren begynner å lære... *vettskremt* Lenke til kommentar
OuO Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Men er det ikke nettop blitt lovlig for u-land å lage billige medisinkopier da? Mener å huske at også her var USA som satte seg på bakbena, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Joachim: Det er USAs PLIKT å dele ut, ja dele ut GRATIS medisiner til hele den tredje verden, selvfølgelig andre land også, som Norge. Ikke bare medisiner, nei her skal det deles ut kunnskap, opplæring i å dyrke jorda, lære folk førstehjelp osv. Det er en plikt bl.a. pga den menneskelige faktoren og den rent økonomiske faktoren. Vestens rikdom er tuftet på u-landenes fattigdom. Johnsen: Det er ikke flott når arbeidere og fattige blir drept av nukes. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Men er det ikke nettop blitt lovlig for u-land å lage billige medisinkopier da? Mener å huske at også her var USA som satte seg på bakbena, men er ikke sikker. Om jeg husker rett så raserte vel USNA den avtalen også. . . Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Men er det ikke nettop blitt lovlig for u-land å lage billige medisinkopier da? Mener å huske at også her var USA som satte seg på bakbena, men er ikke sikker. Trodde også det, men er ikke sikker. Bra at du tar til fornuft Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå