Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

Angående yttringsfriheten i USA, så er den faktisk helt utrolig. Eneste problemet er at alle de store mediene er eid av tullinger. Så det er omtrent klin umulig å komme ut med noe annet enn patriotisk fjas.

Kanskje sånn vi ser det her i Norge.. I Washington DC (kanskje hele USA, er ikke helt sikker) har de faktisk ytringsfrihet på tv, og tv-kanaler eid av private folk. Har hørt om at det er en kanal med kun kommunisme fra et visst tidspunkt til et annet.

Vil nå ikke si det er "patriotisk fjas" der... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jojo, at det er en bitteliten kanal som bare sender commiebastardpropaganda er ikke umulig. Men når man har 2000 tv-kanaler, har hørt i de store mediene at kommunisme er kjempeslemt og at kommunister spiser små barn, så er ikke det den første kanalen du switcher innom liksom.

De store mediene, CNN, Fox, NBC og de største avisene er i all hovedsak veldig tro mot USAs interesser. De er sjeldent kritiske til USAs opperasjoner i Sør-Amerika, de kritiserer ikke USAs behandling av Vietnam etter krigen etc.

Lenke til kommentar
Angående yttringsfriheten i USA, så er den faktisk helt utrolig. Eneste problemet er at alle de store mediene er eid av tullinger. Så det er omtrent klin umulig å komme ut med noe annet enn patriotisk fjas.

Da bør du ta en prat med de virkelige haukene der over. De beskylder så godt som alt som finnes av media der borte for å være liberale kommies som bare vil USA vond og burde brenne....

Bortsett fra Fox News, anser de resten som mørkerøde elitistiske snobber.

(Trenger ikke ta mitt ord for det. Bare kikk på diverse Yahoogroups, forum o.l.)

Vi snakker her faktisk ikke bare folk som tilhører neocons, men "vanlige" folk med stor tro på gud, fedreland og håndvåpen.

Endret av m-kane
Lenke til kommentar
Gjest mafister

USA er et fint land, da. Ikke verst bare det. Så på sånn film om det hvite hus nå i dag. Praktfullt. Er vel nesten det eneste positive hjernen min klarer å finne om USA.

Lenke til kommentar

Hei, her er jeg igjen!

Hør nøye etter...

Skatten skal fordeles likelig mellom de norske innbyggerne. Jeg vil jo kanskje påstå at man får mer igjen for skatten, dersom man betaler 50 000 i skatt enn når man betaler i dyre dommer. Hvorfor oppretter man selskaper i Norge som bare er opprettet for å gå i underskudd?

Jeg påstår at jeg belaster de norske skattebetalerne mindre enn en del andre. Jeg går på privat skole, jeg bruker privat helsevesen, etc. Om jeg for en gang skyld kan få ut litt fint stipend fra Lånekassen, i tillegg til et RENTEFRITT lån har jeg like mye rett på det som dere. Jeg forsøkte å se om det gikk ann å få ekstrastipend pga. min lavtlønnede mor, men desverre må foresattes ses under ett.

Vi har kjøpt amerikansk parabolkort, vi ser på diverse Fox Channels i Norge også! Fox er bra. Jeg mener også at kanaler som CNN og NBC, Bloomberg og CNBC er gode. De aller fleste slår Nrk med sitt fantastiske og ikke minst nyskapende programmet "Lørdan". Det er triste saker...

I USA kan du si det du mener. Selvsagt bør de ha rett til å overvåke deg om du er veldig kontroversiell, hvilket høyst sannsynlig også skjer i Norge. Min mor regner med at Overvåkningspoliti har en mappe på henne, men hun gidder ikke å få innsyn i den. Hun mener at politiet skal gjøre jobben sin. Min mor var nemelig i DDR tre ganger, på familiebesøk. Altså, de norske komunistene som ble overvåket skal ikke klage, de skal se på det som min mor, at politet gjorde jobben sin.

Dere har da hørt om en av motkandidatene til BUsh' største problem? Han er fra Vermont. Resten av USA regner NY og VT for kommunister. Man stemmer ikke rødt i USA. USA har reddet verden fra kommunisme!

Også sortier og fattige har ytringsfrihet. Dette gjelder alle amerikanske borgere. Ikke minst er de PATRIOTISKE!

Og til dere Bush-hatere: Bush fikk denne uken gjennomslag for å endre Medicare, slik at fattige eldre skal få enkele forhold slik at de kan kjøpe den medisinen de trenger. BUSH, men noe motstand blant DEMOKRATENE klarte dette.

Lenke til kommentar
Og til dere Bush-hatere: Bush fikk denne uken gjennomslag for å endre Medicare, slik at fattige eldre skal få enkele forhold slik at de kan kjøpe den medisinen de trenger. BUSH, men noe motstand blant DEMOKRATENE klarte dette.

La meg se om jeg har forstått dette riktig, for jeg har for øyeblikket seriøse problemer med å forstå logikken din...

For en stund siden, ja la oss nå si et halvt års tid siden kanskje, så ble 143 land enige om en avtale som skulle skaffe billigere medisiner til U-land men dette var en avtale som USA nektet å bli med på og det er ikke akkurat vanskelig å tenke seg til at dette så og si gikk i dass da USA er verdens største medisinprodusent.

MEn likevel så synes du det er bra av Bush å gjøre det bedre for sine egne borgere som jeg er sikker på har det mye bedre enn folk i U-land? Er dette bra med USA? Ødelegge for fattige i U-land men hjelpe de fattigste i sitt eget land! Det er kanskje snakk om flere hundre millioner de kunne hjulpet, men nei, hjelpe de 10 millionene i sitt eget land først! IDIOTI!

Lenke til kommentar
MEn likevel så synes du det er bra av Bush å gjøre det bedre for sine egne borgere som jeg er sikker på har det mye bedre enn folk i U-land? Er dette bra med USA? Ødelegge for fattige i U-land men hjelpe de fattigste i sitt eget land! Det er kanskje snakk om flere hundre millioner de kunne hjulpet, men nei, hjelpe de 10 millionene i sitt eget land først! IDIOTI!

Enkelte klarer virkelig å få vridd alt til å passe sitt antiamerikanske syn! Om USA ikke hadde hjulpet sine fattige, som er en påstand som ofte slenges ut, så hadde du vel sutret over det også, tenker jeg?

Endret av AlexK
Lenke til kommentar

Enkelte klarer virkelig å få vridd alt til å passe sitt antiamerikanske syn! Om USA ikke hadde hjulpet sine fattige, som er en påstand som ofte slenges ut, så hadde du vel sutret over det også, tenker jeg?

Så da spør jeg deg Alex, er det som USA her gjør noe som er verdt å elske ved landet? Viss du klarer å resonerre deg frem til Ja her så er du like dum som enkelte andre (no names mentioned)

Du mener det er verdt å elske USA fordi de hjelper 10 mill fremfor kanskje 300? De sier jo litt om hvordan du verdsetter mennesker da!

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar
Norge skal være verdens beste land å bo i, og flere lever under fattigdomsgrensa. Det siste der er hvertfall fakta.
Jeg er knalsikker på at uansett hvor mange penger vi spytter inn i velferdsstaten, vil alltid noen falle utenfor. Fattigdom handler ikke først og fremst om mangel på penger, men mangel på initiativ og handlekraft til å ta rette avgjørelser. jeg regner med at det ville ikke bli noe særlig mange flere "fattige" om man la ned sosialen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...