PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hva sa jeg nettopp HalTan? i USA får du også trygder og pensjoner, det handler om prioriteringer. Om du prioriterer biff eller sykeforsikring, det overlater jeg til deg. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) L**** er tilbake... Jeg er tilbake! USA har brakt mange vidunderlige ting til verden, hvor hadde vi ikke vært hvis det ikke var for deres saftige våpenindustri? HVA skulle vi gjort uten raketter å bombe aspirinfabrikker med? Samt at USA har et rikt og spennende sammfunn, der selv folk som Timothy McVeigh, en snodig krabat, får utfolde seg til full effekt... Og det er jo SÅ mye bedre med forsikring som koster penger, og som er bedre hvis du betaler mer, kontra vår stygge sosialistiske sovjett-trygdeordning! Endret 25. november 2003 av Den Røde Tsar Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hva sa jeg nettopp HalTan? i USA får du også trygder og pensjoner, det handler om prioriteringer. Om du prioriterer biff eller sykeforsikring, det overlater jeg til deg. Du har fått med deg at trygdesystemet forfaller og er ønsket bort og vekk av flere tullete republikanere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Forsikringer er en vel så god ordning som trygdesystemer. Synes jeg. Er det egentlig nødvendig med andre trygder enn alderspensjon? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Min tur nå!!! -Jeg ELSKER hollywoodfilmer, når de er på sitt beste. Amerikanerne har finslipt historiefortellingsteknikk. Fight Club for eksempel. -Steike så godt fast food er. -De prøver å gjøre noe godt for verden. Jeg tror faktisk de selv tror de er inne på noe. -Det akademiske USA er uovertruffent. Bare synd kunnskap teller mindre enn materielt resultat. -Nesten halvparten av befolkningen virker som de er i stand til å tenke kritisk. -Teit nok virker det faktisk som om A-våpen har et utrolig fredsskapende potensiale, fordi ingen tør å bruke dem. Mye mer humant enn håndvåpen. Og USA var først. -USA hadde en periode etter WW2 hvor de klarte å tenke i andre baner enn våpenmakt og gjør-som-vi-sier-for-vi-vet-best-hva-som-funker-i-DERES-land. Stikkord: Marshallhjelpen var teksbokeksempelet på at SOFT POWER og TILKNYTNING er veien å gå for verdensfred. -USA var glupe nok til å følge opp da Sovjet tok initiativet til ensidig avspenning. -Jeg har aldri møtt en usympatisk amerikaner. Men så har jeg aldri vært i USA; alle amerikanere jeg har møtt har vært på reisefot. Noe i meg sier at det ikke er tilfeldig. -De er veldig opptatt av demokrati. Hadde de bare vært klar over at det innebærer mer enn folkeavstemninger... -De er veldig opptatt av menneskerettigheter. Hadde de bare visst om flere enn Frihet... -Det er et skikkelig stort land, og det bor veldig mange mennesker der. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Og de har dødsstraff for de som liker det, hva med at Lamer, ble uskyldig grilla, husker han å skrive fra fengselet så vi kan komme på BBQ da? (Skyldig er også en mulighet...) Endret 25. november 2003 av Den Røde Tsar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Vennligst ikke omtal meg "lamer". Dødstraff er mer humant enn f.eks. livstidsstraffer. Selv vil jeg foretrekke dødstraff fremfor livstid på celle. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Dødsstraff rammer folk FOR ALLTID... Du er ikke Lamer, hva får deg til å tror det? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Og de har dødsstraff for de som liker detHadde jeg først driti på draget og gjort en straffbar handling og med riktighet blitt dømt til livstid, så ville nok jeg ha valgt dødsstraff, og heller ha sjangsa på at det er noe bedre "on the other side". Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det beste argumentet mot dødsstraff er definitivt sjansen for å dømme noen uskyldig. Derfor hører det ikke til på listen over det jeg liker med USA. Det som derimot er bra, er f.eks.: - Markedsliberalistisk økonomisk politikk - Folk blir ikke skattet halvt i hjel, i motsetning til her i landet - Stor vekt på individuelle rettigheter, som ytringsfrihet - Hauger av tekniske nyvinninger har sin opprinnelse i USA - De sørget for å vinne den kalde krigen, og beskytte oss mot Sovjet Pluss sikkert mye annet jeg ikke kommer på akkurat nå. Er naturligvis endel negativt også, men dette er jo den positive tråden. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sovjet er KONGE! Skattepengene "forsvinner" ikke... Det er ikke en diger binge som Magne spiller fotball i elns de går til... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skattepengene "forsvinner" ikke... Nei, men de blir dårligere utnyttet enn om du selv hadde brukt dem.Eksemplel: dag fikk jeg regniner fra sykehuset for en røntgenoperasjon. Ja - regninger. En fra hver avdeling. De har forskjellige datassytemer og forskjellige revisorer. Forfallsdatoen er også forskjellig. Dette er unnødig byråkratisk. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sovjet er KONGE! VAR, mener du vel? Det ligger heldigvis på historiens skraphaug. Skattepengene "forsvinner" ikke... Det er ikke en diger binge som Magne spiller fotball i elns de går til... De forsvinner ikke i betydningen "trylles bort". De forsvinner fordi de brukes til alt mulig unyttig tull - i tillegg til endel legitime formål, naturligvis, men det er et stort effektiviseringspotensial også for de områdene vi bør bruke penger på. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hva er bra med USA? Amerikanske biler(Chevrolet, Ford, osv.) Friheten til å kunne si det man mener og ikke få beskjed om å forlate landet, (Ref Propaganda posten.) Skatter og avgifter. Tror det meste er nevnt i tidligere poster. Ps, husket jeg å nevne Amerikanske biler Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Amerikanske biler(Chevrolet, Ford, osv.) Ikke minst er bilprisene til å leve med, slik at stort sett alle har råd til en. Den norske avgiftspolitikken er jo latterlig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 JAAA SÅ FLOTT! 3 Biler per familie, MINST! Fortsetter vi slik kan det hende vi klarer å ta knekken på den satans naturen en gang for alle... weeeeeeeeee! (btw: MYE Amerikanske biler, de billige, er dårlige biler..) Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det er ikke alle som samler på biler for moro skyld. Tror de fleste vil nøye seg med så mange de har bruk for. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ergo et par biler per familie. Det er snakk om USA mann, dårlig kollektivt system og lange distanser. Go figure. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Kjell-Mange spiller det jeg vet fotball på skolen min, ikke i en pengebinge. BYRÅKRATI er dyrt! Og unødig. Derfor bør dette avskaffes. I US jobbes det med saken. Man forhindrer arbeidsledighet ved å omplassere folk, til f.eks. flagmen og skolepatruljevakter. Smart. Sovjet var sikkert konge det ja... Godt det er borte sier nå jeg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har HalTan vært i Salt Lake City? Busser er gratis i sentrum, trikkene går hvert fjerde minutt. KJEMPEDÅRLIG kollektivtilbud altså! For SLC er nemmelig en republiaknsk by! Derfor, DÅRLIG kollektivtilbud!! JA!! Ja, et par biler per familie. Gjør det deg noe HalTan? Du hadde ikke sagt nei takk til en bil du heller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå