Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så da spør jeg deg Alex, er det som USA her gjør noe som er verdt å elske ved landet? Viss du klarer å resonerre deg frem til Ja her så er du like dum som enkelte andre (no names mentioned)

Du mener det er verdt å elske USA fordi de hjelper 10 mill fremfor kanskje 300? De sier jo litt om hvordan du verdsetter mennesker da!

Nei, herregud! Det er dere som bestandig syter over at USA ikke hjelper sine syke og fattige, ikke jeg. Og hvis det da viser seg at det blir bevilget mer penger til svake grupper i USA, så klarer dere å få det også til å bli galt. Dere finner alltid noe å kritisere amerikanerne for. Om de gjør akkurat det du foreslår i dag, så skal jeg vedde på at du kritiserer dem for det i morgen!

Jeg har overhodet ikke uttalt meg om nødvendigheten av billige medisiner til u-land, jeg bare kritiserer at du benytter ethvert påskudd til å hakke på USA, og av den grunn setter opp mot hverandre to saker som ikke har noen forbindelse. Jeg antar du ikke mener vi burde legge ned alle norske sykehus, fordi pengene hadde gjort bedre nytte for seg i u-land?

Støttes til de grader.

Den ene dagen er det dårlig offentlige helsevesen for amerikanere, når det da tilfeldlgivs endres, så er det galt, da tenker man ikke på de som bor i u-land.

JEg har aldri kritisert det at USA ikke hjelper sine egne da... Det er det nok andre her inne på forumet som har stått for, og sikkert med god grunn, men ikke jeg så jeg har vel kanskje berettiget grunn til å kritisere de for dette eller hur?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jepp...og det er fortsatt mange av de "native americans" som ikke har det bra...enda! Og vi lever i et sivilisert samfunn^^

Ja, det er alltid folk som ikke har det bra i et og hver samfunn. Det er umulig å unngå. Native Americans har fått alt andre amerikanere har og MER. Selv med dette klarer de ikke ta seg ut av alkoholismen, spillegalskap, etc, etc.

De er, som mange andre amerikanere, tapere i samfunnet.

Det er ikke alle av de som er sånn. Som jeg har demonstrert, finnes det mange suksessfulle "indianere" også, som har blitt ganske rik pga at de får penger fra staten uansett hvor mye de tjener.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner som sagt en av "the natives". Hans far er ganske så rik, pga alle skattefordeler og det at han slipper tax på varer han selger. Det finnes mange natives som drikker, røyker hasj osv. men flesteparten klarer seg utmerket.

For å dra det litt on-topic her: Vi elsker USA pga deres vennligsinnende åpenhet for nye mennesker!

Lenke til kommentar
JEg har aldri kritisert det at USA ikke hjelper sine egne da... Det er det nok andre her inne på forumet som har stått for, og sikkert med god grunn, men ikke jeg så jeg har vel kanskje berettiget grunn til å kritisere de for dette eller hur?

Jeg gjettet på at du ikke synes det amerikanske helsesystemet fungerer godt. Hvis jeg tok feil, beklager jeg.

Lenke til kommentar
For å dra det litt on-topic her: Vi elsker USA pga deres vennligsinnende åpenhet for nye mennesker!

Nei nei, dette er den 200 år gamle versjonen! I dag må du huske å sitere den reviderte utgaven:

"USA er vennligsinnet åpen for nye mennesker... så lenge de nye menneskene:

-Ikke vil bringe med seg sin egen kultur...

-Ikke krever noe...

-Betyr inntekter for de landet...

-Oppgir sine rettigheter...

-Aller helst holder seg langt vekke."

Lenke til kommentar

Ja, er det noe galt i det da gspr?

Do forklara mai?

Jeg innser at dette kan være provoserende.

Selvcsagt beholder de rettighetene sine! Jeg planlegger selv å søke om statsborgerskap i USA.

Nei, de første årene skulledet bare mangel at de ikke krevde noe!!

Inntekter ja, kanskje derfor jeg får komme inn?

Den amerikanske kulturen er noe for seg selv. Det er den vi elsker!

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Den amerikanske kulturen er noe for seg selv. Det er den vi elsker!

Jepp!

noen liker det også... sad but true!

Hva er det som er så mye bedre der borte da? Antall McDonalds sjapper pr. mile? At psykopater går rundt med våpen og dreper folk midt på gata, eller på skolen?

Eller at små unger blir lukket inn til pedofile stjerner?

Lenke til kommentar
Hva er det som er så mye bedre der borte da? Antall McDonalds sjapper pr. mile? At psykopater går rundt med våpen og dreper folk midt på gata, eller på skolen?

Eller at små unger blir lukket inn til pedofile stjerner?

De fleste amerikanere er ganske alminnelige mennesker. Intrykket mange, og tydeligvis også du har av USA er gjennom film og TV hvor bare de ekstreme tingene kommer fram.

Lenke til kommentar

Jeg elsker ikke USA, tror faktiske ikke jeg elsker noe land, ikke hater jeg noe land heller. Denne tråden skulle vel være om hva som var bra med USA, ikke om hva som var galt med USA? Her er noe av det jeg synes er bra med USA:

* De tilgir sine fiender (England, Tyskland, Japan, Italia, Russland...).

* De har alltid vært en åpen havn for flyktninger fra sult, nød og undertrykkelse (bor like mange "nordmenn" i USA som i Norge...)

* De tror mennesket har ubegrensede muligheter (Carnegie - fra fattig, skotsk innvandrer til milliardær...)

* De er en trofast alliert (NATO...)

* De er enormt åpne for nye måter å gjøre ting på (industriell masseproduksjon...)

* De er lekne og eksperimentelle (Flower-Power...)

* De tynges ikke av historisk ballast (de har nesten ingen historie...)

* Universitetene deres er en magnet for de beste forskerne i verden (synd for oss i Europa, men vi kunne ha satset like mye på forskning...)

* Marshallhjelpen (som hjalp oss til å hjelpe oss selv...)

* Vennligheten og hjelpsomheten deres (jeg forbløffes stadig over det når jeg treffer amerikanere...)

* FN (Roosevelts ide...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...