Gå til innhold

Elske USA tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*I USA kan selv de fattige kjøpe seg bil.

*Tiltross for at folketallet er i kraftig vekst, øker BNP pr person.

*USA har funnet opp masse bra stuff som jeg bruker hver dag.

*USA tok imot genier som Einstein og Nikola Tesla med åpne armer, og lot de jobbe for menneskeheten.

*USA har masse fine babes.

*USA har masse deilig (om ikke kjemepsunn) mat. Takk USA for maisen.

*I USA kan alle gjøre det stort. Det finnes masse eksempler på at selv fattige har fått til fine ting.

*USA er en motpol mot det norske jantelovsamfunnet.

*USA lager verdens beste filmer.

*USA har reddet europa fra seg selv 2 ganger, og er det vestlige samfunns eneste beskytter når det gjelder.

*USA har Bangbus! Det hadde aldri funka i Norge.

*USA :thumbs:

Lenke til kommentar

Men erå huske at jeg lagde en tilsvarende tråd en gang?

USA gir oss Donuts

USA gir oss fred

USA GA nordmenn muligheter til nye liv

USA reddet Norge fra Sovjet.

USA - THE LAND I LOVE!

(Så håper jeg virkelig at ingen moderator finner dette provoserende, og at jeg ikke får nye utestengelse på grunn av dette....)

Lenke til kommentar

Coctails,Bourbon,7-up, milk shake

Camel, Marlboro, Lucky Strike

Humphrey Bogart, Dean Martin, Al Pacino

Spare ribs, banana split, popcorn

New York

Blues, jazz, funk, fusion

Jimi Hendrix, Miles Davis, Joe Satriani, Iggy Pop, Frank Zappa, Living Color, Soundgarden, Nirvana, Dream Theater

Mark Twain, John Kennedy Toole, Steinbeck, Hiaasen

Lenke til kommentar
Da er man ikke akkurat fattig (Jeg måtte bare blande meg selv om jeg sikkert ikke bør legge meg borti den tråden her, men det punktet der ga ikke mening)
Hvis man definerer "fattige" som de 10% av befolkningen med lavest inntekt, så gir dette mening. Selv i de fattigste slumområdene i USA finner man biler. Ny punkter på lista mi:

*I USA trenger ingen å sulte eller fryse. Sulter du er det din egen feil. Fryser du kan du flytte til Texas eller Florida.

Lenke til kommentar

JoachimR:

Donuts, ja nyttig. Go USA... Jeg er, derimot, enig i at USA har gitt både seg selv og verden mye bra, blandt annet i form av nyttige oppfinnelser og teknologi. Men på den annen side har USA gjort så mye idiotisk og egoistisk for verden, spesiellt politisk og økonomisk, at det ikke engang er verdt å nevne hvem som fant opp lyspæra. Jeg missliker ikke USA på den måten, jeg syntes personlig USA har jgort mye bra for verden, problemet er bare det at de til motsettning har gjort så J*ÆKLA mye ILLE for verden. Skjønner?

EDIT: Dette er muligens offtopic, men likevel føler jeg det nødvendig å si. Det er greit, du har sonet din straff, ikke grunnløst heller. Nå er du sluppet fri på forumet igjen, jeg håper virkelig du ser alvoret i det du gjorde, og at du ikke fortsetter. Om noe slikt gjentas VIL det få konskvenser.

Så lenge du holder deg til reglementet vil jeg ønske deg velkommen tilbake.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
I USA kan man gjøre hva man vil på sin egen eiendom

Privat eiendomsrett er tyveri. Man kan forsåvidt ikke gjøre hva man vil på sin egen eiendom.

INDIVIDUELL FRIHET

? dette er en floskel uten noe basis.

I hvilket land ble datamaskiner, lyspærer etc- oppfunnet i?

også? forsåvidt, så ble de fleste store oppfinnelser gjort av statlige institusjoner eller insitusjoner som har tilnærmet monopol og som er støttet av staten ;)

Rusbrus er amerikansk

hurra? :roll:

USA inspirerte Norge da vi laget grunnloven vår.

Grunnloven suger.

Gjennom Marshall-hjelpen bygget vi opp landet igjen.

Og takket være Sovjet vant ikke Hitler krigen.

Hvor hadde Norge vært i dag uten USA?

Nei si det, sikkert omtrent som i dag, bare mindre påvirket av USAsk kultur.

Lenke til kommentar
Privat eiendomsrett er tyveri
Fra hvem, deg selv ?
Man kan forsåvidt ikke gjøre hva man vil på sin egen eiendom.

Det er riktig. Både på og med egen eiendom reguleres av lover.

Og takket være Sovjet vant ikke Hitler krigen.

Takket være USA og Sovjet ( og mange andre land)
Lenke til kommentar
*I USA trenger ingen å sulte eller fryse. Sulter du er det din egen feil. Fryser du kan du flytte til Texas eller Florida.

Ok, den skjønte jeg ikke?

Så vidt meg bekjent sulter ingen (mulig unntak for fotomodeler o.l.) frivillig?

Det jeg mente var at i USA trenger selv de fattigste ikke å sulte, da landet i likhet mde de fleste andre vestlige land har et sosialt sikkerhetsnett (selv om noen liker å påstå det motsatte).

Lenke til kommentar

USA har et godt utbygget "hjelpenettverk"- man får, selv om mange mener det motsatte, arbeidsledighetstrygd og statlige pensjoner.

Er det et lad jeg vil bli syk, hvis jeg kunne velge, måtte det være USA. Forsikringer er ikke dyre, de aller, aller fleste klarer seg utmerket godt I US.

Nei, mulig det ikke er så gøy å ikke ha penger i Montana (for de uinnividde: USA's Finnmark). Men uansett tror jeg det er bedre enn i Finnmark, uten penger...

Lenke til kommentar
Er det et land jeg vil bli syk, hvis jeg kunne velge, måtte det være USA. Forsikringer er ikke dyre, de aller, aller fleste klarer seg utmerket godt I US.

Nei, mulig det ikke er så gøy å ikke ha penger i Montana (for de uinnividde: USA's Finnmark). Men uansett tror jeg det er bedre enn i Finnmark, uten penger...

Hypotetisk sett: Om du ikke hadde råd til forsikring og ble syk, ville du fremdeles valgt USA? DET hadde vært idioti. Jada, de fleste klarer seg ok i USA, men hva med resten? De fattige i USA er fremdeles en betydelig stor gruppe, skal man bare la de dø ut? Omtrent som du mener om de narkomane?

----

Nå har ikke jeg lest hele tråden her, men: Hva er galt med Finnmark? Bortsett fra at det er satans kaldt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...