knutby Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Siden USA haterne har si tråd kan da vi ha vår tråd... hvis det er flere en meg da... Edit: Post alt som er bra med USA Endret 25. november 2003 av Loffelur Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ja jeg har det på tunga her.... øhhh..... erm..... vent da..... nei, fant det ikke du! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Nå skulle liksom denne posten være litt seriøs da... <------------ Endret 25. november 2003 av Loffelur Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 *I USA kan selv de fattige kjøpe seg bil. *Tiltross for at folketallet er i kraftig vekst, øker BNP pr person. *USA har funnet opp masse bra stuff som jeg bruker hver dag. *USA tok imot genier som Einstein og Nikola Tesla med åpne armer, og lot de jobbe for menneskeheten. *USA har masse fine babes. *USA har masse deilig (om ikke kjemepsunn) mat. Takk USA for maisen. *I USA kan alle gjøre det stort. Det finnes masse eksempler på at selv fattige har fått til fine ting. *USA er en motpol mot det norske jantelovsamfunnet. *USA lager verdens beste filmer. *USA har reddet europa fra seg selv 2 ganger, og er det vestlige samfunns eneste beskytter når det gjelder. *USA har Bangbus! Det hadde aldri funka i Norge. *USA Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Men erå huske at jeg lagde en tilsvarende tråd en gang? USA gir oss Donuts USA gir oss fred USA GA nordmenn muligheter til nye liv USA reddet Norge fra Sovjet. USA - THE LAND I LOVE! (Så håper jeg virkelig at ingen moderator finner dette provoserende, og at jeg ikke får nye utestengelse på grunn av dette....) Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 *I USA kan selv de fattige kjøpe seg bil. Da er man ikke akkurat fattig (Jeg måtte bare blande meg selv om jeg sikkert ikke bør legge meg borti den tråden her, men det punktet der ga ikke mening) Lenke til kommentar
OuO Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Tenk at det fortsatt folk som ikke har skjønt at den posten var ironisk. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Coctails,Bourbon,7-up, milk shake Camel, Marlboro, Lucky Strike Humphrey Bogart, Dean Martin, Al Pacino Spare ribs, banana split, popcorn New York Blues, jazz, funk, fusion Jimi Hendrix, Miles Davis, Joe Satriani, Iggy Pop, Frank Zappa, Living Color, Soundgarden, Nirvana, Dream Theater Mark Twain, John Kennedy Toole, Steinbeck, Hiaasen Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Tenk at det fortsatt folk som ikke har skjønt at den posten var ironisk. Er dermed sikret ett langt liv. Forresten; Velkommen tilbake JoachimR Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Da er man ikke akkurat fattig (Jeg måtte bare blande meg selv om jeg sikkert ikke bør legge meg borti den tråden her, men det punktet der ga ikke mening)Hvis man definerer "fattige" som de 10% av befolkningen med lavest inntekt, så gir dette mening. Selv i de fattigste slumområdene i USA finner man biler. Ny punkter på lista mi:*I USA trenger ingen å sulte eller fryse. Sulter du er det din egen feil. Fryser du kan du flytte til Texas eller Florida. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 I USA kan man gjøre hva man vil på sin egen eiendom INDIVIDUELL FRIHET I hvilket land ble datamaskiner, lyspærer etc- oppfunnet i? Rusbrus er amerikansk USA inspirerte Norge da vi laget grunnloven vår. Gjennom Marshall-hjelpen bygget vi opp landet igjen. Hvor hadde Norge vært i dag uten USA? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) JoachimR: Donuts, ja nyttig. Go USA... Jeg er, derimot, enig i at USA har gitt både seg selv og verden mye bra, blandt annet i form av nyttige oppfinnelser og teknologi. Men på den annen side har USA gjort så mye idiotisk og egoistisk for verden, spesiellt politisk og økonomisk, at det ikke engang er verdt å nevne hvem som fant opp lyspæra. Jeg missliker ikke USA på den måten, jeg syntes personlig USA har jgort mye bra for verden, problemet er bare det at de til motsettning har gjort så J*ÆKLA mye ILLE for verden. Skjønner? EDIT: Dette er muligens offtopic, men likevel føler jeg det nødvendig å si. Det er greit, du har sonet din straff, ikke grunnløst heller. Nå er du sluppet fri på forumet igjen, jeg håper virkelig du ser alvoret i det du gjorde, og at du ikke fortsetter. Om noe slikt gjentas VIL det få konskvenser. Så lenge du holder deg til reglementet vil jeg ønske deg velkommen tilbake. Endret 25. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 veldig off-topic: jeg hadde egentlig fått et år med "bann". Jeg er fortsatt uenig i diverse begrunnelser, eller mangel på sådanne, jeg fikk. Jeg har lært følgende: "man "messer" ikke med fagofreninger"... Jeg er derfor spent på hvor lenge jeg "holder" nå. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 I USA kan man gjøre hva man vil på sin egen eiendom Privat eiendomsrett er tyveri. Man kan forsåvidt ikke gjøre hva man vil på sin egen eiendom. INDIVIDUELL FRIHET ? dette er en floskel uten noe basis. I hvilket land ble datamaskiner, lyspærer etc- oppfunnet i? også? forsåvidt, så ble de fleste store oppfinnelser gjort av statlige institusjoner eller insitusjoner som har tilnærmet monopol og som er støttet av staten Rusbrus er amerikansk hurra? USA inspirerte Norge da vi laget grunnloven vår. Grunnloven suger. Gjennom Marshall-hjelpen bygget vi opp landet igjen. Og takket være Sovjet vant ikke Hitler krigen. Hvor hadde Norge vært i dag uten USA? Nei si det, sikkert omtrent som i dag, bare mindre påvirket av USAsk kultur. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 JoachimR: man bedriver ikke rasisme heter det. PS. IKKE svar på denne her, det har ikke så mye med tråden å gjøre. Og ja, jeg vet at du er uenig. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Privat eiendomsrett er tyveri Fra hvem, deg selv ?Man kan forsåvidt ikke gjøre hva man vil på sin egen eiendom. Det er riktig. Både på og med egen eiendom reguleres av lover. Og takket være Sovjet vant ikke Hitler krigen. Takket være USA og Sovjet ( og mange andre land) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 *I USA trenger ingen å sulte eller fryse. Sulter du er det din egen feil. Fryser du kan du flytte til Texas eller Florida. Ok, den skjønte jeg ikke? Så vidt meg bekjent sulter ingen (mulig unntak for fotomodeler o.l.) frivillig? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 *I USA trenger ingen å sulte eller fryse. Sulter du er det din egen feil. Fryser du kan du flytte til Texas eller Florida. Ok, den skjønte jeg ikke? Så vidt meg bekjent sulter ingen (mulig unntak for fotomodeler o.l.) frivillig? Det jeg mente var at i USA trenger selv de fattigste ikke å sulte, da landet i likhet mde de fleste andre vestlige land har et sosialt sikkerhetsnett (selv om noen liker å påstå det motsatte). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 USA har et godt utbygget "hjelpenettverk"- man får, selv om mange mener det motsatte, arbeidsledighetstrygd og statlige pensjoner. Er det et lad jeg vil bli syk, hvis jeg kunne velge, måtte det være USA. Forsikringer er ikke dyre, de aller, aller fleste klarer seg utmerket godt I US. Nei, mulig det ikke er så gøy å ikke ha penger i Montana (for de uinnividde: USA's Finnmark). Men uansett tror jeg det er bedre enn i Finnmark, uten penger... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Er det et land jeg vil bli syk, hvis jeg kunne velge, måtte det være USA. Forsikringer er ikke dyre, de aller, aller fleste klarer seg utmerket godt I US. Nei, mulig det ikke er så gøy å ikke ha penger i Montana (for de uinnividde: USA's Finnmark). Men uansett tror jeg det er bedre enn i Finnmark, uten penger... Hypotetisk sett: Om du ikke hadde råd til forsikring og ble syk, ville du fremdeles valgt USA? DET hadde vært idioti. Jada, de fleste klarer seg ok i USA, men hva med resten? De fattige i USA er fremdeles en betydelig stor gruppe, skal man bare la de dø ut? Omtrent som du mener om de narkomane? ---- Nå har ikke jeg lest hele tråden her, men: Hva er galt med Finnmark? Bortsett fra at det er satans kaldt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå