Gå til innhold

Verdi på hovedkort?

Sarasin

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe dette kortet fra Gigabyte av en kar. Har ikke pris enda, men normalt sett (har handla en del hos han før) er han real i prisinga si. Kom gjerne med forslag på hva jeg bør betale for dette HK.

Er forøvrig sannsynlig at jeg også kommer til å kjøpe en i5-6600 (mistenker det kan være i5-6600K, med tanke på hovedkortet) av han, og da er det veeeldig lov å gi indikasjon på hva jeg bør betale for dette sammenlagt :)

Hva er gunstig / ugunstig i forhold til det andre Gigabyte-kortet jeg vurderer? Er i utgangspunktet alltid for å kjøpe nytt fremfor brukt av naturlige grunner, men om prisen OG kvalitetene til det "store" Gigabyte-kortet er fornuftig nok, vil jeg nok velge dette. Spesielt hvis jeg får en gunstig pris på både HK og prosessor.

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal være fornøyd hvis du får 300-400 kr billigere ved kjøpt av brukt.

Kanskje selgeren dekker frakten eller gir noen hundre kr billigere? Det er lov å forsøke seg med bud men tror fleste gjerne vil kjøpe nytt brukt, så sant de vet blir førnøyd, jeg fortrekker heller åpen kjøp hvis jeg ikke vet delene er bra.

Delene faller ikke så fort i verdi, eneste jeg vet lga 1151 særlig asus har problemet med bios oppdatering gjennom internet direkte gjennom nettverkpluggen i bios. Antakelig ipv6 eller noe som gjør det feiler.

Men ellers er det nok lite som faller noe særlig i verdi, skal du handle billig bør du heller se etter lga 1155 eller 1150 i så fall.

Da jeg antar grunnen for salg er antakelig selgeren vil ha noe kraftigere eller noe annet eller rett og slett ikke fornøyd.

Du bør sjekke kabinettet hvis du velger i5-6600K eller i7 6700k.

Da du må ha noe bedre kjøler en de tynneste kjølerne for overklokking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forslag til pris for hovedkort og prosessor, både for 6600 og 6600K?

Jeg kommer ikke til å overklokke uansett, så den biten er ikke nøye for meg - da blir det heller prisen kontra å kjøpe nytt. Som sagt stoler jeg på denne karen av tidligere erfaringer og slik jeg kjenner han, bygger han maskiner som han videreselger. Denne har ikke blitt ferdig enda, og derfor får jeg lov til å kjøpe komponentene.

Kjører nok på med en 212 evo kjøler, i tillegg. Blir jo i FD sitt 304 Node kabinett, så tjukt med plass blir det ikke akkurat. Riktignok er det 3 vifter i kabinettet i tillegg, og det gjør jo ikke akkurat noe :)

Hva er forskjellene på de to kortene? Er det "like greit" å kjøpe det jeg hadde tenkt til for 1100, kontra det han kan selge meg for samme pris brukt?

Er hovedkortet bra, eller "bare" helt ok?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...