AfterGlow Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Nytt patent tyder på at Amazon blant annet vil bruke <i>gatelys</i> som ladestasjoner.Amazon skal levere pakker med droner – slik skal de lades Lenke til kommentar
G Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 På gatelys! Det passer seg bra på værutsatte steder. Plutselig har du en drone deisende inn i frontruta på bilen din, fallende ned i fra lyktestolpen 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hva med alle byene der de skal skru på og av gatelysene i ett sett for spare strøm? Lenke til kommentar
kaisto Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 På gatelys! Det passer seg bra på værutsatte steder. Plutselig har du en drone deisende inn i frontruta på bilen din, fallende ned i fra lyktestolpen In some examples, the UAV securing system 305 can comprise a clamp to hold the UAV 105 securely when on the elevated platform 115. This can enable the UAV 105 to offload packages 310 safely, for example, and can enable the UAV 105 to be secured during high winds and other adverse weather events. Står i patentdokumentasjonen 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Ser ut som et helt greit prinsipp det der. Det blir neppe behov for at alle gatelys får lader med det første så jeg regner med dette er spesielle gatelys som skal stå ved Amazons dronebaser. Altså god avstand mellom hver ladende drone i stedet for "flaggermushule-tilstander" akkurat der dronebasen befinner seg. Med det sagt så er jeg overrasket over at patentet gikk igjennom. Å kombinere lader og lampe er jo ikke akkurat så teknisk innovativt eller genialt at det gjør noe. Hva blir det neste? Kombinert lader og postkasse? Kombinert barnebasseng og voksenbasseng? Kombinert høyresko og venstresko? Fruktsalat med både banan og mango? Patenter skal ha "oppfinnelsehøyde" og den synes jeg er ganske tynn i dette tilfellet. Lampe + lader + gaffateip = oppfinnelse? Endret 26. juli 2016 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hvor lang tid tar det før første personen blir drept av å få en slik drone i hodet? Ikke lenge vil jeg tro. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Fungerer vel ikke særlig bra i områder med snø og is om vinteren (eller sommeren)... /Jan 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hvor lang tid tar det før første personen blir drept av å få en slik drone i hodet? Ikke lenge vil jeg tro. Kortere tid enn det tok før den første budbilen drepte noen er min hypotese. AtW 3 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 trodde be ville be ladet tilbake på utsendelse stasjonen eventuelt at de byttet batteri samtidig som de ga den en ny pakke og satte det gamle batteriet på lading. Dette gir mening om de ønsker å ha ladestasjoner for å utvide rekevidden for å betjene et større område Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 jeg fant det opp for mange år siden... de kan ikke patentere det der lol... 2 Lenke til kommentar
camaxide Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hva med alle byene der de skal skru på og av gatelysene i ett sett for spare strøm? At du skrur av tilførsel av strøm til lyset betyr ikke at du skrur av tilførselen til ladestasjonen... Få som kobler lyset i stua så alle stikk-kontaktene mister strømen om du skrur av lyset ;p 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hva med alle byene der de skal skru på og av gatelysene i ett sett for spare strøm? At du skrur av tilførsel av strøm til lyset betyr ikke at du skrur av tilførselen til ladestasjonen... Få som kobler lyset i stua så alle stikk-kontaktene mister strømen om du skrur av lyset ;p Kommer helt an på om du har en bryter inne i gatelykta, eller fra en fjernsentral Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Men... Hvor skal måkene sitte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå