mekanikern Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg kjørte bil på en alder av 17 uten sertifikat. Ikke gidd å spørre hvorfor engang. Anyways, jeg ble stanset i kontroll, og fikk beskjed om at jeg får sperrefrist i 6 måneder fra og med 18.årsdagen min. Sperrefristen min går snart ut, men hva skjer etter det? Kan jeg bare begynne å ta kjøretimer, glattkjøring osv? Trenger jeg ikke en attest eller noe slikt fra politiet? På vegvesen.no så hadde jeg godkjent vandel. Etter den lille turen min så fikk jeg ikke godkjent vandel.. Er det slik at den bare retter seg automatisk etter at de 6 mnd har gått? Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg kjørte bil på en alder av 17 uten sertifikat. Ikke gidd å spørre hvorfor engang. Anyways, jeg ble stanset i kontroll, og fikk beskjed om at jeg får sperrefrist i 6 måneder fra og med 18.årsdagen min. Sperrefristen min går snart ut, men hva skjer etter det? Kan jeg bare begynne å ta kjøretimer, glattkjøring osv? Trenger jeg ikke en attest eller noe slikt fra politiet? På vegvesen.no så hadde jeg godkjent vandel. Etter den lille turen min så fikk jeg ikke godkjent vandel.. Er det slik at den bare retter seg automatisk etter at de 6 mnd har gått? Vandelen hos Statens Vegvesen blir sendt til politiet automatisk kvar 6 månad. Om den går til sjekk dagen før sperrefristen går ut, da vil den ligge ikkje godkjent fram til nye 6 månader er gått og den blir automatisk sendt inn igjen, trur eg. Så eg ville enten ringt (02030) eller møtt opp hos Statens Vegvesen den dagen sperrefristen er bortevekk og bedt dei om å sende vandel på ny sjekk. Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 10. desember 2016 Del Skrevet 10. desember 2016 Er det lov å spørre om hvor stor boten du fikk i tillegg til sperrefristen var? Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 7. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2017 Er det lov å spørre om hvor stor boten du fikk i tillegg til sperrefristen var? Hei! Så ikke dette før nå. Jeg fikk ikke bot, kun utsettelse i 6 mnd. Og veldig mye kjeft fra mor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå