Gå til innhold

Amilo d 1840


elorentz

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående RAM på 2,6GHz versjonen av D1840.

 

Har muligens tenkt å skaffe meg denne, og tenker på å oppgradere fra 256 til 512 eller 1024 MB.

 

Aner ikke om det sitter 2100 eller 2700 RAM-brikke i denne i utgangspunktet, men hvis jeg skal kjøpe et par 512 minnebrikker da, kan jeg for eksempel kjøpe 3200, eller er ikke dette noe vits i?

 

Og har egentlig 1024 noe for seg? Er det merkbar forskjell i ytelse? Jeg kommer ikke til å bruke maskinen til noen profesjonelle programmer, men sikkert endel til spilling.

 

Jeg har skikkelig lite peiling på dette, så all respons mottas med takk :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sitter en 2100 RAM-brikke i den fra før, det skal fungere å bruke 3200 brikker. Men har ikke peiling på åssen ram hastighet maskinen støtter for å være ærlig, anbefalt tilbehør på komplett var 2700-ram brikker, var derfor jeg valgte det... Det er ikke så mye informasjon å finne ute på nettet til denne maskinen, jeg skal sjekke opp litt mer så kan du få et litt bedre svar... Men jeg vil nok tro at det skal holde fint med 2700, i alle fall når ram'en som følger med er kun på 2100...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

-Hyggelig at dere er fornøyd med maskinene deres, det er tross alt mye viktigere enn hva de som IKKE har maskina mener. Eneste jeg stusser over er dog at dere alle 3 virker så "happy" over den lave oppløsningen på skjermen. Er dette grunnet mangel på referanser ? Har dere prøvd laptoper med høyere oppløsning? Det at teksten blir liten (ved høy oppl) er i og for seg ikke et argument, den justerer man selv.

 

-Lykke til, og nyt tiden når laptopen e flett ny og fin !

Lenke til kommentar

Jeg synes det tydelig stod 2100 på brikken som allerede var der, hvis ikke må det 7 tallet ligna veldig på et 1-tall i såfall... Orker desverre ikke skru opp å sjekke igjen, det var ikke en enkel operasjon når man ikke finner skrujern som akkurat passer til de mikroskopiske skruene under :mad:

 

Men det virker jo logisk at det er 2700 når det er anbefalt ram hos komplett, og maskinen kjører på ddr333...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Det sitter en DDR2100 brikke i maskinen ved kjøp. (spurte FJ support før jeg bestilte).

Ang. oppløsning....

Jeg er også helt fornøyd med 1280*800.

Ja., har prøvd høyere oppløsning uten at jeg syntes det er noe bedre å jobbe med.

Syntes fks. ikke 1600*1200 er særlig egne til surfe på.

 

But Hey!! That`s me :roll:

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å ikke drive for mye direkte reklame for FS her, men de som har klaget ovre FS maskiner andre steder her i forumet må enten ha noen fantastisk bra maskiner, eller ha prøvd FS maskiner som er helt anderledes enn 1840.

Har sittet å jobbet med med AutoCad i tre dager i strekk nå og jo mer jeg jobber jo gladere blir jeg i min nye maskin. Skjermen er bare helt fantastisk bra dersom man legger farger, kontraster og "behagelig å se på" til grunn, kontra kun oppløsning som oftes er det som diskuteres her. Selv om mange andre maskiner også tilbyr bra skjermer synes jeg 1840 sin skjerm er helt overlegen. Men nå skal jeg slutte å skryte før jeg får folket på nakken. En ting er i alle fall sikkert, uansett hva FS må ha gjort før (uten at jeg vet så mye om det) er denne maskinen helt fantastisk bra, i alle fall for meg... :p

Lenke til kommentar
hei... jeg har også sett på den pc'en du virker kjempefornøyd, hvordan er spekksene dine i forhold til denne (som jeg har fått tilbud om) hva betalte du og hvor kjøpte du den?

 

Bærbar Modell 1 ( Widescreen )

 

Fujitsu-Siemens Amilo D 1840 3,06 GHz Intel Pentium 4 prosessor med Hyper Threading

 

FSB 800 MHz

15” TFT WXGA aktiv skjerm (videscreen)

512 MB DDR SDRAM

80 GB Harddisk

Combo DVD/DVDRW, brenner/spiller CD og DVD

ATI Radeon Mobile 9600 128 mb skjermkort med TV-ut

Onboard lydkort og integrerte høyttalere

LI-ION batteri

10/100 LAN nettverkskort

Integrert WLAN 802.11b

Modem 56 Kbps m/ støtte for V90

FireWire (IEEE1394) utgang

IrDa

3 X USB 2.0 og 2 X type I/II PCMCIA spor

Bæreveske

Overspenningsvern

WinXP Home Edition engelsk, Works Suite 2003, Adobe Photoshop Elements 2.0, Interaktiv Opplæring, 3 år Norman Virus Control & Norman Personal Firewall, 3 år Telenor Internett, 3 år Helpdesk & Garanti & Onsite Service.

Hvor kommer dette tilbudet fra?

Lenke til kommentar
hei... jeg har også sett på den pc'en du virker kjempefornøyd, hvordan er spekksene dine i forhold til denne (som jeg har fått tilbud om) hva betalte du og hvor kjøpte du den?

 

Bærbar Modell 1 ( Widescreen )

 

Fujitsu-Siemens Amilo D 1840 3,06 GHz Intel Pentium 4 prosessor med Hyper Threading

 

FSB 800 MHz

15” TFT WXGA aktiv skjerm (videscreen)

512 MB DDR SDRAM

80 GB Harddisk

Combo DVD/DVDRW, brenner/spiller CD og DVD

ATI Radeon Mobile 9600 128 mb skjermkort med TV-ut

Onboard lydkort og integrerte høyttalere

LI-ION batteri

10/100 LAN nettverkskort

Integrert WLAN 802.11b

Modem 56 Kbps m/ støtte for V90

FireWire (IEEE1394) utgang

IrDa

3 X USB 2.0 og 2 X type I/II PCMCIA spor

Bæreveske

Overspenningsvern

WinXP Home Edition engelsk, Works Suite 2003, Adobe Photoshop Elements 2.0, Interaktiv Opplæring, 3 år Norman Virus Control & Norman Personal Firewall, 3 år Telenor Internett, 3 år Helpdesk & Garanti & Onsite Service.

Hvor kommer dette tilbudet fra?

Telenor gjetter jeg :)

 

Pga. skattelette koster ikke herligheten mer enn 10.612,-.

 

Selv går jeg for en centrino basert M7400 til under 7.900,- ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...