Gå til innhold

Amilo d 1840

elorentz

Anbefalte innlegg

Eneste minuset jeg kan finne er at man "hører" dvd-romen gjennom linjeutgangen. Dvs. at hvis du spiller musikk fra cd, eller ser en film kommer det en suselyd/skurring på stereoanlegg/øretelefoner. De innebygde høytalerene har ikke dette probemet.

Har andre folk med denne maskinen samme problem? eller bør jeg sende den innigjen til komplett for  å få ny?

(det er ikke slot in drev på dvd-brenneren)

Har du sjekket din stereoanlegg/øretelefon på andre pc ? Det kan være at de er defekt / sliten..

jojo1717

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du holsnes2003... Jeg trur du er en liten slu ****** som jobber med fujitsu-siemens computers, og skal markedsføre de forpulte skurtreskerne til alle idioter du finner. Du er en stor gigantisk rompeslikker av dimensjoner, og du vet ikke virkeligheten. Du lever i en liten forvridd drømmeverden hvor man må gjemme seg for dodraugen.

Har hatt 2 av dem selv, og kommer aldri til å innvistere i en F-siemens igjen... Kjøp heller Dell...

Takk for meg. Møtes i kirken neste søndag...

Lenke til kommentar
hei du holsnes2003... Jeg trur du er en liten slu ****** som jobber med fujitsu-siemens computers, og skal markedsføre de forpulte skurtreskerne til alle idioter du finner. Du er en stor gigantisk rompeslikker av dimensjoner, og du vet ikke virkeligheten. Du lever i en liten forvridd drømmeverden hvor man må gjemme seg for dodraugen. 

Har hatt 2 av dem selv, og kommer aldri til å innvistere i en F-siemens igjen... Kjøp heller Dell... 

Takk for meg. Møtes i kirken neste søndag...

Smarte hjemmeside løsninger til privatpersoner og bedrifter - http://hunderi.com - WEBDESIGN ?

Slu kan du väre selv! Later som om du driver med webdesign, men makan til :scared: er det lenge siden jeg har sett! eller jobber du kanskje hos Dell? :p

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Jeg fikk min D1840 wide i dag morges og har brukt dagen til å trykke frem og tilbake (P4 3GHz, 512 mb ram, 128mb radeon 9600, DVDdill, 80Gb HDD osv....)

Var litt nervøs for viftesus og vekt etter mange utrolig bombastiske utsagt her på forumet over lyd som en skurtresker på P4'er og blytunge bærbare på 3,5 kilo, men må si jeg er meget positivt overrasket.

Idet jeg først skrudde på pc'en tok vifta helt av og lyden var skikkelig høy, men roer seg fort ned, og når man kun sitter å surfer, skriver eller gjør andre lette operasjoner er den slettes ikke plagsom, man hører den ja, men tenker ikke over den i det hele tatt. Dersom man sitter i en stue hvor det er litt akitivitet, i et vanlig kontorlandskap, eller i et klasserom vil man nesten helt sikkert ikke bry seg om (eller knapt høre) sus fra vifta under vanlig bruk.
Og vekta: selvfølgelig er det letter å løfte på en 2,4 kilos bærbar dersom man står og veier dem i hånda, men akkurat de to ektra kiloene bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, nå har jeg ikke flyttet mye på den enda, men har da testet litt og tror ærlig talt ikke vekta blir et problem i det hele tatt.

Positive ting :yes: :

Meget bra skjerm, faktisk meget bra (etter hva jeg har erfart tidligere i alle fall) kanskje litt liten oppløsning dersom man har spesielle krav, men personlig liker jeg oppløsningen meget godt, spesiellt tekst (som den du leser nå) tror jeg hadde blitt litt lite i alle fall etter min smak dersom oppløsningen hadde vært noe særlig større.

Utrolig deilig tastatur (og det kommer fra en som før hatet bærbare tastaturer..)

Helt grei portplassering

Virker ganske velbygd

Lekker for å være en PC selv om den selvfølgelig er stygg som juling i forhold til PowerMac'ene

Alt går superkjap og uten lagging selv om jeg har mata inn mesteparten av de programmene jeg kommer til å ha, stabilt og fint i alle fall foreløpig

Negativ :ermm: :

Umulig å få tak i en "formsydd" veske... Jeg har lett rundt, men klarer ikke finne noen andre vesker som egner seg for wide som samtidig som de ikke er store og stygge. Finnes en del for mac'ene, men har prøvd to ulike modeller (både 15'' og 17'' utgavene) men pc'en blir for tykk og bred til at den passer nedi.

Stor og stygg strømadapter, skikkelig klomp (nok en gang sammenlignet med Mac)

Minnekort leseren takler ikke xDkort (dette er selvfølgelig negavtivt kun hvis du har xD kort, men det har altså jeg)

Lyden i høytalerne egner seg ikke til å spille musikk i det hele tatt (med mindre du aldri har hørt noe annet enn bærbare høytalere), funker kun greit til pling lyder.

Egentlig så er jeg meget godt fornøyd med kjøpet, har jo sett på en del andre muligheter, men tror nok jeg (uten å ha testet den helt nok enda) har valgt noe som vil fungere meget bra til mitt bruk (bilder, arkitekt3D, layout + generell musikk film osv).
Lenke til kommentar
Egentlig så er jeg meget godt fornøyd med kjøpet, har jo sett på en del andre muligheter, men tror nok jeg (uten å ha testet den helt nok enda) har valgt noe som vil fungere meget bra til mitt bruk (bilder, arkitekt3D, layout + generell musikk film osv).

Hvordan er det å se film på maskinen da, med tanke på viftestöy? Om man kun har lyd fra maskinens höytalere, vil da vifta overdöve filmlyden?

Lenke til kommentar

Har ikke sittet meg gjennom en hel film enda, men har testet litt, dersom du sitter i et helt stille rom og ser på film på pc'en og bruker høytalerne tror jeg nok jeg ville blitt litt småirritert etter en stund, vifta høres i rolige scener og du hører jo dvden dersom du spiller fra cd, men ingen av disse er høye. Jeg kobla til tv'en og anlegget og spilte en divx, satt kanskje en meter unna pcen, tenker ikke over støy i det hele tatt, irriterer du deg om den lille lyden som evt måtte være der da har du etter min mening litt for høye krav... Etter a ha brukt PCen i hele dag synes jeg ikke vifta er et bittelite problem engang, som sagt, skal man først lytte til musikk eller se film nyttre det ikke bruke høytalerne som sitter i uansett, bruker man noe annet (headphones eller skikkelig høytalere) merker man det ikke (i alle fall ikke jeg).

Blir faktisk bare mer og mer fornøyd ettersom timene går... :p

Lenke til kommentar

Fikk min i dag! :D

Jeg tok "light" utgaven.

(2,6/40/DVD-CDRW osv., men fylte opp til 1024 mb ddr333 ram.)

Er fornøyd jeg! Syntes denne har et helt akseptabelt støynivå, til å være en desktop-erstatter.

Store bonusen her er jo at man endelig får kjørt noen spill på bærbar.

Lenke til kommentar
SVARENE: Hadde tidligere 8830 med SXGA skjerm som jeg selv syntes var behagelig å se på, oppløsningen på 1840 er 1280X800 som føles nesten bedre enn med SXGA skjermen, du får mer plass å "jobbe" i med en widescreen. Med høyere oppløsning på disse 15,4" tror jeg nok at det blir noe smått!

Jeg har seriøst problemer med å forstå at folk _enda_ ikke har skjønt at det går å justere font-størrelse i Windows! Blir det for smått, juster opp fontstørrelsen. Derimot er det ikke bare å zoome opp noe i det uendelige, det blir uklart og/eller kornete etter hvert. Sett at alle datamaskiner hadde 3200x2400 skjermoppløsning, og Windows som default viste alt 4 ganger så stort (dobbelt så stort i hver retning), da ville det vært mulig å vise mye klarere og skarpere tekst og bilder, samt at brukergrensesnittet ville likt som om det var 1600x1200 oppløsning...

Plass på skjermen er 100% ekvivalent med antall pixler, har du færre pixler har du mindre plass å vise informasjon på... Widescreen har ingenting å si, hvis du ikke med widescreen legger på _flere_ pixler enn du i utgangspunktet har. Jeg sitter nå med 1400x1050 oppløsning på min T40p. *ALLE* maskiner med mindre enn 1470000 pixler totalt, har mindre plass uansett hvordan du legger disse dataene, enten du viser dem på en eneste lang rekke eller tilnærmet kvadratisk. Har ingenting i mot widescreen, det er ikke det, men det har ingenting med plass å gjøre. Faktisk har du (rent matematisk) mindre plass med widescreen, selv om diagonalen er den samme...

Lenke til kommentar
Eneste minuset jeg kan finne er at man "hører" dvd-romen gjennom linjeutgangen. Dvs. at hvis du spiller musikk fra cd, eller ser en film kommer det en suselyd/skurring på stereoanlegg/øretelefoner. De innebygde høytalerene har ikke dette probemet.

Har andre folk med denne maskinen samme problem? eller bør jeg sende den innigjen til komplett for å få ny?

Uansett hva andre har problemer med ville jeg klaget på det - de skal ikke komme og si at det skal være sånn...

Lenke til kommentar

Krangleplass??

Nå kanskje man ikke skal krangle med plassen så mye, det

er mer "arbeidsplass" når du har en wide-screen. Rent matematisk

som du så fint sier, stemmer med det faktum at arealet som en

funksjon av lengden på sidene er et maksimum når firkanten er

kvadratisk, du får ikke plass til flere ikoner på en widescreen, nei.

Rent praktisk er det derimot veldig FLOTT å kunne kjøre

applikasjoner ved siden av hverandre, istedenfor å ha vinduer

over hverandre, og ja det fordrer seff at det er høy nok oppløsning

til dette også.

Lenke til kommentar

Helt enig med sistemann. Ingen som sier de foretrekker wide gjør dette fordi de tror de får "flere pixler" tilsammen, alle som har gått ut 3.klasse klarer å gange bredde ganger høyde og se at man faktisk har færre reelle pixler. Etter å ha sitte å jobbet litt på min nye skjerm (1840wide) er jeg overbevist om at jeg ikke lenger bare innbiller meg at wide er en fordel i mange programmer. Satt med indesign og adobe i går kveld og canvasplassen føles mye bedre etter plassering av toolboksene. Er jo en grunn til at man i mange yrker kjører splitscreen på to skjermer ved siden av hverandre, isteden for å kjøpe en mega giga skjerm, øyet synes det er behagelig å ha ting horisontal..

Alt er selvfølgelig smak og behag, og baken er som kjent delt, men jeg er i alle fall ikke i tvil lenger om hva jeg synes er best..

Lenke til kommentar
Helt enig med sistemann. Ingen som sier de foretrekker wide gjør dette fordi de tror de får "flere pixler" tilsammen, alle som har gått ut 3.klasse klarer å gange bredde ganger høyde og se at man faktisk har færre reelle pixler. Etter å ha sitte å jobbet litt på min nye skjerm (1840wide) er jeg overbevist om at jeg ikke lenger bare innbiller meg at wide er en fordel i mange programmer. Satt med indesign og adobe i går kveld og canvasplassen føles mye bedre etter plassering av toolboksene. Er jo en grunn til at man i mange yrker kjører splitscreen på to skjermer ved siden av hverandre, isteden for å kjøpe en mega giga skjerm, øyet synes det er behagelig å ha ting horisontal..

Alt er selvfølgelig smak og behag, og baken er som kjent delt, men jeg er i alle fall ikke i tvil lenger om hva jeg synes er best..

Har ingenting i mot widescreen. Men for at det skal gi noen effekt synes jeg det er dødfødt å redusere antall pixler i høyden på skjermen. Når du setter to skjermer ved siden av hverandre (som er en løsning jeg liker meget godt selv), utvider du skjermflaten i bredden uten å ta noe fra høyden... Det er jeg ikke i mot. Hvis jeg hadde valget mellom to skjermer en med 1400x1050 og en med 1680x1050, er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt den siste. Men å gå ned på vertikal oppløsning for å få en bredere skjerm, er ikke aktuelt.

(Jeg kunne akseptere 2x1280*1024 på to LCD-skjermer ved siden av hverandre, for da ville resultatet bli så mye mer skjerm-flate totalt og en marginal reduksjon i vertikal oppløsning, men jeg vil heller ha 1400x1050 enn 2x1024*768, selv om det er noen flere pixler på den siste løsningen. Vertikal oppløsning har faktisk _litt_ å si det også.)

Lenke til kommentar

Sitter her nå og poster på min nye Amilo D1840!

Må bare si at jeg er vanvittig fornøyd, denne maskinen er bare helt rå!

Førsteinntrykket da jeg åpnet esken var veldig positivt. Meget solid, og utrolig pen!

Vekten er vel oppgitt til ca 3 kg, men den føles absolutt ikke tung. Akkurat passe for meg som heller vil ha en destkop-erstatter enn en ultraportabel laptop.

Videre kom jeg inn i Windows. Krystallklar skjerm med passelig oppløsning. Noen ville kanskje satt pris på SXGA+ skjerm, men det blir smak og behag. Jeg synes 1200x800 passer skjermen veldig godt.

Var det noen som sa viftestøy? Jeg måtte sjekke om jeg virkelig hadde skrudd på maskinen første gang. Hører ikke vifta hvis ikke det er HELT stille i rommet, noe det skjeldent er. Ble veldig positivt overasket.

Ytelsen er det heller ingenting å utsette på. Max Payne 2 kjører smertefritt i 1200x800 og det ser faktist MYE bedre ut enn på min 19" SyncMaster 959NP.

Og til deg som hadde problemer med støy gjennom headset utgangen når du spilte av musikk CD'er / DVD: Skru av CD-Lyd i kontrollpanelet. Musikken spilles uansett gjennom lydkortet, og du er kvitt alle ulyder.. Ble veldig lettet da jeg fant ut dette, for det var en del spraking spesielt på DVD avspilling.

Kan i farten ikke komme på en eneste negativ ting med maskinen. Det må i såfall bli batteritiden, men nå bruker jeg maskinen stort sett på strøm så jeg har ingen problemer med ca 2 timers batteri. Det er jo også mulig å bytte ut DVD spilleren med et ekstra batteri.

Konklusjonen må bli at dette er en virkelig desktop-killer med topp ytelse, utrolig pent design og knallbra skjerm. Er absolutt fornøyd med kjøpet, og Amilo D1840 anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

hei... jeg har også sett på den pc'en du virker kjempefornøyd, hvordan er spekksene dine i forhold til denne (som jeg har fått tilbud om) hva betalte du og hvor kjøpte du den?

Bærbar Modell 1 ( Widescreen )

Fujitsu-Siemens Amilo D 1840 3,06 GHz Intel Pentium 4 prosessor med Hyper Threading

FSB 800 MHz

15” TFT WXGA aktiv skjerm (videscreen)

512 MB DDR SDRAM

80 GB Harddisk

Combo DVD/DVDRW, brenner/spiller CD og DVD

ATI Radeon Mobile 9600 128 mb skjermkort med TV-ut

Onboard lydkort og integrerte høyttalere

LI-ION batteri

10/100 LAN nettverkskort

Integrert WLAN 802.11b

Modem 56 Kbps m/ støtte for V90

FireWire (IEEE1394) utgang

IrDa

3 X USB 2.0 og 2 X type I/II PCMCIA spor

Bæreveske

Overspenningsvern

WinXP Home Edition engelsk, Works Suite 2003, Adobe Photoshop Elements 2.0, Interaktiv Opplæring, 3 år Norman Virus Control & Norman Personal Firewall, 3 år Telenor Internett, 3 år Helpdesk & Garanti & Onsite Service.

Lenke til kommentar
hei... jeg har også sett på den pc'en du virker kjempefornøyd, hvordan er spekksene dine i forhold til denne (som jeg har fått tilbud om) hva betalte du og hvor kjøpte du den?

öööh, var dette norsk? :no:

(er vel snakk som samme maskin her, Amilio 1840)

Lenke til kommentar

Amilo D 1840 er etter min mening den beste desktop-killeren på markedet akkurat nå, hvis det er en slik maskin du er ute etter er det ingenting å utsette på den synes jeg. Fikk den billigste utgaven med 2,6 ghz, 40 gb hd i går, etter at jeg satt inn 256 ram ekstra tar den absolutt alt av spill, mange av spillene ble faktisk bedre å spille på den en på en stasjonær p4 pc med radeon 9800... Stiller meg forøvrig bak alt Solidous skrev i testen, dette er virkelig en kongemaskin! :thumbs:

Angående viftesus, i går hørte jeg ikke vifta i det hele tatt da jeg brukte den i et rom med endel andre "smålyder" rundt. Etter nå har prøvd den i et lydløst rom må jeg innrømme at jeg hører vifta, men synes ikke dette er noe problem i det hele tatt. Behagelig lyd rett og slett, jeg har også blitt litt vant opp med årene at maskiner støyer litt, har ikke blitt bortskjemt med lydløse pc'er... For noen kunne det kanskje vært et lite irritasjosmoment hvis de bruker den mye på biblioteker eller andre lydløse steder, men til vanlig bruk i dagligdagse situasjoner, skal du slite godt med å høre den syns nå jeg...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...