Flanger Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) >Hva er koden for å få annerledes utseende på linker når du har musen over den? >Hva er koden for å få annerledes utseende på linken til den siden du er inne på? Endret 26. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 >Hva er koden for å få annerledes utseende på linker når du har musen over den?>Hva er koden for å få annerledes utseende på linken til den siden du er inne på? Hvis du bruker CSS, er det slik: <style type="text/css"> a:link {color: #FF0000} a:visited {color: #00FF00} a:hover {color: #FF00FF} a:active {color: #0000FF} </style> Men hvis ikke, kan du gjøre følgende med body-tagen: <body link=#000000 alink=#ff0000 hlink=#ffff00 vlink=#ff00ff> Er litt usikker på den siste, men hvis du paster den øverste style-greien inn i head, så går det bra! musen over: HOVER, siden du er inne på: ACTIVE Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp Sier vel det meste Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Det funker... og så vil jeg vite hvordan du kan få et annet bilde når du har musen over. Si at hovedbildet ligger på "img/index.jpg" det andre bildet ligger på... skal vi si img/link/index.jpg Hvordan får du det til? Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) http://www.fundingsrud.net/lek/rollover.html Kode: <a href ="side2.html" onmouseover ="bilde.src ='img/index.jpg'" onmouseout ="bilde.src ='img/link/index.jpg">haha</a> Dette virker med alle elementer, ikke bare linker. Nøkkelen her ligger i elementene onmouseover og onmouseout som definerer actionscripts for når musa er over, og beveger seg ut av elementet. "bilde" er navnet som er gitt til img elementet ved hjelp av atributtet name="bilde" bilde.src =' ' er javaskript som definerer kilden til elementet Teknikken kalles forøvrig disjointed rollover. En rollover er et element som endres når man fører musen over (en link som får understrek ved hover f.eks), og en disjointed rollover er et element som endrer et annet element (linken endrer bildet) når man fører musen over edit: takk for en ny javascriptoppgave som jeg ba om i går Endret 26. november 2003 av enden Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) takk, og et til: Hvordan får du et bilde til å bli et annet ved å holde pilen over bildet, der bildet er en link??? EDIT: Ingenting er som å klare det selv: HAHA, I made it Endret 26. november 2003 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Det skulle jo ikke så mye forståelse av koden min til for å fatte det da Sorry at det ikke var det jeg viste med en gang. Tenkte jeg skulle være litt mer avansert, så kunne du finne den enkle løsningen basert på min "avanserte" edit: arg, lei av å bytte ut å med p... Endret 27. november 2003 av enden Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 edit: arg, lei av å bytte ut å med p... Been there, done that! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå