jjkoggan Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Hittil har ingen funnet løsningen, selv om det har blitt mye bedre enn før. Noen mener kvotering kan eliminere privilegiumet men Mange folk ikke forstår at de er privilegerte og skriker rasisme når privilegiumet elimineres. De fleste debatter rundt rasisme i disse fora dreier seg rundt dette begrepet Hva med å kaste ut minoritetene og bare la den ene etniske populasjonen være igjen ? Om alle er priviligerte er ingen det. Edit: Så kan du og shruggie og andre som klager over systematisk rasisme/privilegie reise sammen med minoritetene og skape utopia sammen! Utopia finner man aldri, selv i monokulturelle land. Jeg kunne ikke tenke meg å bo i et slikt land. Idag så sitter jeg i en kafé i Manhattan og høre på 10 forskjellige språk og mindte enn halvparten har hvite hud. jeg var på Columbia University tidligere og hørte på så mange flinke studenter med navn som Zhang, Patel, Rodriguez, Opara og Johnson. Jeg gleder meg til fremtiden i multikulturelt landet mitt. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Norsk navn=hvit hud i de aller fleste tilfeller Privilegiumet som en forsøker å eliminerer er blant de som har priviligiumet Hvis jeg ble født med noe galt med foten min som hindrer meg til å gå og du utfordrer meg til å løpe 200 meter mot deg, så er en rettferdig konkurranse er at du løpe 200 M og jeg starter 50 meter foran deg. Privilegiumet(god helse) ditt elimineres på den måte. Urettferdig for deg? Bare hvis du ikke mener jeg er privilegert som deg. "Norsk navn" er tilgjengelig for alle nordmenn, hvis jeg med hvit hud hadde gjort om navnet mitt til Ogabe Mumbabe hadde jeg da mistet privilegium? Er det ikke mulig å gi privilegium? Er å gi noen et privilegium definert som å eliminere privilegiet til alle andre? Jeg synes ikke eksemplet ditt var så forklarende, si at du hadde amputerte ben, da har jeg privilegiet av å ha ben, men burde du fortsatt fått 50m forsprang hvis du hadde proteser? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Norsk navn=hvit hud i de aller fleste tilfeller Privilegiumet som en forsøker å eliminerer er blant de som har priviligiumet Hvis jeg ble født med noe galt med foten min som hindrer meg til å gå og du utfordrer meg til å løpe 200 meter mot deg, så er en rettferdig konkurranse er at du løpe 200 M og jeg starter 50 meter foran deg. Privilegiumet(god helse) ditt elimineres på den måte. Urettferdig for deg? Bare hvis du ikke mener jeg er privilegert som deg. "Norsk navn" er tilgjengelig for alle nordmenn, hvis jeg med hvit hud hadde gjort om navnet mitt til Ogabe Mumbabe hadde jeg da mistet privilegium?Det ER fornuftig å tro at etnisk norske navn var etniske nordmenn mens ikke etnisk navn illevarslende etniske nordmenn. du kverulerer Er det ikke mulig å gi privilegium? Er å gi noen et privilegium definert som å eliminere privilegiet til alle andre? det er mulig å gi er privilegium, men å gi det samme adgang til noe bare privilegerte folk hadde før er å eliminere privilegiumet, ikke gi et privilegium. Jeg synes ikke eksemplet ditt var så forklarende, si at du hadde amputerte ben, da har jeg privilegiet av å ha ben, men burde du fortsatt fått 50m forsprang hvis du hadde proteser?Bare hvis protesen lar deg løpe fortere pga protesen. Uansett er hensikten til å eliminere fordelene en har som har ingenting til å gjøre med oppførsel 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Veldig relevant video jeg fant: 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Man skal være bra tett om man tolker Black Lives Matters som Only Black Lives Matters, og ikke Black Lives Matters Too. BLM er for rasesegregering og mener at svarte er overlegne og at hvite nå skal være deres slaver. Så ja. Det er det de mener. De gir også blaffen i f.eks urfolk, som har det enda verre enn dem. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. juli 2016 Del Skrevet 31. juli 2016 Man skal være bra tett om man tolker Black Lives Matters som Only Black Lives Matters, og ikke Black Lives Matters Too. BLM er for rasesegregering og mener at svarte er overlegne og at hvite nå skal være deres slaver. Så ja. Det er det de mener. De gir også blaffen i f.eks urfolk, som har det enda verre enn dem. Jeg tror det er det DU mener at BLM mener. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Det er drittsekker overalt. Det betyr ikke at vi trenger å stemple alle som er involvert i samme organisasjon/bevegelse/nasjonalitet/religion/hobby/seksualitet/whatever med de syndene et mindretall er ansvarlig for. Skulle tro vi ikke trengte å minne hverandre på dette i føkkings 2016! Hva syns du som nazister Shruggie? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Man skal være bra tett om man tolker Black Lives Matters som Only Black Lives Matters, og ikke Black Lives Matters Too.BLM er for rasesegregering og mener at svarte er overlegne og at hvite nå skal være deres slaver. Så ja. Det er det de mener. De gir også blaffen i f.eks urfolk, som har det enda verre enn dem. Hva mener du om Martin Luther King og hans Civil Rights bevegelse forresten? Hva mener du om KKK? Er du enig med deres mål? Jeg har fått inntrykket at du blir ganske enige med de KKK medlemmer jeg har truffet Endret 1. august 2016 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 https://www.facebook.com/theinterceptflm/videos/1040280302687689/Dette barnet hadde vel ikke nok melanin i huden til å lage mediestorm. Hadde han vært svart hadde èn eller fler byer i USA stått i ild nå. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 https://www.facebook.com/theinterceptflm/videos/1040280302687689/ Dette barnet hadde vel ikke nok melanin i huden til å lage mediestorm. Hadde han vært svart hadde èn eller fler byer i USA stått i ild nå. Neida for dette er den hvite mann som får tilbake hva de fortjener. Ja jeg mener virkelig ikke det, det er en av argumentene jeg har sett BLM aktivister bruke. Heldigvis så utgjør de ett lite antall av befolkningen. De bare skriker jævla høyt. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 https://www.facebook.com/theinterceptflm/videos/1040280302687689/ Dette barnet hadde vel ikke nok melanin i huden til å lage mediestorm. Hadde han vært svart hadde èn eller fler byer i USA stått i ild nå. Fordi hvite er privilegerte og underrepresenteres i kriminelle statistikk. De mistenkes til mindre grad pga hudfargen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Svarte er overrepresentert pga ukulturen de har innad ghettoene, hvor du blir sett ned på hvis du er en "nerd" og god på skolen, og blir hyllet hvis du er en gangstah pimp. Har ingenting med hvite mennesker å gjøre, men med de som bor i ghettoene sine holdninger. Hvorfor blir folk så overrasket over at en gruppe som er overrepresentert i den kriminelle statestikken også er de som opplever sammenstøt med politiet oftere? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Svarte er overrepresentert pga ukulturen de har innad ghettoene, hvor du blir sett ned på hvis du er en "nerd" og god på skolen, og blir hyllet hvis du er en gangstah pimp. Har ingenting med hvite mennesker å gjøre, men med de som bor i ghettoene sine holdninger. Hvorfor blir folk så overrasket over at en gruppe som er overrepresentert i den kriminelle statestikken også er de som opplever sammenstøt med politiet oftere?Du uttrykker mye rasistiske stereotyper Kan du forklare hvorfor svarte menn blir straffet hardere enn hvite når de engasjerer i det samme kriminelle virksomhet? Prison sentences of black men were nearly 20% longer than those of white men for similar crimes in recent years, an analysis by the U.S. Sentencing Commission found. http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887324432004578304463789858002 Hvite som bor i de samme gettoene forskjellbehandles av politiet og rettssystemet. Problemet kan ikke helt skyldes av "ukulturen" 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Ja du sier noe der. Beste løsningen er nok å sende alle tilbake til "hjemkontinentet" så de slipper denne rasismen tenker jeg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Enda et bevis for hvordan hvite makthavere passer på å holde svarte nede. http://www.miamiherald.com/news/nation-world/national/article92954812.html Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Ja du sier noe der. Beste løsningen er nok å sende alle tilbake til "hjemkontinentet" så de slipper denne rasismen tenker jeg. kanskje du vill ha en konsentrasjonsleir slik at "de" aldri kommer tilbake? 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) Ja du sier noe der. Beste løsningen er nok å sende alle tilbake til "hjemkontinentet" så de slipper denne rasismen tenker jeg. kanskje du vill ha en konsentrasjonsleir slik at "de" aldri kommer tilbake? Høres unødvendig ut. Beste ville jo vært å sende dem tilbake til hjemkontinentet med vestlige verdier og utdannelse så de kan bygge opp sine egne "ikke-hvite" samfunn. Der dem kan slippe denne "systematiske rasismen". Endret 3. august 2016 av geita_ Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Ja du sier noe der. Beste løsningen er nok å sende alle tilbake til "hjemkontinentet" så de slipper denne rasismen tenker jeg. kanskje du vill ha en konsentrasjonsleir slik at "de" aldri kommer tilbake? Høres unødvendig ut. Beste ville jo vært å sende dem tilbake til hjemkontinentet med vestlige verdier og utdannelse så de kan bygge opp sine egne "ikke-hvite" samfunn. Der dem kan slippe denne "systematiske rasismen". Hvilke hjemkontinent tilhører Obama? Mors eller fars? 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) Det har da ikke noe å si. Så lenge du ikke er hvit havner du automatisk i "systematisk rasisme"-kategorien og skal derfor få gratis flybillett og flyttehjelp så du slipper å måtte lide i det hvite samfunn. Endret 3. august 2016 av geita_ Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 Det har da ikke noe å si. Så lenge du ikke er hvit havner du automatisk i "systematisk rasisme"-kategorien og skal derfor få gratis flybillett og flyttehjelp så du slipper å måtte lide i det hvite samfunn. Obama er hvit og svart. Hans tjeneste til landet ikke betyr noe? Du vill tvinge han til å dra? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå