Sheasy Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg skrev #alllivesmatter i en diskusjon på fb, dette var FØR jeg visste noe som helst om BLM, og jeg mente det genuint som ett svar til ''Blaclivesmatter'' som ''Hva om vi bare ikke ekskluderer noen og sier at alle er viktige istedet?'' BAM, instantly blocked og forsøkt latterliggjort i kommentarene etterpå. Er det rart folk er pissed off når det er slik de reagerer når du sier ''hey, jeg er hvit men hvorfor kan vi ikke bare alle være enige om at alle fortjener fuckings pizza?'' for det virker VELDIG som at de helst vil at vi skal sette oss bakerst i bussen og shut the fuck up. Se for deg at du er nummer hundre som skriver #alllivesmatter. Eller nummer tusen. Se så for deg at veldig mange av de før deg har fulgt opp dette med å enten drite i hvordan svarte blir behandlet, eller mene at svarte faktisk blir behandlet som alle andre. I verste fall, og sannsynligvis, så er du en av disse (fra de andre sitt perspektiv). I beste fall misforstår du hva BLM betyr. Er det virkelig sjokkerende at folk blir lei, og ikke gidder å bruke tid på deg? Urettferdig? Ja, det er det nok. Men, veldig forstålig. Hvis noen begynner å "bare stille spørsmål" angående Holocaust, så antar jeg at de mener Holocaust ikke skjedde. Hvorfor? Fordi dette er en helt standard teknikk blant fornektere, tatt rett fra boken til Stormfront. Selvsagt finnes det sikkert eksempler på folk som er genuint interesserte, og jeg vil da feilaktiv plassere de i en bås de ikke tilhører. Det er selvsagt uheldig, men jeg gidder ikke bruke tid på tusenvis av gale jødehatere for å unngå et par slike tilfeller. Det er veldig leit at du ble blokkert på Facebook, men jeg forstår det veldig godt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 [...] Vis meg, da. Vis meg et situasjon der noen sier "All lives matters" i en kontekst der de 1) støtter kampen om at svarte bør behandles likt av politiet, 2) tydelig er et forsøk på å vise at man står samlet og å vise samhold, og 3) blir angrepet (verbalt eller fysisk) av BLM-bevegelsen. http://www.charismanews.com/politics/opinion/51431-democratic-presidential-candidate-apologizes-for-saying-all-lives-matter Democratic presidential candidate Martin O'Malley apologized on Saturday for saying "All lives matter" while discussing police violence against African-Americans with liberal demonstrators, according to a report by CNN. The incident took place at a NetRoots Nation Convention and was shouted down when he said "White Lives Matter," "Black Lives Matter," and "All Lives Matter." tlanta rapper Gucci Mane is now facing some of that same criticism after reports circulated that he is headlining an “All Lives Matter/Stop the Violence” concert in Biloxi, Mississippi. Apparently, a portion of the proceeds from the concert are going to benefit the families of Alton Sterling and Philando Castile, but that did not stop Twitter users from questioning Gucci’s supposed decision to participate in an event with the title “All Lives Matter.” http://allhiphop.com/2016/07/15/twitter-users-react-to-gucci-mane-reportedly-headlining-all-lives-matter-concert/ nnifer Lopez is in some serious trouble with the internet. J.Lo was tweeting about her new single, “Love Make the World Go Round,” which is supposed to benefit the victims of the shooting at the Pulse nightclub in Orlando, Florida. See Also: Victim says Orlando shooter told her ‘black people have suffered enough’ during rampage She tweeted an image of herself with “Hamilton” creator Lin-Manuel Miranda as the two of them had performed the single for NBC’s Today, but when she tweeted it out, she also used the hashtag #AllLivesMatter. http://thegrio.com/2016/07/13/j-lo-tweets-alllivesmatter-and-fans-were-not-pleased/ The Cult singer Ian Astbury apologises for 'All Lives Matter' commentPost-punk frontman says he 'wished to show my solidarity' with original comment Singer of post-punk band The Cult, Ian Astbury has issued an apology after he proclaimed that "All lives matter" at a recent live show. The incident took place at a gig in Ottawa last week (July 9), with Astbury intending on speaking against racism and gun violence, saying, "It ain’t a race thing, it’s a people thing". However, his use of the phrase "All lives matter" caused offence. http://www.nme.com/news/the-cult/94975 (Jeg har ikke gått grundig gjennom alle kildene så noe kan være feilsitert. Dette er eksempler som dukker opp hvis man googler kjapt, de fleste kjenner sikkert til en del andre om man tenker seg litt om. Jeg mener det er problematisk når man velger å fordømme denne typen uttalelser, og automatisk går utifra en dårlig intensjon hos andre. Jeg tror også det sier noe om hvor konfliktsøkende og uforsonende deler av denne, og lignende bevegelser, er. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hvis det er slik kritikk du reagerer på, så er det ikke så mye å diskutere. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Jeg skrev #alllivesmatter i en diskusjon på fb, dette var FØR jeg visste noe som helst om BLM, og jeg mente det genuint som ett svar til ''Blaclivesmatter'' som ''Hva om vi bare ikke ekskluderer noen og sier at alle er viktige istedet?'' BAM, instantly blocked og forsøkt latterliggjort i kommentarene etterpå. Er det rart folk er pissed off når det er slik de reagerer når du sier ''hey, jeg er hvit men hvorfor kan vi ikke bare alle være enige om at alle fortjener fuckings pizza?'' for det virker VELDIG som at de helst vil at vi skal sette oss bakerst i bussen og shut the fuck up. Se for deg at du er nummer hundre som skriver #alllivesmatter. Eller nummer tusen. Se så for deg at veldig mange av de før deg har fulgt opp dette med å enten drite i hvordan svarte blir behandlet, eller mene at svarte faktisk blir behandlet som alle andre. I verste fall, og sannsynligvis, så er du en av disse (fra de andre sitt perspektiv). I beste fall misforstår du hva BLM betyr. Er det virkelig sjokkerende at folk blir lei, og ikke gidder å bruke tid på deg? Urettferdig? Ja, det er det nok. Men, veldig forstålig. Hvis noen begynner å "bare stille spørsmål" angående Holocaust, så antar jeg at de mener Holocaust ikke skjedde. Hvorfor? Fordi dette er en helt standard teknikk blant fornektere, tatt rett fra boken til Stormfront. Selvsagt finnes det sikkert eksempler på folk som er genuint interesserte, og jeg vil da feilaktiv plassere de i en bås de ikke tilhører. Det er selvsagt uheldig, men jeg gidder ikke bruke tid på tusenvis av gale jødehatere for å unngå et par slike tilfeller. Det er veldig leit at du ble blokkert på Facebook, men jeg forstår det veldig godt. Du er en idiot. Diskusjonen slutter når vi når hitler og du har offesielt tapt. Så det er OK for dem å generalisere men hvis vi gjør det så er det ramaskrik? Hykleri på sitt fineste. edit: Godwin's law Endret 27. juli 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Syns det er skremmende at en hel gruppe mennesker krever så mye og tilbyr så lite tilbake. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Jeg skrev #alllivesmatter i en diskusjon på fb, dette var FØR jeg visste noe som helst om BLM, og jeg mente det genuint som ett svar til ''Blaclivesmatter'' som ''Hva om vi bare ikke ekskluderer noen og sier at alle er viktige istedet?'' BAM, instantly blocked og forsøkt latterliggjort i kommentarene etterpå. Er det rart folk er pissed off når det er slik de reagerer når du sier ''hey, jeg er hvit men hvorfor kan vi ikke bare alle være enige om at alle fortjener fuckings pizza?'' for det virker VELDIG som at de helst vil at vi skal sette oss bakerst i bussen og shut the fuck up. Se for deg at du er nummer hundre som skriver #alllivesmatter. Eller nummer tusen. Se så for deg at veldig mange av de før deg har fulgt opp dette med å enten drite i hvordan svarte blir behandlet, eller mene at svarte faktisk blir behandlet som alle andre. I verste fall, og sannsynligvis, så er du en av disse (fra de andre sitt perspektiv). I beste fall misforstår du hva BLM betyr. Er det virkelig sjokkerende at folk blir lei, og ikke gidder å bruke tid på deg? Urettferdig? Ja, det er det nok. Men, veldig forstålig. Hvis noen begynner å "bare stille spørsmål" angående Holocaust, så antar jeg at de mener Holocaust ikke skjedde. Hvorfor? Fordi dette er en helt standard teknikk blant fornektere, tatt rett fra boken til Stormfront. Selvsagt finnes det sikkert eksempler på folk som er genuint interesserte, og jeg vil da feilaktiv plassere de i en bås de ikke tilhører. Det er selvsagt uheldig, men jeg gidder ikke bruke tid på tusenvis av gale jødehatere for å unngå et par slike tilfeller. Det er veldig leit at du ble blokkert på Facebook, men jeg forstår det veldig godt. Du er en idiot. Diskusjonen slutter når vi når hitler og du har offesielt tapt. Så det er OK for dem å generalisere men hvis vi gjør det så er det ramaskrik? Hykleri på sitt fineste. edit: Godwin's law Nei generalisering er ikke OK, men negative generaliseringer mot de som er mektigere har mindre negative påvirkninger. Diskruminering har lite effekt hvis de ikke er istand til å diskriminere. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det er som å si at svarte ikke kan være rasistisk mot hvite, noe som ikke stemmer overhode.Jeg hater sitat-pyramiden. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Syns forøvrig at det er skrekkelig at du sier at rasisme mot svarte er 'mer alvorlig' enn rasisme mot hvite, du kan ikke virkelig mene det. Kan vi ikke bare være mot rasisme sammen? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det er nok ikke slik det fungerer. Racism = prejudice + power. Dette er noe svarte ikke har, bare hvite. Så derfor kan man ikke være rasistisk mot hvite. Eller som denne damen sier: Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Oh my lord. Hvis vi skal plutselig ta utgangspunkt i ''stakkars svarte'' og ''den hvite djevelen'' så får du sitte med dine ville fantasier for deg selv. Kom tilbake til virkeligheten! Vi alle venter her.Edit: akkurat som jeg sa tildigere, de vil helst at hvite skal sette seg ned og shut the fuck up. Nei takk, selv om jeg er hvit så har jeg like mye jeg skulle ha sagt som alle andre, spiller ingen rolle hvilken farge huden din har.Hvis vi skal leke the oppression olympics så vinner jeg over alle lett, men du ser ikke at jeg gauler om at folk har privilegier jeg ikke har. Grow the fuck up. Endret 27. juli 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Siden du er hvit har du ikke noe å gaule over. Du sitter jo med all makten som minoriteter ikke har. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Jeg er en minoritet ? Edit: og jeg er en minoritet i hjemlandet også nettopp pga jeg er blek og blond og lysøyd ? Edit2: jeg er en minoritet FORDI jeg er hvit. Tenk på den! Endret 27. juli 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du er kun en minoritet globalt sett, det er fortsatt for mange hvite i europeiske land kontra andre raser. Derfor har du makt, og kan ikke bli undertrykt. Du må huske at dine forfedre var veldig ugreie mot resten av verden og er det beste du/vi kan gjøre er å åpne for at alle som vil skal få lov til å komme hit og prøve lykken her. Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det er nok ikke slik det fungerer. Racism = prejudice + power. Dette er noe svarte ikke har, bare hvite. Så derfor kan man ikke være rasistisk mot hvite. Eller som denne damen sier: Logikken bak det der er den samme som SJW'ere bruker i alle deres kampsaker, og den er like håpløs hver gang. Det hele bygger på "oppression pyramiden" de bruker for å finne ut hvem de må støtte i hvilke saker. Rasisme er "poor treatment of or violence against people because of their race" eller "the belief that some races of people are better than others". Ferdig snakka. Kan jo også trekke frem en artig statistikk på dette området. 31% av afroamerikanere mener de mener at de fleste afroamerikanere er rasister. Samme gruppe mener at 24% av hvite er rasister. BLM er i stor grad også bygget på løgner som for eksempel "hands up don't shoot", og "det er større sjanse for afroamerikanere å bli skutt av politiet." Det bør ikke være noen tvil om at BLM er mer eller mindre en terrororganisasjon, som ikke gjør noe som helst for å gjøre forholdene mellom afroamerikanere og andre grupper bedre. Snarere tvert i mot. En av grunnleggerne er til og med på FBIs liste over mest ettersøkte på grunn av terror. Hun har for øvrig også en livstidsdom på seg for å ha drept en politimann. Når det kommer til hvordan afroamerikanere har det i USA så er store deler av problemene hvordan stønadssystemet der borte er satt opp. Mødre får mer støtte fra staten om de er alene mødre, noe som blir kraftig utnyttet av mange av de, noe som direkte gir den konsekvensen at unger vokser opp uten fedre, noe som er til stor skade for ungene. Det er også blitt bevist at for å unngå fattigdom så er det tre enkle ting du må gjøre i USA. - Fullføre high school. - Unngå barn utenfor ekteskapet . - Skaff deg en jobb. Gjør du dette så har du en 98% sjanse for å unngå fattigdom, og en 74% sjanse for å bli medlem av middelklassen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du er kun en minoritet globalt sett, det er fortsatt for mange hvite i europeiske land kontra andre raser. Derfor har du makt, og kan ikke bli undertrykt. Du må huske at dine forfedre var veldig ugreie mot resten av verden og er det beste du/vi kan gjøre er å åpne for at alle som vil skal få lov til å komme hit og prøve lykken her. Du kan neppe noe særlig historie haha, klarer ikke å ta deg seriøst Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Du er kun en minoritet globalt sett, det er fortsatt for mange hvite i europeiske land kontra andre raser. Derfor har du makt, og kan ikke bli undertrykt. Du må huske at dine forfedre var veldig ugreie mot resten av verden og er det beste du/vi kan gjøre er å åpne for at alle som vil skal få lov til å komme hit og prøve lykken her. Så Obama kan altså bli undertrykt, men jeg kan ikke bli undertrykt? Hvorfor skal hvite straffes for å ha lyktes? Asiater, Arabere, og afrikanere har gjort vel så mye dritt i verden som det hvite har. Endret 27. juli 2016 av Zicos 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du kan neppe noe særlig historie haha, klarer ikke å ta deg seriøst Historien om hvit imperialisme og annen elendighet ? Joda kan litt om den. Så Obama kan altså bli undertrykt, men jeg kan ikke bli undertrykt? Hvorfor skal hvite straffes for å ha lyktes? Asiater, Arabere, og afrikanere har gjort vel så mye dritt i verden som det hvite har. Korrekt. Det er ikke snakk om å "straffe" noen, men det er veldig urettferdig at hvite land skal ha så høy levestandard mens resten av verden ligger litt/langt under synes du ikke ? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du er kun en minoritet globalt sett, det er fortsatt for mange hvite i europeiske land kontra andre raser. Derfor har du makt, og kan ikke bli undertrykt. Du må huske at dine forfedre var veldig ugreie mot resten av verden og er det beste du/vi kan gjøre er å åpne for at alle som vil skal få lov til å komme hit og prøve lykken her. Jeg luktet sarkasme istad men nå stinker du. I like. Mine foreldre kom fra harde kår og landet er ikke mer enn 10 år eller noe sånt nå (fått kallenavn Europas lille afrika) og de flyktet fra en krig med meg og en annen søsken under armen og lite annet. Å så privilegerte vi er. Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Så Obama kan altså bli undertrykt, men jeg kan ikke bli undertrykt? Hvorfor skal hvite straffes for å ha lyktes? Asiater, Arabere, og afrikanere har gjort vel så mye dritt i verden som det hvite har. Korrekt. Det er ikke snakk om å "straffe" noen, men det er veldig urettferdig at hvite land skal ha så høy levestandard mens resten av verden ligger litt/langt under synes du ikke ? Nei, det er ikke korrekt. Obama er verdens mektigste mann. Jeg er langt nede på den lista. Nei, det er ikke urettferdig i det hel tatt. Vesten har rett og slett bare vært bedre. Hva tror du forresten blir resultatet av den SJW-doktrinen du her fremmer? Endret 27. juli 2016 av Zicos Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du er kun en minoritet globalt sett, det er fortsatt for mange hvite i europeiske land kontra andre raser. Derfor har du makt, og kan ikke bli undertrykt. Du må huske at dine forfedre var veldig ugreie mot resten av verden og er det beste du/vi kan gjøre er å åpne for at alle som vil skal få lov til å komme hit og prøve lykken her. Jeg luktet sarkasme istad men nå stinker du. I like. Mine foreldre kom fra harde kår og landet er ikke mer enn 10 år eller noe sånt nå (fått kallenavn Europas lille afrika) og de flyktet fra en krig med meg og en annen søsken under armen og lite annet. Å så privilegerte vi er. Det kan godt være at han troller, men det han sier er 100% en del av SJW-doktrinen som herjer i for eksempel USA i disse tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå