Gå til innhold

Kameralyd (Cat S60)

Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt meg ny mobil, Cat S60, flott telefon med varmekamera og greier. Men jeg får ikke skrudd av lyden når jeg tar bilder. Dette har jeg kunnet gjøre på alle mine tidligere mobiler.

Ser ut til at eneste måte for å få det til er å roote telefonen, men jeg aner ikke hvordan det gjøres på en Cat telefon pluss at det ødelegger for feks bruk av Vipps. En annen måte er silent camera, men det virker som den kun tar ett screenshot av skjermen, ergo er kvaliteten dårlig.

Jeg tar mye bilder av dyr, så dette er litt håpløst for meg..

Er dette en gyldig grunn for å returnere telefonen? Såvidt jeg ser er det ikke en spesifikasjon man kan lese seg frem til på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer det ikke i stillemodus heller? Så vidt jeg har fått med meg fra tidligere og lignende tråder, så er det vel en funksjon som i mange tilfeller ikke kan stilles på, da andre skal kunne bli obs på at du tar bilder av dem. Men samtlige av telefonene jeg har prøvd mister lukkerlyden i stillemodus. Om dette ikke fungerer, så kan du.. uuh.. prøvd å stille på den luka som forsegler telefonen mer og høre om lyden blir så lav da at den ikke er til bry? 

Til sist, så tror jeg du skal være heldig om noen lar deg returnere telefonen på bakgrunn av dette. Spørs vel litt hvor den er kjøpt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Vet at noen land ikke tillater mobilkameraer som ikke lager lyd. Kan det ha noe med landsinnstillinger å gjøre?

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Vet at Japan er strenge på det.. trolig noe å gjøre med jenters skoleuniform, uten at jeg skal gå mer inn på det.

I USA har også flere stater de reglene. Men jeg har hatt mange mobiltelefoner, dette har aldri vært ett issue i Norge.

LG G3, G4, V10

Samsung, S4 Mini, Xcover2, Xcover 3

mm.

Teit at en så enkel ting kan ødelegge hele mobilopplevelsen.

Varen er kjøpt hos Expert. Egentlig ser reglene deres lovende ut..

Her er ett utdrag fra deres regler, mobilen ble kjøpt uten abbonement:

7. Våre Kundegarantier - Pengene tilbake

"Pengene tilbake" gir deg trygghet med 30 dagers full returrett hos Expert. Husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som når du mottok den.

Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt av kunde.

Returretten gjelder ikke varer med abonnement, spill, programvare og hygieneprodukter med brutt forsegling. Som hygieneprodukter regnes blant annet tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter og liknende. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk.

PENGENE TILBAKE - hvis du ikke er fornøyd

Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake. Gjelder ikke ved skade på produktet eller ikke-komplett produkt.

PENGENE TILBAKE - hvis det er noe feil med varen

Er det en skade eller funksjonsfeil i løpet av de første 30 dagene, kan du få ny vare eller pengene tilbake, uten diskusjon og uten å måtte vente på reparasjon. Hvis produktet er skadet ved uhell eller selvpåført, gjelder ikke denne kundegarantien.

PENGENE TILBAKE - hvis vi ikke holder det vi lover

Hvis vi gir deg feil opplysninger om varen eller ikke leverer som avtalt, kan du returnere varen innen 30 dager, og få pengene tilbake, uten diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...