Gå til innhold

Koster det noe å være medlem i en bokklubb?

gaffel1

Anbefalte innlegg

Jeg ser en bokklubb har tilbud hvor man får 3 bøker og en velkomstgave gratis, man må bare betale 129 kr i porto. Den velkomstgaven som er med er noe jeg skulle kjøpe i butikk til 450 kr, men nå får jeg den altså for 129 kr hvis jeg melder meg inn i bokklubben. Man må være medlem der et år. Hvis jeg ikke bestiller noen bøker, koster det meg noe å være medlem i bokklubben da? Kan jeg bare si opp medlemskapet etter et år uten å må betale noe mer enn 129 kr i  porto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekke vilkåra. Mest sannsynlig må du betale ei månedlig medlemsavgift, eller at du forplikter deg til så og så mange kjøp i løpet av året.

Men det kan også være ei aggressiv vervekampanje der dei er såpass sikre på at du kjem til å bruke tilbudet at dei tar risikoen med at dette kan bli eit tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Det er stort sett slik at man får X-antall bøker i måneden og må betale. Husker fra barndomen da mor var sprut rød i ansiktet, hadde øyne som satan og det kom damp ut av øra, det var telefon nummer 50 til bokklubben barn som ikke klarte å stoppe medlemsskapet :p

Lenke til kommentar

Regner med at tilbudet er fra "Bestselgerklubben".

Og, det koster deg kun de 129 kr forutsatt at du husker å avbestille alle hovedbøkene de neste 12 månedene og så melder deg ut. Det er ingen kjøpsplikt eller månedlig avgift.

Om du skulle glemme å avbestille har du også angrerett etter Angrerettsloven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er sånn de tjener spenna sine. Du glemmer å avbestille, eller gjør det uten å kunne dokumentere at du har gjort det, og så kommer boken. Du gidder ikke å lese den, men det er enklere for deg å betale den enn å sende den tilbake. Bokklubber har IMO utspilt sin rolle etter at internett kom. Vil man ha en bok nå, kjøper man den i en bokhandel, eller som lydbok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...