Gå til innhold

Bluetooth receiver til hifi systemet

Anbefalte innlegg

Hei,

Bluetooth har utviklet seg ganske bra i det siste, så  jeg fikk lyst til å gå wireless. Kjekt å slippe kabler og det blir litt mer bevegelse frihet.

Source: Macbook Air, Iphone 6

Systemet: Bose Lifestyle V35

Filer: mp3, 256/320 og lavere. Noen få lossless.

Av de jeg vurderer er:

Arcam rblink - Den "siste" fra Arcam. Grei pris (1000kr), kun 3.5mm out

Arcam miniblink - Litt eldre versjon, koster dobbelt så mye (2100kr)

Audioengine B1 - Ligger midt i mellom de to 2 pris (1700kr), bra reviews

Har noen her erfaring med noen av de? Kanskje kan samanlikne de? Syns alle 3 begynner å bli litt gamle også (rblink er fra 2013, de 2 andre er fra 2014). Mangler b.a. NFC.

Setter pris på alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er noe som skal installeres hjemme hos deg skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går for en bedre teknologi enn BT.

Som hva da? Jeg ønsker noe jeg kan slippe ledninger med, når jeg spiller fra laptop/telefon. 

Las litt på nett, virker som BT er bedre enn å kjøre via router?

Lenke til kommentar

Det finnes jo en del ting som kan kobles rett inn i eksisterende anlegg som brukes nettverket, blant annet Chromecast Audio. I tilleg har Sonos, Heos, Bluesound og sikkert andre leverandører dingser som kan kobles på anlegget men på disse ligger det mulighet for å koble på en del proprietært utstyr fra disse leverandørene. Har du utstyr per i dag som du vil strømme til anbefaler jeg Chromecast audio. med Chromecast audio (og vanlig Chromecast) kan du være hvor som helst m i byggemassen med dekning på det trådløse nettverket og sende musikk til anlegget med Chromecast audio.

Jeg hadde BT-device koblet til anlegget før men da det ble for store begrensninger på rekkevidde (blant annet på grunn av byggemassen i leiligheten) ble dette byttet ut med Chomecast og dette har jeg vært veldig fornøyd med.

Jeg har skrevet en del om dette på hjemmesiden min. Du kan lese det hvis du vil ha litt med utfyllende informasjon.

Lenke til kommentar

Airplay fungerer ikke, da V35 støtter ikke det.
Har AppleTV, men det blir berre dritt å kjøre gjennom den. Lagger, hakker. For at det skal gå fint, må jeg kjøre itunes der i fra (dvs, jeg må slå på tven også, om jeg vil bytte sang osv). Prøvd ut - verste løysninga ever.

Jeg har ikke behov for rekkevidde, da jeg bur i nokså liten leilighet. 

Skal sjekke ut chromecast audio :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...