Gå til innhold

Sønn på 10 år.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny innen data greier.

Har hatt fotball sønner fra før av, men nå har jeg en spill og YouTube gutt.

Han spiller mest minecraft og sånne spill, ser mye på YouTube, han trenger ikke gaming laptop da eller holder det med vanlig laptop? Han vil iallefall ha laptop.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 10-åring her som elsker denne. Spiller minecraft dagen lang.

Har den der selv, og må si så fin som den er, så vil jeg tro det er skivebom av en pc til sønnen hans. Surface pro er en business/college pc hvor man betaler for fiks pen-funksjon og batteri levetid( sistnevnte ikke noe å skryte av)

hadde selv gitt min "10 åring" noe ala en type 15.6" laptop med dedikert grafikk

Lenke til kommentar

Har du noe forslag Malerifaen?

jeg er dame og er helt blank på data desverre

Er ikke helt oppdatert selv. Men velger å tro ut fra det jeg selv har sett og observert de siste år, at en laptop type 15.6" er hva som gir mest allround-type pc for pengene. Men det kommer sikkert en guru innom og sier hva som kan anbefales :)

men kan si som eier av en surface pro selv at det blir feil å anbefale. de blir overvarme fort under tung last som spilling, og opplever throttling, altså pc'n vil klokke seg selv ned på lavere frekvens og gi dårligere ytelse for å la seg kjøle ned. Og så er gjerne hele laptopen litt tynn og skjør for en 10-årings gjerne røffe bruk.

tror guruene vil si seg enig 

edit: fant denne da, som eks

https://www.komplett.no/product/891768/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/hp-pavilion-15-bc000-156-full-hd-matt#

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Guru på vei! :)

HP sin maskin er godt spesifisert, men de sliter voldsomt med at viftene suser konstant og overoppheter maskinen. Du trenger heller ikke en så kraftig maskin for å drive MineCraft og lignende spill. Langt ifra. Jeg kunne godt tenkt meg å anbefale to maskiner i så måte.

Asus VivoBook F556UA (6495,-) er god på alle parametre, men har relativt kort batteritid. Om du ønsker lengre batteritid, kan du gå opp 500 kr for å få Toshiba L50-C-2DG

Om en skal ha noe kraftigere, er et godt tips at det kommer nye modeller med vesentlig oppgradert spillytelse i august mest sannsynlig.  :wee:

Lenke til kommentar

Ja ikke kjøp Hp. Vennen min har en til 5k som overoppheter seg og skrur seg av hele tida, de har blåst ut støv fra viftene og. Asus har gode kjøleegenskaper etter min erfaring.

Kan være mye mere enn overoppheting. Strømforsyning for eks. Er det garanti på den?

Lenke til kommentar

Ja, men hele overoppheter seg. Og kræsjer. Alt over Minecraft og Tf2 kræsjer den. Den er ett år gammel, er nok kjøleløsningen.

Se på temp sensorene mens du kjører en stresstest. Ta gjerne bilder om de viser farlig høye verdier og beskriv hva du gjør i en mail til support. En høyt oppe på laptop support for hp er en god venn av meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...