AkselStr Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Hei! prøvde og logge på gmailen min idag, men fikk beskjed om at passordet mitt var skiftet for 5 timer siden. fikk resetta passordet og logget inn. Var en mail i innboksen som sa at noen hadde prøvd å logga på mailen min fra USA. Noen som har hatt lignende erfaringer? Eventuelle tiltak mot dette? bør jeg sperre visa kortet mitt? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Aktivere to-faktor autentisering kan være smart. Da får man en kode tilsendt på SMS når du må logge inn fra en ny pc. Har du noe informasjon om VISA-kortet ditt i gmail? Lenke til kommentar
process Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Nå er jeg ikke helt stødig med gmail, men jeg vil anbefale å forsøke å finne ut hva som har skjedd. Slik jeg ser det er det noen mulige scenarioer; for dårlig informasjon i passord reset (mulig å finne fram til), skadevare på klient, kontoen er logget inn et annet sted. Du kan sjekke hvilke enheter du er logget inn på, også var det kanskje noen informasjon om hvilken ip adresse passordet ble resatt fra? To-faktors eller i det minste to-stegs autentisering er også lurt å sette opp. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det er nok fryktelig vanskelig å finne ut hva som har skjedd. Det kommer helt an på hvor du har lagt igjen passordet. Ligger det på en huskelapp på PC'en, på et notat på mobilen, brukt som innlogging på en annen web-side, har du brukt samme passord et annet sted - og så videre i det uendelige. Aktiver to-faktor autentisering asap - litt ekstra jobb men mye ekstra sikkerhet. VISA-kort etc bør ikke ha noe med saken å gjøre, men hvis de har/hadde greidd å logge seg inn er det greit å tenke gjennom hva slags opplysninger en har liggende på mail (Men passord og koder etc skal en uansett ikke skrive i mail, da info på ukryptert mail kan sniffes underveis uansett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå