AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Hei, Der hvor jeg jobber står det i kontrakten at jeg har flexitid og kjernetid er mellom 9 og 15. På grunn av kutt så ble resepsjonisten sagt opp og som et resultat av dette ble det opprettet en vaktordning med døra (ta i mot pakker, besøkende, etc.). Jeg må da to uke i måneden jobbe 8-16. Det jeg lurer på, kan arbeidsgiver kreve dette, når det står fleksitid i kontrakten. Jeg tok denne jobben på grunn av flexitiden. Burde ikke døra da være betjent mellom 9 og 15, slik kjernetida er? Anonymous poster hash: 911b3...0c5 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Så lenge avtalen spesifiserer fleksitid så er det ikkje gitt at dette berre kan endrast utan endringsoppsigelse. Det vil vel også bli eit spørsmål om kva kompensasjon du får for å gå med på å få endra arbeidstidsordninga. Men dette ville tatt opp litt meir uformelt, her er fallhøgda mellom det du har rett på og det du kan tape ved å kreve din rett svært stor. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det spørs også på hva som står spesifisert i kontrakta di ang ordinær arbeidstid. Greit at bedriften opererer med kjerne/fleksitid, men som regel så er dette noe som må avklares med nærmeste leder. Er det behov for å dekke en stilling innafor bedriftens ordinære arbeidstid, uten at dette kommer i konflikt med en arbeidskontrakt, står arbeidsgiver mer eller mindre fritt til å rokkere rundt på dette. Det er når antall arbeidstimer overskrider det som står i avtalen at det begynner å nærme seg brudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå