Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fleksitid og vaktordning

Anbefalte innlegg

Hei,

Der hvor jeg jobber står det i kontrakten at jeg har flexitid og kjernetid er mellom 9 og 15.

På grunn av kutt så ble resepsjonisten sagt opp og som et resultat av dette ble det opprettet en vaktordning med døra (ta i mot pakker, besøkende, etc.). Jeg må da to uke i måneden jobbe 8-16.

Det jeg lurer på, kan arbeidsgiver kreve dette, når det står fleksitid i kontrakten. Jeg tok denne jobben på grunn av flexitiden.

Burde ikke døra da være betjent mellom 9 og 15, slik kjernetida er?

Anonymous poster hash: 911b3...0c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge avtalen spesifiserer fleksitid så er det ikkje gitt at dette berre kan endrast utan endringsoppsigelse.

Det vil vel også bli eit spørsmål om kva kompensasjon du får for å gå med på å få endra arbeidstidsordninga.

Men dette ville tatt opp litt meir uformelt, her er fallhøgda mellom det du har rett på og det du kan tape ved å kreve din rett svært stor.

Lenke til kommentar

Det spørs også på hva som står spesifisert i kontrakta di ang ordinær arbeidstid. Greit at bedriften opererer med kjerne/fleksitid, men som regel så er dette noe som må avklares med nærmeste leder. Er det behov for å dekke en stilling innafor bedriftens ordinære arbeidstid, uten at dette kommer i konflikt med en arbeidskontrakt, står arbeidsgiver mer eller mindre fritt til å rokkere rundt på dette. 

Det er når antall arbeidstimer overskrider det som står i avtalen at det begynner å nærme seg brudd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...