Tartb Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Hei For noen uker siden skjedde det en liten bil ulykke, jeg skulle rygge bilen min og lagt ikke merke til venstre siden. Det som skjedd var at jeg rygget på bilen som sto bak meg, men det skjedde ikke noe mer enn at bilen deres fikk noen usynlige riper. I dag fikk jeg en melding fra forsikringen som sier at total reparasjons kostnad var litt over 10 000 kr, og at bonusen går fra 50% til 20%. Det jeg tenker er at de har reparert andre ting enn det de burde ha og ville få meg til å betale det. ellers så trodde jeg at det vil koste mindre enn 700 kr for disse ripene Forresten deres bil var gammel og koster ikke mer enn 40 000 kr som jeg tror. Og jeg har bilder av skaden på deres bil. Hva gjør jeg nå? hjelp! Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Har du mulighet til å legge ut et bilde som viser skaden? Det som i hvert fall er sikkert er at en reparasjon av riper etter sammenstøt mellom to biler for "mindre enn 700 kr" er helt urealistisk. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Du er langt bak mål hvis du trodde dette kostet rundt 700 kr. Riper i bil er dyrt, selv om bilen er gammel. 10.000 hørtes ikke umulig ut. 1 Lenke til kommentar
Tartb Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) . Endret 25. juli 2016 av Tartb Lenke til kommentar
Aleks91 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Maks 3-4000 for å fikse opp dette. 10 000 høres mye ut.... Lenke til kommentar
Tartb Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 Det er det jeg tenkte, har du forslag til hva jeg må gjøre nå? skal jeg snakke med min forsikrings selskapet og fortelle dem om dette? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Om du tror de lurer deg kan du vell be om å få se kvittering på arbeidet? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Spøres jo litt hva man gjør, antagelig pusset de ned og lakkerte opp hele delen som er ripet opp, samt nye merker. 10 000 går fort om man gjør der skikkelig. Lenke til kommentar
Aleks91 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Spøres jo litt hva man gjør, antagelig pusset de ned og lakkerte opp hele delen som er ripet opp, samt nye merker. 10 000 går fort om man gjør der skikkelig. Synes du 10 000,- for dette virker rimelig? Endret 25. juli 2016 av Aleks91 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Mer rimlig enn 700 ihvertfall, 10 000 er vel litt i overkant av det jeg ville antatt, jeg vil påstå det er innenfor normalen. Husk verkstedet gjerne tar i området 1500kr timen, pluss lakk og andre utgifter de har. 700kr vel til ett kvarter med om man også betaler for lakken. Endret 25. juli 2016 av aklla 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) /Life Nestegang rygger man VELDIG forsiktig. Noen man skal Flaks for han som ble påkjørt da, fordi den så ikkje veldig bra ut fra før. Endret 25. juli 2016 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Som nevnt over, hele den karosseribiten som er skadet må lakkes på nytt, holder jo ikke å flekke. Da må alle de stripene også byttes. Om det er noe som går langs hele siden, å de ikke får taki noe som matche helt må man plutselig bytte på hele siden osv. 10 000,- går fort når det gjelder sånne ting. Å bilen som har blitt påført skaden trenger jo ikke å ha fikset dette i det hele tatt, de kan jo bare taksere det å leve med skaden om de vil, så noe kvittering på utført arbeid får du nok ikke. Det du kanskje kan få er en kopi av taksten, det har nok forsikringsselskapet ditt. At bilen deres er gammel å ikke verdt så mye spiller ingen rolle. DU rygget på dem og forårsaket skade på deres eiendom, å de har da rett til å få det fikset/ få igjen beløpet det koster å fikse dette. Vil anbefale deg å betale det utav egen lomme, det blir nok mye billigere enn å bruke forsikringen... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) 10000 kroner kommer det fort oppi. var en som rygget og traff oppå fronten min med ett reservedekk i grlassfiberboks som hang bakpå og demontering av front og lakkering av stykket mellom grill og panser kom på 5500 kroner. pyntelista i grillen som knakk i toppen kosta 4000 kroner i tillegg så totalt ca 9500 så pengene ruller fort ved lakkarbeid. På den bilen og forsikringa jeg har nå så kommer bonustap og egenandel om jeg tar noe på forsikringen på 15-20k så tok en skade tidligere på bakdøra til 13000 privat istedet for på forsikringa. Den gangen var det en jævel som skada bilen og ikke sa fra. Så du kan si til forsikringsselskapet om at du ikke bruker foriskringa men betaler privat Endret 25. juli 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Hehe, 4000 kr for en pyntelist som koster maks 100 kroner å produsere og frakte hit. Er det rart forsikring i Norge er dyrt? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Er merklig dette hvordan butikker, verksteder osv. også må ha fortjeneste og ikke kan selge til innkjøpspris... Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Helt klart de må ha fortjeneste. Men når de også tar betalt for montering inkl. alt ustyr benyttet under denne, administrasjonsgebyr og i tillegg en timepris som er langt høyere enn noen annen fagarbeider, så synes i alle fall jeg at det er drøyt å ha en fortjenestemargin på 3900 kroner på en liten filleting som i utgangspunktet koster dem 100 kroner. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Helt klart de må ha fortjeneste. Men når de også tar betalt for montering inkl. alt ustyr benyttet under denne, administrasjonsgebyr og i tillegg en timepris som er langt høyere enn noen annen fagarbeider, så synes i alle fall jeg at det er drøyt å ha en fortjenestemargin på 3900 kroner på en liten filleting som i utgangspunktet koster dem 100 kroner. For det første så vet ikke du hva delen koster, for det andre så tar de vell ikke særlig høyere pris enn andre? Ligger vell på 1-1500 kroner timen? Det gjør lett jeg også når jeg er ute å farter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Helt klart de må ha fortjeneste. Men når de også tar betalt for montering inkl. alt ustyr benyttet under denne, administrasjonsgebyr og i tillegg en timepris som er langt høyere enn noen annen fagarbeider, så synes i alle fall jeg at det er drøyt å ha en fortjenestemargin på 3900 kroner på en liten filleting som i utgangspunktet koster dem 100 kroner.Siden når var 1000-1500 kr timen lang høyere enn noen annen fagarbeider? Du kommer til å få mange sjokk fremover... Endret 26. juli 2016 av aklla Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Er neppe flust av snekkere og malere der ute som fakturerer 1500 kroner timen. Men det finnes sikkert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå