Gå til innhold

FSX, innflyvningen til Landvetter og Gøteborg må endres

Anbefalte innlegg

Begynte å fly fsx og kan ikke legge det bort  :) post-367399-0-13128000-1469444980_thumb.png

Men innflygingen til Landvetter, gøteborg når jeg bruker Flightplan må jo endres.

Altså, jeg velger fly og går direkte til flightplan, men innflygingen er jo helt feil.

Skal ikke innflygingen stemme ved bruk av flightplan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg akkurat nå forstod hvordan noen mennesker ser de gamle Rainbow Six spillene :D

Det er nok et fåtall utenom de mest hardcore av FSX spillerne som i det hele tatt bryr seg om flight plans, de som gjør det lager nok selv, bruker AddOns eller laster ned bedre planer da den innebygde er ganske så elendig.

flightplandatabase.com har for eksempel Gardemoen - Landvetter planer.

Lenke til kommentar

Når jeg flyr i x-plane lager jeg ruten selv på forhånd. Flyr deretter med ipaden som verktøy for instrument/fmc/autopilot/radio stack.

Joda, jeg lager fp selv og det fungerer såpass at det er morro.

Syns bare det er så rart at det ikke tas med innflyving i den innebygde flightplan.

Det må jo være meningen at man skal endre den selv, vil jeg tro.

Jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan man skal kunne lande med slik innflyving.

Håper på en god forklaring på det for jeg finner ikke noe i google.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kjent med hvordan området du flyr i ser ut, og hvilke sjekkpunkt det er på veien - ei er jeg kjent med hvordan flightplanning i FSX er. Men du kan kanskje zoome ut og velge de punktene du må fly via, og legge til i listen til høyre eller?

Joda, det går fint det.

Lenke til kommentar

I X-plane er det i alle fall sånn at man må legge inn innflyvning manuelt. Man ka ikke bare velge å fly fra X til Y og så er løypa lagt opp for deg.

Appen jeg bruker på ipaden har derimot noen prosedyrer lagt inn, som X-plane kommuniserer med. Da kan jeg velge om jeg kommer syd eller nordfra, og velge en passende innflyvning.

Det skal fungere med FSX også, uten at jeg har testet det. Appen heter AirTrack.

Lenke til kommentar

Flightplanning med default FSX FP-tool er ikke helt veien å gå hvis du vil følge korrekte innflyvningsmetoder. Kjenner ikke så godt til hvordan den innebygde GPS'en håndterer SIDs og STARs og du sier heller ikke hvilket fly du benytter. Jeg tolker det dithen at du vil frem til en korrekt ILS/RNAV approach og da er det veldig greit å benytte Flightsim Commander(denne koster en del, men fungerer i 30 min som "gratisversjon", helst med en oppdatert AIRAC.

Her er et lite eksempel på en ILS approach til rw21 via kelis2s(ENBR TINIG Z326 ULMUG L617 REPKU Y41 KELIN KELI2S ESGG).

post-15164-0-42063300-1469530307_thumb.jpg

Du får desidert mest ut av det ved å benytte deg av addon AC som støtter Flight1s GNS 750 GPS(f.eks A2A Cherokee) eller større fly med en godt modellert FMC som PMDG 737 eller Majestic sitt Q400.

Er det VFR flyvninger, så fungerer jo den innebygde FP greit nok, da planlegger du jo stort sett innflyvningen gjennom øynene:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Når jeg flyr i FSX så følger jeg alltid innflyvningen ATC gir meg. Blir det så feil da? 

Problemet med innebygget ATC er den kun dirigerer deg mot flyplassen, den følger ikke RW prosedyrer. Den vil nok fungere greit for de aller fleste, men etterhvert som du flyr og lærer og begynner å bruke mer avanserte fly, så kommer kanskje ønsket om å gjøre dette nærmest opp mot virkeligheten som mulig, og da er den innebygde ATC'en enkelt og greit underwhelming for å bruke godt norsk!

Lenke til kommentar

Når jeg flyr i FSX så følger jeg alltid innflyvningen ATC gir meg. Blir det så feil da?

Problemet med innebygget ATC er den kun dirigerer deg mot flyplassen, den følger ikke RW prosedyrer. Den vil nok fungere greit for de aller fleste, men etterhvert som du flyr og lærer og begynner å bruke mer avanserte fly, så kommer kanskje ønsket om å gjøre dette nærmest opp mot virkeligheten som mulig, og da er den innebygde ATC'en enkelt og greit underwhelming for å bruke godt norsk!
Ser den, men fikk ikke helt inntrykk av at TS fløy PMDG eller Majestic. Hadde likt å ha bedre atc selv, men funker greit med vanilla til Air Hauler som stort sett er utgangspunktet mitt når jeg ikke trener på q400. Innebygget ATC føler deg ikke bare rett til flyplassen heller da. Den dirigerer deg sånn at du kommer rett på ILS beacons osv.

Finnes det noen god atc add on?

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

ATC er greit, men jeg la den bort.

Den klikka av og til og da er det like greit at jeg tabber selv, tenker jeg :)

Jeg lager flightplan og flyr gps til innflygingen.

Men hvor høyt man skal komme inn varierer, virker det som.

Hvordan vet man hva som er riktig innflyvings høyde før korridoren?

Hvis landingen går galt så er jo flyturen misslykka, hehehe i dobbel forstand, så jeg trener spesielt på landing.

Jeg kan alt for lite til at det skal bli tilnærmet rw, men jeg lærer faktisk noe hele tiden.

Gøy er det ihvertfall.

Lenke til kommentar

ATC er greit, men jeg la den bort.

Den klikka av og til og da er det like greit at jeg tabber selv, tenker jeg :)

Jeg lager flightplan og flyr gps til innflygingen.

Men hvor høyt man skal komme inn varierer, virker det som.

Hvordan vet man hva som er riktig innflyvings høyde før korridoren?

Hvis landingen går galt så er jo flyturen misslykka, hehehe i dobbel forstand, så jeg trener spesielt på landing.

Jeg kan alt for lite til at det skal bli tilnærmet rw, men jeg lærer faktisk noe hele tiden.

Gøy er det ihvertfall.

Hvordan fly flyr du?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...