Gå til innhold

Selvmordsbomber i Tyskland

Anbefalte innlegg

Du skylder dette på noen uskyldige ungdommer som har laget en banner, du er jo helt syk i skallen om du faktisk mener dette. Slike radikale som deg burde bures. 

De er en del av problemet enten du innrømmer det eller ikke.

Såklart ikke i like stor skala som politikere og andre større aktører som er for innvandring.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tyske folk har jo stemt på disse politikerne da. 

Tja det er ikke helt riktig. Det blir mer riktig å si at flertallet av de stemmeberettigede som har valgt å bruke stemmeretten sin, de har gitt en liten gruppe mennesker (politikerne) parlamentarisk flertall. Faktisk så er det parlamentariske systemet et mindretallsystem, og da sier jeg mindretall fordi at en liten elite sitter og bestemmer over folket. 

Men folket stemmer på partier som er tilhengere av dette såkalte mindretallssystemet. Hvis de ikke ønsket parlamentarisme så ville de stemt på partier som var for en annen styreform. 

Lenke til kommentar

Alt jeg sier er at når du ber hundretusener av menn fra en voldtektsmenn komme til landet ditt, så ber du om at antall voldtekter i landet ditt skal øke. Dette er veldig enkelt å forstå hvis du bare prøver. 

Det var absolutt ikke det du sa... 

Lenke til kommentar

Hva er dette for et spørsmål? Er det et forsøk på en uredelig hersketeknikk? Hva syklofanten skriver får han nesten svare for selv, så ikke gjenspeil hans utsagn over på meg takk.

Det var ikke det jeg gjorde, men du nevner "det som faktisk er viktig". Personlig mener jeg at det som faktisk er viktig i tråder som denne er å ikke legitimere og normalisere folk som trådstarter, så kan heller statens legitimitet diskuteres i en av hundre andre passende tråder.

Lenke til kommentar

Er det ikke også viktig at Syklofanten sier at 12 år gamle jenter ber om å bli voldtatt, Grimnir?

Jeg skriver nøyaktig det motsatte. 12 år gamle jenter er uskyldige ofre, men myndige mennesker som inviterer hundretusener av menn fra en voldtektskultur til Sverige ber om at Sverige skal få flere voldtekter. Så enkelt er det. Valg har konsekvenser. Derfor bør man tenke seg om før man gjør et så drastisk valg som å invitere hundretusener av menn fra en voldtektskultur til nabolagene våre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men folket stemmer på partier som er tilhengere av dette såkalte mindretallssystemet. Hvis de ikke ønsket parlamentarisme så ville de stemt på partier som var for en annen styreform. 

Ja det kan forsåvidt stemme. Dessverre gjør ordninger som sperregrenser og utjevningsmandater, kombinert med lite mediedekning, at det er utrolig vanskelig for minder partier å slippe til. 

Personlig tror jeg at folk nå etterhvert begynner å gå lei av den etablerte makteliten, og at de som en motreaksjon nå har begynt å stemme mer utradisjonelt enn før (for eksempel Trump, UKIP og liknende).

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Jeg skriver nøyaktig det motsatte. 12 år gamle jenter er uskyldige ofre, men myndige mennesker som inviterer hundretusener av menn fra en voldtektskultur til Sverige ber om at Sverige skal få flere voldtekter. Så enkelt er det. Valg har konsekvenser. Derfor bør man tenke seg om før man gjør et så drastisk valg som å invitere hundretusener av menn fra en voldtektskultur til nabolagene våre.

"Men det er klart, denne gjengen [jenter med et banner] har jo faktisk bedt om det som nå skjer."

Det var akkurat det du sa.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Men det er klart, denne gjengen [jenter med et banner] har jo faktisk bedt om det som nå skjer."

Jepp, han er en større del av dette problemet enn de der for å si det mildt. Radikale "innvandrings kritiske" er jo noe av det verre i problemstillingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det var ikke det jeg gjorde, men du nevner "det som faktisk er viktig". Personlig mener jeg at det som faktisk er viktig i tråder som denne er å ikke legitimere og normalisere folk som trådstarter, så kan heller statens legitimitet diskuteres i en av hundre andre passende tråder.

Jeg gjorde verken det ene eller det andre for å legitimere eller normalisere trådstarter, det eneste jeg gjorde var å påpeke hvordan det parlamentariske systemet fungerer i praksis.

Dessuten ang "legitimere", er det spesielt legitimt å si at "folket" har bestemt ditt og datt når det er politikerne som tar avgjørelsene, ikke folket? Dessuten så er det flertallet av de stemmeberettigede som gir en liten gruppe politikere makten, ikke hele folket. Det er en vesentlig forskell.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Ja, når du som et myndig individ ber staten ta inn hundretusener av mennesker fra en voldtektskultur så ber du om at antall voldtekter i landet ditt skal øke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, han er en større del av dette problemet enn de der for å si det mildt. Radikale "innvandrings kritiske" er jo noe av det verre i problemstillingen. 

Det største problemet her er du, som mener at folk med andre meninger enn deg bør bures inne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, når du som et myndig individ ber staten ta inn hundretusener av mennesker fra en voldtektskultur så ber du om at antall voldtekter i landet ditt skal øke.

Du vet ingenting om hvor gamle de er.

Men, ok. De ber om å bli voldtatt, akkurat slik du ber om at norske jenter blir voldtatt hver helg på nachspiel.

Lenke til kommentar

Hvis det i dagens samfunn regnes som radikalt i å være mot voldtekter så er jeg redd samfunnet vårt er fortapt. 

igjen missforstår du, det er radikalt å omtale alle flyktninger som voldtektsmenn og skylde voldtektene på små jenter med banner. Det forstår nok du også.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når du inviterer hundretusener av mennesker fra en voldtektskultur til landet ditt, så vil antall voldtekter i landet ditt øke. Du bør søke hjelp hvis du ikke forstår dette.

Du skylder dette på noen uskyldige ungdommer som har laget en banner, du er jo helt syk i skallen om du faktisk mener dette. Slike radikale som deg burde bures.

Nei nei, møt radikalisme med opplysning.

Lenke til kommentar

Er det ikke også viktig at Syklofanten sier at 12 år gamle jenter ber om å bli voldtatt, Grimnir?

Du ber jo om å bli overkjørt av en bil hver gang du gpr ut døra. Valg har konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at det har blitt sånn. Det er som en dårlig Hollywood b-film hvor en gjeng med barbarer fra et annet århundre invaderer fremtiden i en rimelig stor tidsmaskin. Spørsmålet er hva som skal gjøres med dette. Gidder virkelig Europa å gå gjennom nok en blodig "temming" av en stor religion.

Jeg mener i hvert fall at nok er nok. Steng grensene med mindre man trenger arbeidskraft. Skal man hjelpe offere for krig så hjelp de i sitt eget land. Man kan rett og slett ikke hjelpe hele verden med å la de komme til Europa. Jeg er sjokkert over at endel politikere ikke ser dette. Hvor naiv går det an å være?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...