Gavekort Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Har ikke noen planer om å sperre noen inne, men synes enkelte grupperinger kan få klokkeklar beskjed om at deres tilstedeværelse er direkte upassende. En ville ikke ansatt Børre Knudsen på en abortklinikk for å si det sånn. Nå blir det vel litt generell politikk her, men hver eneste celle i meg er mot det å hindre personlig frihet basert på om det er upassende eller ei, og jeg tror svært mange brukere her inne, selv sterke innvandringsmotstandere vil være enig med meg på dette området. For å ikke gå off-topic på dette emnet så kan vi si "agree to disagree". Jeg vil spørre deg om hva du ville gjort eller ønsket skulle skjedd om det kom en muslim på et upassende sted? Ville du bare uttrykket i sterk frustrasjon over hvor upassende det er, eller ville du ønsket en frihetsberøvelse på faktumet at den personen er av en religion som er upassende til sted og tid? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Dette minner meg litt om all bråket for noen år siden over at våre nye landsmenn ''våget'' å flagre med flagg fra sine egne land, for å feire 17 mai. Å nei, de integreres og har lyst til å flagge med hjemlandets flagg for å hedre norge på 17 mai, å nei å nei hva skal vi gjøre! Feire NORGES nasjonaldag. Bruke et annet land sitt flagg (hjemlandet sitt) hæ ? Blir helt feil. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Dette minner meg litt om all bråket for noen år siden over at våre nye landsmenn ''våget'' å flagre med flagg fra sine egne land, for å feire 17 mai. Å nei, de integreres og har lyst til å flagge med hjemlandets flagg for å hedre norge på 17 mai, å nei å nei hva skal vi gjøre! Feire NORGES nasjonaldag. Bruke et annet land sitt flagg (hjemlandet sitt) hæ ? Blir helt feil. Ikke egentlig. De hedrer fortsatt Norge, og jeg personlig syns det bare er kos å se at de omfavner norsk kultur. 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Ikke egentlig. De hedrer fortsatt Norge, og jeg personlig syns det bare er kos å se at de omfavner norsk kultur. Om de flagger sitt flagg hedrer de sitt hjemland, ikke Norge. De omfavner ikke noe annet enn sitt land, sin historie og kultur som er representert av flagget sitt. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Ikke egentlig. De hedrer fortsatt Norge, og jeg personlig syns det bare er kos å se at de omfavner norsk kultur. Om de flagger sitt flagg hedrer de sitt hjemland, ikke Norge. De omfavner ikke noe annet enn sitt land, sin historie og kultur som er representert av flagget sitt. Det stemmer ikke. De hadde ikke trengt å gjøre noe som helst (som mange nordmenn gjør) men istedenfor det så ønsker de å delta og ta del i feiringen. Det er mer enn det mange av mine norske venner gidder. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Vil anbefale deg å heller se etter de gode sidene enn alle de negative sidene du kan klage over, livet er så mye bedre hvis man ikke fantaserer om hva alle andre burde gjøre. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Om de flagger sitt flagg hedrer de sitt hjemland, ikke Norge. De omfavner ikke noe annet enn sitt land, sin historie og kultur som er representert av flagget sitt. Det stemmer ikke. De hadde ikke trengt å gjøre noe som helst (som mange nordmenn gjør) men istedenfor det så ønsker de å delta og ta del i feiringen. Det er mer enn det mange av mine norske venner gidder. I dette tilfellet hadde det vært bedre å ikke gjøre noe som helst. Om de føler for å flagge og feire landet sitt kan dem gjøre det i akkurat det landet på dets nasjonaldag. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Har ikke noen planer om å sperre noen inne, men synes enkelte grupperinger kan få klokkeklar beskjed om at deres tilstedeværelse er direkte upassende. En ville ikke ansatt Børre Knudsen på en abortklinikk for å si det sånn. Det er heller ikke så lett, siden han døde for to år siden Det er jeg både klar over og glad for :-) Endret 25. juli 2016 av Bruker-245639 Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Om de flagger sitt flagg hedrer de sitt hjemland, ikke Norge. De omfavner ikke noe annet enn sitt land, sin historie og kultur som er representert av flagget sitt. Det stemmer ikke. De hadde ikke trengt å gjøre noe som helst (som mange nordmenn gjør) men istedenfor det så ønsker de å delta og ta del i feiringen. Det er mer enn det mange av mine norske venner gidder. I dette tilfellet hadde det vært bedre å ikke gjøre noe som helst. Om de føler for å flagge og feire landet sitt kan dem gjøre det i akkurat det landet på dets nasjonaldag. Det syns ikke jeg. Se, du vil heller at folk skal holde seg hjemme enn å involvere seg i samfunnet bare pga ett lite flagg. Jeg skjønner ikke din tankegang overhode, men jeg finner det veldig fascinerende at du heller ville brent ned huset enn å takle at det males om. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) I dette tilfellet hadde det vært bedre å ikke gjøre noe som helst. Om de føler for å flagge og feire landet sitt kan dem gjøre det i akkurat det landet på dets nasjonaldag. Det syns ikke jeg. Se, du vil heller at folk skal holde seg hjemme enn å involvere seg i samfunnet bare pga ett lite flagg. Jeg skjønner ikke din tankegang overhode, men jeg finner det veldig fascinerende at du heller ville brent ned huset enn å takle at det males om. Huset trenger ikke å males om, og i hvert fall ikke i samme fargene som et annet hus ned i gaten allerede har. Endret 25. juli 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har ikke noen planer om å sperre noen inne, men synes enkelte grupperinger kan få klokkeklar beskjed om at deres tilstedeværelse er direkte upassende. En ville ikke ansatt Børre Knudsen på en abortklinikk for å si det sånn.Det er heller ikke så lett, siden han døde for to år siden Det er jeg både klar over og glad for :-) Såpass Lenke til kommentar
Sir Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Allahu akbar betyr "gud er størst" på arabisk. Det betyr ikke mer enn vårt eget uttrykk "Herregud", som også brukes i mange sammenhenger. Det betyr nok litt mer enn det "herregud" gjør for oss. Jepp. I Norge sier nesten alle "herregud" en gang i blant, og det er mer blasfemisk da det bare er et slenguttrykk/"banneord". Jeg som kristen sier aldri "HerreGud".. Det er noe HELT annet når en muslim sier "Allahu Akbar"! Du har tydeligvis aldri møtt ungdom fra Holmlia. Er det noe HELT annet når en kristen sier det også? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Muslimer sier "allahu akbar" like ofte som polakker sier "kurwa". Ikke noe å hisse seg opp over. 2 Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Dette minner meg litt om all bråket for noen år siden over at våre nye landsmenn ''våget'' å flagre med flagg fra sine egne land, for å feire 17 mai. Å nei, de integreres og har lyst til å flagge med hjemlandets flagg for å hedre norge på 17 mai, å nei å nei hva skal vi gjøre! Dersom noen har lyst til å hedre Norge - på Norge sin nasjonaldag. Så burde de kanskje gjøre dette, med det norske flagget? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har ikke noen planer om å sperre noen inne, men synes enkelte grupperinger kan få klokkeklar beskjed om at deres tilstedeværelse er direkte upassende. En ville ikke ansatt Børre Knudsen på en abortklinikk for å si det sånn.Det er heller ikke så lett, siden han døde for to år siden Det er jeg både klar over og glad for :-) Såpass ja, han hadde jo ikke noe å bidra med av verdi her i verden for å si det pent. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Si meg, blodgudapologetikere, så dere HELE videoen? Jepp og den gav eksakt ingen mening siden jeg ikke forsto hva som ble sagt og heller ikke kunne se så bra hva som skjedde. Den viser til fulle at det ikke bare var han første karen som stod og hyllet Tyskland, men at det faktisk var ampert mellom mange personer. Og jeg går ut ifra at etniske tyskere forstod hva han sa selv om vi ikke gjorde det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Dette minner meg litt om all bråket for noen år siden over at våre nye landsmenn ''våget'' å flagre med flagg fra sine egne land, for å feire 17 mai. Å nei, de integreres og har lyst til å flagge med hjemlandets flagg for å hedre norge på 17 mai, å nei å nei hva skal vi gjøre! Dersom noen har lyst til å hedre Norge - på Norge sin nasjonaldag. Så burde de kanskje gjøre dette, med det norske flagget? Kanskje vi burde være fornøyd med at de ønsker å være en del av samfunnet og være glad for at de deltar overhode? Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har ikke noen planer om å sperre noen inne, men synes enkelte grupperinger kan få klokkeklar beskjed om at deres tilstedeværelse er direkte upassende. En ville ikke ansatt Børre Knudsen på en abortklinikk for å si det sånn.Det er heller ikke så lett, siden han døde for to år siden Det er jeg både klar over og glad for :-) Såpass ja, han hadde jo ikke noe å bidra med av verdi her i verden for å si det pent. Okei. Kjenner ikke så godt til fyren jeg ass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå