Maxopp Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Jeg har en 2005 BMW E46 Touring og den sliter fordekkene noe merkelig. Høyre framdekk er slitt på utsiden og venstre dekket er slitt på innsiden. Det er ikke noe annet som er mulig å justere annet en spisingen og er den feil skulle dekkene ikke bli slitt som det. Var og fikk sjekket at det ikke er noe galt med understellet, skal ta 4 hjul kontroll så snart de har tid. Er det noen som borti tilsvarende slitasje? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 sikker på at det ikke bare er lufttrykket? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Det sjekker jeg hver 14 dag så jeg tviler. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Høres veldig ut som litt skeiv spisning ja, dette blir nok fikset på 4-hjulskontroll Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Dette er mest sannsynelig spissingen, som må justeres. Lufttrykket er det ikke, det gir ikke slike symptomer. Men teoretisk, er det mulig å frembringe dette selv, med "hardere kjøring" ( på to hjul, i svingene) i venstresvinger, enn det du gjør i høyresvinger. Eks. hastverk til jobben og roligere tilbake. Så på svingete veg kan du få til dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) Det er ikke spissingen, da vil begge dekkene slites på innsiden eller utsiden. Det høres ut som negativ caster camber på den ene siden, og positiv på den andre. Edit: Takk til Inge Rognmo, det er camber jeg tenker på. Endret 25. juli 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Det høres ut som negativ caster på den ene siden, og positiv på den andre. Camber, mener du antakelig. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå