Tommelom Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Trenger nytt kaliberingsverktøy for lcd-skjermene. Kun for hobbybruk, så dette er prisleiet jeg går for. Men hvilken av disse anbefales? Andre som er bedre? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) I forhold til hva du sier burde begge dekke behovet ditt. Spyder er vel mest ærlig i fargeprofilen, mens X-rite har rykte på seg for å sprite opp bildet litt på billigmodellene sine (Smile i alle fall). Tipper dette er mest for å unngå sjokket nybegynnere gjerne får når de kalibrerer skjermen ordentlig og mister vanlig "enchancement" som produsentene pleier å ha default på bilde. Spyder mener jeg bruker samme sensoren på Express, pro og elite. Forskjellen ligger i mulighetene software har. Express har det du trenger til vanlig kalibrering.Har selv en Spyder 3. 5'ern skal være mer nøyaktig enn den. Endret 25. juli 2016 av vidor Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Takker for svar. Har en gammel Spyder 2 express som jeg føler har gjort sitt. Et av irritasjonsmomentene med den har alltid vært at jeg bare kan kalibrere 1 skjerm samtidig. Har dette forandret seg på billigmodellene til Spyder? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Usikker på hva du mener her, men 5 Express har support for multi-skjerm. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Var det jeg lurte på ja. Den gamle kunne bare en profil om gangen. Da blir det nok en Spyder denne gangen også. Regner med at det har vært litt utvikling på 8 år siden den gamle. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 i1Display støtter også flere skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå