Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil - student økonomi

Anbefalte innlegg

Er student 19 år gammel. Skal begynne som læring tømrer, bor alene betaler 5250 husleie + mat 2500 + tlf,Nett,trening 1000

tenker på om det er vits å kjøpe bil for meg? Kan jeg tjene på å ha bil ? Kjøre folk ?

Er det noen biler som finnes for min økonomi som en fattig student ?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bil er generelt dyrt og du kan i utgangspunktet ikke tjene penger på den, men nå har jo haxi og disse tjenestene blitt frikjent etterhvert så en kan nok bruke de og lene seg på de sakene om en blir stoppet. Men om det vill fungere er jo en annen sak. 

billigste bilen du kan ha er å ta i mot vrak som du kjører til det ikke kan brukes mer og så finne nytt osv. 

Lenke til kommentar

Bil er en pengesluker uten like. Hilsen en som har hatt reperasjoner for ca 35 000 kr på 2 måneder. Selv uten reperasjoner så har du parkering som er svindyrt, bompenger, årsavgift, forsikring. Det baller seg på. Hvis du er singel så ville jeg heller investert i motorsykkel.

Lenke til kommentar

Bil er en pengesluker uten like. Hilsen en som har hatt reperasjoner for ca 35 000 kr på 2 måneder. Selv uten reperasjoner så har du parkering som er svindyrt, bompenger, årsavgift, forsikring. Det baller seg på. Hvis du er singel så ville jeg heller investert i motorsykkel.

Hvilket merke?

Det morsomme med bil er jo at en billig bil kan bli veldig dyrt dersom man ikke skrur selv, og da også egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt bil i 2 år som student, og da en bil som det ikke har vært altfor mye galt med. Men jeg spist opp ca 60k av sparekontoen min på bil relaterte utgifter Type, årsafgift, eu-godkj, uforutsette verkstedstimer, bensin, bom osv. 

Så du må nesten bare føle litt på hva du selv ønsker og prioritere.

Lenke til kommentar

Hvis du skal tjene penger på bilen din må jo du ta satser høye nok til å betale for bruket ditt utenom, gjerne inkludert vedlikehold. Da tror jeg at de ser dumt på deg og bestiller en taxi.

Bil er en utgift, det trenger ikke å koste så mye i bensin/diesel og forsikring i måneden, men du må ta høyde for utgifter ved EU kontroll osv. Jeg vil si du bør følge Snylters råd, vent et år før du kjøper deg bil. Bil er herlig, men det har sin pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...