arcticviking Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 hvor kobler jeg stasjonæren oppmot tven for å se film og bilder trådløst? er en LG smart tv, med wifi. hadde vært praktisk da jeg har datarom i en annen etg en stuen. jeg gjorde dette for "100" år siden, men da gjennom en ps3. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Snakker du om WiFi Direct (Intel Wireless display , e.l. Miracast) eller noe annet. Stasjonær som en Windows PC , hvilken versjon , eller noe annet operativsystem ? Kompabilitets info her http://www.intel.com/content/www/us/en/support/emerging-technologies/000021494.html Endret 24. juli 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Snakker du om WiFi Direct (Intel Wireless display , e.l. Miracast) eller noe annet. Stasjonær som en Windows PC , hvilken versjon , eller noe annet operativsystem ? Kompabilitets info her http://www.intel.com/content/www/us/en/support/emerging-technologies/000021494.html ja si det, jeg snakker om wifi som i trådløst bare er noe rusten på feltet å vet ikke helt hva som er kommet siste 6-7 årene. ja, windows 10 pc. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Du må ha en sender og en receiver. Nye TVer har WIDI receiver / Miracast , dlna , innebygget. For PCen må den da støtte Wireless display ref link der de har en tool for å sjekke. Andre bruker chromecast hdmi dongel på en av TVens hdmi porter. http://www.howtogeek.com/199565/mirror-anything-from-your-computer-to-your-tv-using-google-chromecast/ Endret 24. juli 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Har du Android TV er Chromecast innebygget. edit: Kan du installere Plex server på den stasjonære maskinen din kan du streame filmer til nesten hvilken som helst device. Endret 1. august 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 android tv, hva er det? driver å forsker litt på plex server nå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Android TV er et OS som er mer og mer vanlig på tv'er. WebOS er et annet OS som har blitt mer og mer vanlig. Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 instalerte plex server, gikk in på smart tven, og vipps! dær var alle fimene på pcen i 2 etg tilgjengelig på tv i 1 etg. genialt, takk !! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 instalerte plex server, gikk in på smart tven, og vipps! dær var alle fimene på pcen i 2 etg tilgjengelig på tv i 1 etg. genialt, takk !! Np. Bruker det selv og synes det er genialt. Alt du har liggende i Plex har du tilgjengelig på telefon/nettbrett/whatever hvor som helst. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 LG smart TV sine operativsystemer har ifølge Wikipedia brukt to operativsystemer LG webOS Smart Tv (Current solution for TV sets.[22] ) LG NetCast (Former solution for TV sets.[23][24][25][26][27] ) https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_smart_TV_platforms_and_middleware_software Så det spørs vel på modell og år om du har webOS eller NetCast. Lenke til kommentar
arcticviking Skrevet 1. august 2016 Forfatter Del Skrevet 1. august 2016 (endret) instalerte plex server, gikk in på smart tven, og vipps! dær var alle fimene på pcen i 2 etg tilgjengelig på tv i 1 etg. genialt, takk !! Np. Bruker det selv og synes det er genialt. Alt du har liggende i Plex har du tilgjengelig på telefon/nettbrett/whatever hvor som helst. virker veldig stabilt. ser ut som man må betale på bærbare enheter som tlf nettbrett, men det er verd det. hvis det bare er en engangsum. Endret 1. august 2016 av arcticviking Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Jeg tror jeg har betalt en engangssum men det var ikke mye. Jeg har bare Android-ting så det blir en gang for alle devicene mine. Du kan visstnok betale en sum for serveren også men jeg har aldri trengt tilleggsfunksjonene det gir. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. august 2016 Del Skrevet 2. august 2016 Miracast anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå