Gå til innhold

Arrangeerte ein bursdagsfest

Jostein76

Anbefalte innlegg

Eg og min bror arrangre bursdagsfeiring på eit bedehus. Eg betalte for leige av huset som var 1500 kr.

Min bror betalte for brus, chips, sjokkolade osv. Eg spurde han kor masse han betale for dette.

Han sa eg veit ikkje. Eg spurde han om han ikkje kunne gå inn på nettbanken sin og skjekka kva han hadde brukt. For han betale med visa kort frå dnb. Eg har same bank som han. På nettbanken så kan du gå inn og sjå kor masse du har betal og kor. Så vidt eg husker så betale han rundt 900 kr. Kanskje 950.

Men han skjekka ikkje dette.

Etter ca. 3-4 veker så fekk eg 750 kr inn på kontoen min frå han. Halvparten av 1500.

Men viss han betale 900 kr og snop osv på burikken så skulle eg berra hatt 600 kr.

Men han har framleis ikkje sjekka konton sin og funne ut kor masse han betale. Han kjøpe alt i samme butikken.

Så kva ville de ha gjort. Tatt i mot 750 kr som eg gjorde og ikkje gjort noko meir ut av saken.

Han fekk beskjed frå meg korleis han skulle finna ut kor masse han hadde betalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han betalte 900 og du 1500 og dere skulle dele likt så blir det 1200 på hver og han skyldte deg da 300. Han bryr seg kanskje ikke så mye om noen få hundrelapper og gidder ikke sjekke kontoen. Hvis han har betalt 750 så hadde det kanskje bare vært enklest å overføre tilbake de overskytende 450 kr så slipper du at samvittigheten gnager på deg i lang tid Det er ihvertfall det jeg ville gjort.

Lenke til kommentar

Hvis han betalte 900 og du 1500 og dere skulle dele likt så blir det 1200 på hver og han skyldte deg da 300. Han bryr seg kanskje ikke så mye om noen få hundrelapper og gidder ikke sjekke kontoen. Hvis han har betalt 750 så hadde det kanskje bare vært enklest å overføre tilbake de overskytende 450 kr så slipper du at samvittigheten gnager på deg i lang tid Det er ihvertfall det jeg ville gjort.

1500+900=2400 2400/2=1200. Den ser eg, men eg har betalt mer enn han. Eg betalte 1500 kr han 900. 1500-900=600. Så kvifor skal eg då betale han 450 kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...