Gå til innhold

[Løst] Android studio spørsmål nybegynner


Anbefalte innlegg

Heisann,
Her sitter det et stk nybegynner og prøver å forstå android studio.. jeg har nok tatt meg en smule vann over hode, men no guts no glory har jeg hørt..
 
Min erfaring med programmering er selvlært basic java, uten at det forteller stort :p jeg tror jeg skulle klart å lage en basic terminal kalkulator.
 
Men som overskriften sier så er det android studio jeg sitter å surrer med, noe noen sikkert vil mene er for tidlig siden jeg har såpass lite kunnskap. Jeg har surret med eclipse i en 3mnd tid, sett haugevis med tutorials og har to relativt tjukke bøker jeg blar litt i innimellom.. problemet er at motivasjonen min for å faktisk lære programmering i en alder av 29år er at jeg har en app-ide, en relativt enkel app som i hovedsak er en database og en random knapp, så hver gang du trykker på knappen så vil den hente ut noe random i en sql database. Sql skal jeg sette meg inn i litt senere, aller først tenker jeg å lage forsiden som skal inneholde 4knapper og en logo.
 
I den sammenheng så kommer det sikkert en del spørsmål sånn etterhvert, tenkte derfor å samle det på en plass.
 
I første omgang så sliter jeg med å fjerne status baren som er øverst i bildet..
Jeg ser at folk skriver at man bare går inn i manifest filen og endrer android:theme.. men da får jeg feilmelding.
 
Mitt manifest:
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
package="com.morten.alfalb">

<application
android:allowBackup="true"
android:icon="@mipmap/ic_launcher"
android:label="@string/app_name"
android:supportsRtl="true"
android:theme="@style/AppTheme">   <------
<activity android:name=".MainActivity">
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.MAIN" />

<category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
</intent-filter>
</activity>
</application>

</manifest>

 

På android sine egne sider sier de at man skal skrive dette:

android:theme="@android:style/Theme.Holo.NoActionBar.Fullscreen"

Men når jeg bytter ut linja i manifestet med linjen over så får jeg feilmelding.

Noen som ser hva problemet er? og som kan forklare på en "android for dummies" måte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...