Dawgster Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Har et Asus GTX 1080 Strix på vei (versjonen som ikke er overklokket vel og merke). Vil det være noe problem å klokke dette med f.eks. 100MHz uten at det er risikabelt med tanke på temperatur og/eller støy (samt at jeg ikke øker volten eller flasher BIOS)? Er ganske nybegynner på klokking så er redd for å gjøre noe feil hehe. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Du kan jo begynne med å klokke til samme frekvens som den frabrikkoverklokkede versionen er på. Det skal gå greit uten å stille på spenningen Endret 24. juli 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Blir da minnet og kjernen justert i takt/samtidig? Eller må jeg justere parameterne separat? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Blir da minnet og kjernen justert i takt/samtidig? Eller må jeg justere parameterne separat? Separat Ta utgangspunkt i å overklokke Gpu core til ca 2100mhz og minne +400-500mhz Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Ah ok. Men trenger strengt talt ikke mer enn hva OC-versjonen har. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Trur eg har samme kort som deg på vei, tenkte eg skulle prøve på det samme. Når eg bur aleine og spiller med headset, så bryr eg meg ikkje om eg må lage ein custom fan profile som gir litt ekstra lyd fra seg. Har aldri clocka GPU før, men rekner med det går fint, får heller bruke den tråden litt viss det ikkje går veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå