Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 En kort søndagsrefleksjon til de av dere som sliter med det motsatte kjønn fra en som brukte å gjøre det. I dag har jeg en kjæreste som jobber som modell på deltid, er høyere utdannet og stormforelsket i meg. At hun er modell er ikke noe jeg bryr meg særlig om og heller ikke noe jeg nevner til andre enn dere her inne, men poenget er at hun er veldig pen. Det mange kanskje ikke vet er hvor mye motgang jeg har hatt på dette området opp gjennom årene og hvor mye innsats jeg har lagt ned for å nå et akseptabelt nivå. Hvor mange ganger jeg har gått hjem alene fra byen med nesten tårer i øynene og har blitt avvist og til og med blitt kalt stygge ting av jenter (jenter flest er ikke slik, men det finnes noen slemme der ute). Hvor mange ganger jeg har vært håpløst forelsket i noen som ikke ville ha meg. Enten fordi de ikke har villet hatt meg eller fordi de alt hadde noen. Hvor mange jenter som har blokkert meg fra Tinder eller aldri svart på meldingene mine i utgangspunktet. Hvor mange jenter som har gitt meg nummeret sitt ute på byen, men vært lunken eller ikke engang svart meg dagen derpå. Hvor mange ganger jeg nesten har gitt opp. Og så videre... Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg vet at mange menn kan bli så såret av en eneste avvisning at de rett og slett nesten kapitulerer når de møter litt motstand. De tror det er så lett for alle andre. Dere trenger å vite at dette er en del av gamet. Ikke gi opp og ikke ta avvisning så personlig! Le litt av det. Dating/sjekking ER et nummerspill. Selv før jeg møtte hun jeg er sammen med nå ble jeg fortsatt "avvist", selv om jeg de siste årene har regnet meg for å være ganske flink med det motsatte kjønn. Alle blir "avvist". Slik er det bare. Du kan øke prosenten din ved å bli mer attraktiv, men du vil aldri nå 100%. Aner ikke hva min suksessrate er. Garantert under 50%. Men jeg vet at den har blitt mye høyere. Jeg skal innrømme å ha lest en del litteratur på området opp gjennom årene, men jeg kan spare dere for bryderiet og fortelle at alt handler om to ting: Selvtillit og handling. Så, gjør alt du kan for å øke selvtilliten din og om du har lav selvtillit, så fuck it! Handle allikevel. Jeg var NERVØS når jeg tok kontakt med hun som er kjæresten min nå, men jeg gjorde det allikevel. 1. Se jente. 2. Ta handling. Om du ikke er fantastisk og smooth i dag, så snakk med henne i det minste. Si et eller annet. Spør henne ut selv om du er nervøs. Repeter 1000 ganger. Kan til slutt legge til at jeg trolig alltid har vært attraktiv for jenter til en viss grad, men jeg hadde aldri selvtillit nok til å se det selv. Vet at dette også stemmer for mange andre. Så tenk litt på det. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Hahaha! Dette var gøy å lese, spesielt siden det kom fra deg Elijah. Pass på så det ikke går utover ingeniør studiene nå, pene damer har den tendensen 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Nei, man skal ikke gi opp! Men husk også at det finnes grenser. Få jenter vil ha en som andr har avvist i hytt og pine, er mer stas med en fyr som ikke lar seg sjarmere rundt og er lett på tråden og tar hva som helst, Bare et tips Anonymous poster hash: f8581...d95 2 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Kult innlegg, Elijah. Har vurdert å skrive innlegg om sjekking flere ganger, men temaet er så stort at jeg alltid skriver "for mye", og ender opp droppe det... Vet det er en "sjekketråd" på forumet, men den har jeg egentlig tatt avstand fra. Når det gjelder avvisning vil jeg berolige alle her. Du sitter og prater med en jente i en 10 minutters tid før hun "plutselig" må gå. Selv om det kanskje var fordi dere ikke fikk kjemi, vil ikke andre jenter på utestedet automatisk tenke at du ble avvist. Faktisk vil de ofte være mer nysgjerrig på deg! Jenter liker gutter, andre jenter liker! Altså blir du litt ekstra attraktiv bare ved å sitte å snakke med denne jenten. Bare vær tilbakelent og komfortabel! Og man blir svært, svært sjeldent avvist med en gang! Det betyr at du alltid får sitte deg ned og prøve å bli kjent med jenten du hilser på. Så lenge du er hyggelig og ikke oppfører deg "for sjekkete", har ingen jenter en god grunn til å si "nei, du får ikke sitte deg ned her og snakke med meg". Hvis de sier noe ala dette har du rett og slett deg selv å takke. Du gikk bort når hun tydeligvis var i en engasjerende samtale med bestevenninna, eller bordet er fullt! Se an settingen før du går bort. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Kult innlegg, Elijah. Har vurdert å skrive innlegg om sjekking flere ganger, men temaet er så stort at jeg alltid skriver "for mye", og ender opp droppe det... Vet det er en "sjekketråd" på forumet, men den har jeg egentlig tatt avstand fra. Når det gjelder avvisning vil jeg berolige alle her. Du sitter og prater med en jente i en 10 minutters tid før hun "plutselig" må gå. Selv om det kanskje var fordi dere ikke fikk kjemi, vil ikke andre jenter på utestedet automatisk tenke at du ble avvist. Faktisk vil de ofte være mer nysgjerrig på deg! Jenter liker gutter, andre jenter liker! Altså blir du litt ekstra attraktiv bare ved å sitte å snakke med denne jenten. Bare vær tilbakelent og komfortabel! Og man blir svært, svært sjeldent avvist med en gang! Det betyr at du alltid får sitte deg ned og prøve å bli kjent med jenten du hilser på. Så lenge du er hyggelig og ikke oppfører deg "for sjekkete", har ingen jenter en god grunn til å si "nei, du får ikke sitte deg ned her og snakke med meg". Hvis de sier noe ala dette har du rett og slett deg selv å takke. Du gikk bort når hun tydeligvis var i en engasjerende samtale med bestevenninna, eller bordet er fullt! Se an settingen før du går bort. Kan ikke du skrive et innlegg om sjekking da? Jeg har et ganske stort crush på deg, syns du virker så bra. Lurer på hvordan du ser ut. J23 Anonymous poster hash: 9aded...b4f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Pass på så det ikke går utover ingeniør studiene nå, pene damer har den tendensen Hun vet at hun ikke er det viktigste i livet mitt. Du sitter og prater med en jente i en 10 minutters tid før hun "plutselig" må gå. Selv om det kanskje var fordi dere ikke fikk kjemi, vil ikke andre jenter på utestedet automatisk tenke at du ble avvist. Og man blir svært, svært sjeldent avvist med en gang! Vel, i den forbindelse må jeg bare legge til at mange av jentene jeg har "hatt" tilsynelatende avviste meg med en gang jeg tok kontakt, så ting er ikke slik de kan virke. Selv kjæresten min sendte ut det jeg kunne oppfatte som la-meg-være-i-fred signaler før jeg tok kontakt med henne (på en kafe). Hun fortalte i ettertid at hun lurte på hvorfor jeg så på henne og om det var noe rart eller galt med henne. Så der har man hennes perspektiv. Nei, man skal ikke gi opp! Men husk også at det finnes grenser. Få jenter vil ha en som andr har avvist i hytt og pine, er mer stas med en fyr som ikke lar seg sjarmere rundt og er lett på tråden og tar hva som helst, Bare et tips Anonymous poster hash: f8581...d95 Absolutt. Jeg vet at enkelte PUAs anbefaler å snakke med 30 jenter i løpet av en kveld. Det gjør ikke jeg. Kvalitet fremfor kvantitet. Mange menn gir fra seg kjærligheten sin for lett, forelsker seg etter første møte og lurer på hvorfor hun ikke forelsker seg tilbake. Jeg har aldri vært interessert i et forhold og på mange måter vært litt utilgjengelig, noe som definitivt har vært en positiv faktor. Tror min nåværende kjæreste følte at hun på en måte overvant meg litt, noe som jo faktisk også er sant. Så jeg er enig. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Du sitter og prater med en jente i en 10 minutters tid før hun "plutselig" må gå. Selv om det kanskje var fordi dere ikke fikk kjemi, vil ikke andre jenter på utestedet automatisk tenke at du ble avvist. Og man blir svært, svært sjeldent avvist med en gang! Vel, i den forbindelse må jeg bare legge til at mange av jentene jeg har "hatt" tilsynelatende avviste meg med en gang jeg tok kontakt, så ting er ikke slik de kan virke. Selv kjæresten min sendte ut det jeg kunne oppfatte som la-meg-være-i-fred signaler før jeg tok kontakt med henne (på en kafe). Hun fortalte i ettertid at hun lurte på hvorfor jeg så på henne og om det var noe rart eller galt med henne. Så der har man hennes perspektiv. Tja. Først og fremst bør man se an settingen jenten er i hvis man er redd for avvising. Ideell setting er f.eks. om jenten sitter å kjeder seg, kikker på mobilen, mens venninnen sitter å prater med en kar. Er det da plass ved siden av henne i en sofa slik at du kan sitte tilbakelent og komfortabelt er det perfekt. Sitter derimot jenten midt i en bås, mellom mange folk, og snakker med de rundt seg, vil du ha en tøff oppgave for å komme i snakk med henne. Da er det bedre å vente til du ser hun har tatt turen bort i bardisken. Det sier seg gjerne selv, men tanken er å minske sannsynligheten for avvising. I tillegg bør man ikke fremstå for "sjekkete". Bare du viser at du er sosial og hyggelig, har hun, igjen, ikke noe som helst grunn for å sende deg vekk. Jeg har, som deg, lest en del litteratur på dette opp igjennom årene fra jeg ble 18. Jeg var veldig sjenert, og har måtte jobbe for å finne ut hvilke måter som fungerer. Teorien er uansett ikke det viktigste. Det er erfaring fra handling man virkelig lærer av. Om man skulle bli avvist, så har man i verste fall bare lært hva du ikke skal gjøre neste gang. Verdt å nevne at min erfaring kommer fra byen på kveld/nattestid, og ikke på dagtid, slik du møtte damen din. Har nevnt det før; tøft gjort av deg å ta kontakt slik du gjorde. Har enda til gode å putte meg i slike situasjoner. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 For meg ble løsningen noe så teit som en bra jobb med høy lønn. Jeg har jo alltid hørt at stabilitet og inntekt er noe kvinner finner attraktivt, men jeg har tenkt at jeg er god nok som jeg er, og at dersom det er pengene mine de vil ha, så vil ikke jeg ha dem. Jeg slo fra meg den tankegangen rimelig raskt da jeg faktisk fikk penger. Plutselig var damene veldig interessert, og jeg fikk bedre selvtillig av all oppmerksomheten, som igjen gjorde meg enda mer attraktiv. Det er en god sirkel. I dag har jeg en kjæreste som er "way out of my league". Utdannet økonom med kroppen til en supermodell. En type kvinne jeg aldri i min villeste fantasi hadde forestilt meg at jeg ville klare å kapre. Anonymous poster hash: b9b11...fdb Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 En kort søndagsrefleksjon til de av dere som sliter med det motsatte kjønn fra en som brukte å gjøre det. I dag har jeg en kjæreste som jobber som modell på deltid, er høyere utdannet og stormforelsket i meg. At hun er modell er ikke noe jeg bryr meg særlig om og heller ikke noe jeg nevner til andre enn dere her inne, men poenget er at hun er veldig pen. Det mange kanskje ikke vet er hvor mye motgang jeg har hatt på dette området opp gjennom årene og hvor mye innsats jeg har lagt ned for å nå et akseptabelt nivå. Hvor mange ganger jeg har gått hjem alene fra byen med nesten tårer i øynene og har blitt avvist og til og med blitt kalt stygge ting av jenter (jenter flest er ikke slik, men det finnes noen slemme der ute). Hvor mange ganger jeg har vært håpløst forelsket i noen som ikke ville ha meg. Enten fordi de ikke har villet hatt meg eller fordi de alt hadde noen. Hvor mange jenter som har blokkert meg fra Tinder eller aldri svart på meldingene mine i utgangspunktet. Hvor mange jenter som har gitt meg nummeret sitt ute på byen, men vært lunken eller ikke engang svart meg dagen derpå. Hvor mange ganger jeg nesten har gitt opp. Og så videre... Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg vet at mange menn kan bli så såret av en eneste avvisning at de rett og slett nesten kapitulerer når de møter litt motstand. De tror det er så lett for alle andre. Dere trenger å vite at dette er en del av gamet. Ikke gi opp og ikke ta avvisning så personlig! Le litt av det. Dating/sjekking ER et nummerspill. Selv før jeg møtte hun jeg er sammen med nå ble jeg fortsatt "avvist", selv om jeg de siste årene har regnet meg for å være ganske flink med det motsatte kjønn. Alle blir "avvist". Slik er det bare. Du kan øke prosenten din ved å bli mer attraktiv, men du vil aldri nå 100%. Aner ikke hva min suksessrate er. Garantert under 50%. Men jeg vet at den har blitt mye høyere. Jeg skal innrømme å ha lest en del litteratur på området opp gjennom årene, men jeg kan spare dere for bryderiet og fortelle at alt handler om to ting: Selvtillit og handling. Så, gjør alt du kan for å øke selvtilliten din og om du har lav selvtillit, så fuck it! Handle allikevel. Jeg var NERVØS når jeg tok kontakt med hun som er kjæresten min nå, men jeg gjorde det allikevel. 1. Se jente. 2. Ta handling. Om du ikke er fantastisk og smooth i dag, så snakk med henne i det minste. Si et eller annet. Spør henne ut selv om du er nervøs. Repeter 1000 ganger. Kan til slutt legge til at jeg trolig alltid har vært attraktiv for jenter til en viss grad, men jeg hadde aldri selvtillit nok til å se det selv. Vet at dette også stemmer for mange andre. Så tenk litt på det. Etter enda en mislykket dag, var det overasskende og betryggende å se denne tråden. Tusen takk! Anonymous poster hash: 74925...acc Lenke til kommentar
G27 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Penger vil alltid kunne hjelpe til en viss grad, men er du en klein kar uten særlige sosiale antenner vil ikke penger hjelpe. Nøkkelordet i innlegget ditt er nok "selvtillit". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Nei, man skal ikke gi opp! Men husk også at det finnes grenser. Få jenter vil ha en som andr har avvist i hytt og pine, er mer stas med en fyr som ikke lar seg sjarmere rundt og er lett på tråden og tar hva som helst, Bare et tips Anonymous poster hash: f8581...d95 Absolutt. Jeg vet at enkelte PUAs anbefaler å snakke med 30 jenter i løpet av en kveld. Det gjør ikke jeg. Kvalitet fremfor kvantitet. Mange menn gir fra seg kjærligheten sin for lett, forelsker seg etter første møte og lurer på hvorfor hun ikke forelsker seg tilbake. Jeg har aldri vært interessert i et forhold og på mange måter vært litt utilgjengelig, noe som definitivt har vært en positiv faktor. Tror min nåværende kjæreste følte at hun på en måte overvant meg litt, noe som jo faktisk også er sant. Så jeg er enig. Ja. Jeg ville nok ikke ha dumpet en bra fyr som sa at han sjekket mange og har blitt avvist, men husker en date som sa at han hadde 1-2 match på Tinder selvom han sa ja på alle. ..Den der: Alle Problemet var ikke hvorvidt de andre hadde lagt merke til denne tilsynelatende flotte fyren, problemet var at han tydeligvis ikke var selektiv og det var ikke så attraktivt. Vet ikke om jeg er så opptatt av å vinne han, for det er som å få en person som ikke er klar for et forhold og pushe - har min egen "strategi" som har fungert til nå på denne typen Men en som bare liker alt og alle, sjekker opp alt og alle og bruker minimal tid på å bli kjent med deg og være selektiv, det blir uattraktivt og desperat og man føler at man kunne vært hvem som helst og det spiller ingen rolle hvem "du" er. Det er kjipt. Anonymous poster hash: f8581...d95 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Verdt å nevne at min erfaring kommer fra byen på kveld/nattestid, og ikke på dagtid, slik du møtte damen din. Har nevnt det før; tøft gjort av deg å ta kontakt slik du gjorde. Har enda til gode å putte meg i slike situasjoner. Var lenge en natteravn selv, men hverdagslige situasjoner er på mange måter mye mer givende. Ikke bare det, men når du har fått en del erfaring der, så føles det å snakke med en jente ute på byen som barnemat. For meg ble løsningen noe så teit som en bra jobb med høy lønn. Jeg har jo alltid hørt at stabilitet og inntekt er noe kvinner finner attraktivt, men jeg har tenkt at jeg er god nok som jeg er, og at dersom det er pengene mine de vil ha, så vil ikke jeg ha dem. Jeg slo fra meg den tankegangen rimelig raskt da jeg faktisk fikk penger. Plutselig var damene veldig interessert, og jeg fikk bedre selvtillig av all oppmerksomheten, som igjen gjorde meg enda mer attraktiv. Det er en god sirkel. I dag har jeg en kjæreste som er "way out of my league". Utdannet økonom med kroppen til en supermodell. En type kvinne jeg aldri i min villeste fantasi hadde forestilt meg at jeg ville klare å kapre. Anonymous poster hash: b9b11...fdb Noen kvinner vil ha en rik mann og PENGER. Slik er det bare. Men for de fleste så er ikke det nødvendigvis pengene det er snakk om, men hva pengene representerer. Har du penger, god jobb og en høyere utdannelse (ikke nødvendigvis), så betyr det mer eller mindre at du: 1. Er ressurssterk og smart. 2. Ikke er lat. 3. Kan ta vare på deg selv. Osv. I tillegg gir det også deg selv selvtillit som du her også nevner. Pussig nok hadde jeg tenkt å nevne dette med penger, fordi jeg selv er BLAKK som en kirkerotte for øyeblikket. Har to kredittkort som jeg har makset ut og null sparepenger. Allikevel er jeg ambisiøs, smart og målrettet, så dette er ikke en statisk posisjon for min del. I verste fall er jeg en over gjennomsnittlig betalt lønnsslave om ett år. Det som betyr noe er egentlig hvor man er på vei her i livet, ikke hva man er akkurat i dag. Så, om noen her fortviler over at de ikke er rike, så bare sørg for at du er på vei en eller annen plass i livet og tar handling for å komme deg fra A til B. Etter enda en mislykket dag, var det overasskende og betryggende å se denne tråden. Tusen takk! Anonymous poster hash: 74925...acc Bare hyggelig! Tenkte kanskje det kunne være noe enkelte trenger å høre. Jeg ser ikke bort fra at flere kan se meg sammen med kjæresten min og tenke at jeg har det enkelt og er heldig, men mange vet ikke hva som ligger bak eller hvor mange jenter som har "avvist" meg opp gjennom årene. Jeg kjenner INGEN som ikke blir avvist. Selv ikke de av kameratene mine som er virkelig flinke. Jeg bruker forresten ikke begrepet "avvist" selv i særlig stor grad, da jeg ikke ser på det på den måten, men bruker det fordi alle vet hva det betyr. Det jeg sier i denne tråden gjelder jo egentlig alt som er verdt å oppnå her i livet. Mange gir opp etter litt motgang eller etter litt mer motgang, men for de som aldri gir opp og fortsetter mot målet, så er det som regel mulig å lykkes med det man skulle ønske. Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Du sier noe. Jeg har også blitt blokkert av mannfolk men det gjelder å ikke miste troen. Det å vite at man elsket er det viktigste. Det viser at en rommer mye kjærlighet. . Følelser er en fin sak. Bedre å ha elsket og tapt enn aldri forsøkt. Dont give up. Endret 1. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Enkelte er rett og slett åleine heile livet sitt, og det at du lagar ein feel good tråd om at akkurat du fann ei hjelp ikkje nokonting. 2 Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Det er sant at noen er nok alene hele livet sitt. Det med kjærlighet er ikke lett. Jeg vil kalle livet for bestående av flere typer liv: 1. Et hverdagslig liv. ( om man ikke har hell med kjærligheten så er det viktig å ellers forsøke å tenke på alt det positive en har. 2. Et kjærlighetsforhold : altså vi søker eller mister men selv om man har blitt såret mange ganger så er det vel verdt å forsøke. Å bli blokkert er vanskelig men jeg forsøker å tenke : om noen vil blokkere meg så er jeg deres store tap i livet. Det bor så mye bra i meg at de evner ikke å forstå Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Enkelte er rett og slett åleine heile livet sitt, og det at du lagar ein feel good tråd om at akkurat du fann ei hjelp ikkje nokonting. Er det deg selv du sikter til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå