Sarasin Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Sikkert et latterlig spørsmål, men jeg spør nå uansett. Vil det ha noen effekt hastighetsmessig i loading / ingame å lagre spill på SSD fremfor HDD? Det samme gjelder savegames. Er i ferd med å handle nytt setup, og er derfor usikker på hvor stor SSD jeg skal klemme til med (det blir enten Samsung 850 EVO 250/500gb). Bare for å understreke - jeg skal ha alle spillene mine på samme sted, ikke noen på SSD og noen på HDD (for så sær er jeg bare). Håper på fornuftige svar - takk for hjelp! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=vCItBX8288Y Det hjelper litt med SSD men ikke allverdens. Har du rask internetlinje 500 mbit eller mere. Og mange spill vil du merke det bedre. Er det kun 500 GB SSD du trenger ville jeg kjøpt SSD. Problemet er de som trenger 4-8 TB det blir for dyrt å kjøpe. Savegames tar ofte ikke lang tid så er mest spill oppdatering\nedlasting og responstiden som er bedre. Så sant spiller er optimalisert for SSD som sagt. Endret 24. juli 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) På grunn av videosamling / bilder / musikk, kommer jeg uansett til å slenge inn en 3TB (+) HDD til generell lagring (lov å komme med tips til rimelige alternativer). Derfor spørsmålet om 250/500GB SSD. Må bygge så godt på budsjett som jeg kan, og da merkes faktisk de 700 kronene som skiller de to SSD'ene. Er det derimot hensiktsmessig å lagre spillene på SSD, og eventuelt savegames på HDD, velger jeg å gå for 500gb. Om det er minimalt med diff, tipper jeg at jeg ender opp med 250gb. OM det ikke er merkbart, vel å merke Endret 24. juli 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Har kikka videoen nå. Går ut i fra at setupet bak vil påvirke dette noe, men på noen typer spill er det jo en sjuk forskjell. Sitter riktignok igjen med ett spørsmål angående dette: Hvor er savegamene antatt lagret her? Tipper jo SSD, og blir da undrene til om dette igjen vil påvirke hastigheten på loadingen? Jeg tenker å legge selve spillene til SSD, og savegamene til HDD. Endret 24. juli 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 En helt annen sak som jeg nettopp registrerte, er at på SSD-support på mitt hovedkort, kommer ikke 500gb versjonen til Samsung 850 EVO opp, men bare 250gb versjonen. Dette er ikke noe å bekymre seg for? (Regner med at listen bare er utdatert ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå