Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bruke egen trådløst ruter som moden

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg flytter inn i ny leilighet som har mulighet for fiber, de som bor der idag har fiber fra Get, men også mulighet fra Telenor. Der jeg bor idag, har jeg måtte investere i en nokså dyr trådløs ruter, pga de jeg leier hos har bare en gammel boks fra Telenor og signalet når ikke inn i leiligheten under dem hvor jeg bor. Det er Netgear Nighthawk AC 1900 jeg har, som jeg fikk på et nyttårsalg.

Så det jeg lurer på er det mulig å droppe den standard routeren man får av Telenor eller Get, og heller bruke denne som modem og router, for å minske antall kabler og dignser i huset, samt evt leiekostnader som Get skal ha. Og hvor lett/Vanskelig er det å sette opp sitt eget modem? :)

Tusen takk for alle råd og tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De færreste leverandører lar deg bruke eget utstyr rett på fiberkabelen.

Heller ikke Get har åpnet for at du kan skifte deres modem med eget utstyr.

Til gjengjeld tar ikke Get leie for standard modem, som er inkludert i abonnementet.

Så det er ingenting å spare på det. 

Du må nok leve med en boks fra Get i tillegg til ruteren din. :)

Antar at Telenor-tilbudet de har i huset er DSL eller kabel, og relativt lite interessant hvis du allerede har fiber i huset?

Lenke til kommentar

Hvis du vil beholde fiber fra Get kan du sannsynligvis få dem til å sette den eksisterende fiberboksen i "bridge" modus. Da vil den fungere som et vanlig modem du kobler din egen ruter til. Det fungerer i alle fall med de hvite Huawei fiberboksene med innebygd (rævva) ruterfunksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...