Snøspade Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Har nok lite med nostalgi å gjøre, såvidt jeg kan se, når flesteparten jeg har hørt prate om det såvidt vet at det på et tidspunkt "var en tegnenfilm med Pokémon." Dette er en snakkis og farsott som alle andre. Avisene mesker seg med simple clickbaits, nå midt i agurksesongen, og forsterker dermed hele opplegget. "Oi, trendy? Må ikke gå glipp av!"Har vært storfan av Pokémon siden lørdagsmorgene hvor jeg satt limt til skjermen med Ash og Co og uttallige timer på Gameboy, men dette var noe aldeles fullstendig møl Endret 24. juli 2016 av Lutra Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Enig med Lutra. Dette er eit mote-spill som er blåst ut av proposjoner. Media hauser opp spillet og mange går fem på. Spillet er ikkje genialt, det er enkelt og simpelt samt trigger samlemanien. Stusser dog litt over at dette spillet blir framstilt som å bruke ny teknologi i samme åndedrag som AR. At det dukker opp ein pokemon på mobilskjermen innafor ein gitt gps-posisjon mens man filmer med kamera, er i beste fall ein hemma AR-opplevelse og treng ikkje AR-teknologi for å fungere. Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Utrolig å komme så langt fra opplevelsen til de hundreder jeg møtt av Pokémon Go spillere, inkl meg.. Spillet er i beta enda og langt fra ferdig, og har 10% av funksjonalitet det skall ha.. Allikevel byr det på opplevelser vi ikke hatt før. Vi må ut å gå i den virkelige verden for å finne spillets mekanismer, stoppene, gymene og selve monstrene. Når vi fanger dem så gjør vi det i miniatyrbiter av vår egen virkelighet gjennom den utvidede virkelighet funkjsonen man skaper med kamera, så vi kan fange dem i matgryta eller på ansiktet til den sure naboen. Vi kan allerede indirekte kjempe mot hverandre gjennom gymmene, og også støtte og forsterke hverandre. Vi treffer masse nye mennesker hver dag og skaper nye venner, som vi faktisk hjelper og lærer både i spillet og forklarer historien. Hele familier tilbringer tid i sammen, fra gammel til ung for de har fått noe å samle seg omkring som passer alle (i min familie ihvertfall). Jeg personlig bruker det for å slanke meg, og jeg raser i vekt om dagen.. Spillet kræsjer ikke så mye lenger i den tredje versionen, og min telefon (S7 edge) spiser heller ikke strøm slik som det påstås, men jeg vet de fleste har problemet, men de har allerede skaffet powerbank, det ser man ute på byen. Grafikken er vel på et nivå som er helt akseptabelt for en liten skjerm, våre øyne kan ikke dra så stor nytte av så stort mer avansert grafikk uten større skjerm å vise effektene på. Så alt i alt synes jeg dette var en anmeldelse som ikke stemmer godt med virkeligheten, eller så er skribenten vant med mye rart som vi ikke er presentert særlig nære ute i hverdagen blandt folk som ikke jobber med det sylskarpeste av ny teknologi som ikke fått forbrukerandeler så store at vi har lagt merke til det enda. Det lukter litt dårlig opplevelse av gammel uopdatert app, kombinert med en telefon spillet ikke er optimalisert engang middels for av dette, eller bare at det er noe som ikke egentlig er prøvd mer en å starte appen og sjekke igjennom funksjoner sittende på stolen og så trekke meninger utifra opplysninger og videoer fra andres erfaringer, fordi man egentlig ikke liker tanken å faktisk gå ut og bevege seg på gata med andre, og spille på ordentlig for å gi en rettferdig dom. Jeg vet ikke, selvfølgelig er det gjetting, men det er grunnet i at jeg har så drastisk annerledes opplevelse på alle områder en det han skriver. Kanskje det ikke er et spill som passer han i det hele tatt, selv om det er mange som liker det, og venter spent på mer som vi er lovet, og er glad om vi får halvparten om det fortsetter å være like bra.. 2 Lenke til kommentar
disk Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Det ER er dårlig spill. Det vil ikke vare, det er som en sommerflørt i mobilverden. Min bror som er midt i målgruppen og har spilt dette veldig mye, sier han kommer til å legge det på hyllen, han merker han er blitt mettet veldig fort. Dette kan man ikke si om *ekte* spill, som er en investering som gir mer glede jo mer man spiller, som CS er et ekstremt godt eksempel på. Lenke til kommentar
disk Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Utrolig å komme så langt fra opplevelsen til de hundreder jeg møtt av Pokémon Go spillere, inkl meg.. Spillet er i beta enda og langt fra ferdig, og har 10% av funksjonalitet det skall ha.. Allikevel byr det på opplevelser vi ikke hatt før. Vi må ut å gå i den virkelige verden for å finne spillets mekanismer, stoppene, gymene og selve monstrene. Når vi fanger dem så gjør vi det i miniatyrbiter av vår egen virkelighet gjennom den utvidede virkelighet funkjsonen man skaper med kamera, så vi kan fange dem i matgryta eller på ansiktet til den sure naboen. Vi kan allerede indirekte kjempe mot hverandre gjennom gymmene, og også støtte og forsterke hverandre. Vi treffer masse nye mennesker hver dag og skaper nye venner, som vi faktisk hjelper og lærer både i spillet og forklarer historien. Hele familier tilbringer tid i sammen, fra gammel til ung for de har fått noe å samle seg omkring som passer alle (i min familie ihvertfall). Jeg personlig bruker det for å slanke meg, og jeg raser i vekt om dagen.. Spillet kræsjer ikke så mye lenger i den tredje versionen, og min telefon (S7 edge) spiser heller ikke strøm slik som det påstås, men jeg vet de fleste har problemet, men de har allerede skaffet powerbank, det ser man ute på byen. Grafikken er vel på et nivå som er helt akseptabelt for en liten skjerm, våre øyne kan ikke dra så stor nytte av så stort mer avansert grafikk uten større skjerm å vise effektene på. Så alt i alt synes jeg dette var en anmeldelse som ikke stemmer godt med virkeligheten, eller så er skribenten vant med mye rart som vi ikke er presentert særlig nære ute i hverdagen blandt folk som ikke jobber med det sylskarpeste av ny teknologi som ikke fått forbrukerandeler så store at vi har lagt merke til det enda. Det lukter litt dårlig opplevelse av gammel uopdatert app, kombinert med en telefon spillet ikke er optimalisert engang middels for av dette, eller bare at det er noe som ikke egentlig er prøvd mer en å starte appen og sjekke igjennom funksjoner sittende på stolen og så trekke meninger utifra opplysninger og videoer fra andres erfaringer, fordi man egentlig ikke liker tanken å faktisk gå ut og bevege seg på gata med andre, og spille på ordentlig for å gi en rettferdig dom. Jeg vet ikke, selvfølgelig er det gjetting, men det er grunnet i at jeg har så drastisk annerledes opplevelse på alle områder en det han skriver. Kanskje det ikke er et spill som passer han i det hele tatt, selv om det er mange som liker det, og venter spent på mer som vi er lovet, og er glad om vi får halvparten om det fortsetter å være like bra.. PS: Den virkelige verden er i hodet ditt. Hva med dem som er blind? Er de fullstendig blottet for den "virkelige" verden? Hjelpe meg så lite gjennomtenkt man kan bli. Trodde dagens ungdom var såpass oppegående og selvreflektert at det å være sosial, ikke lenger handler om å møtes face2face. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Veldig skuffet over at en ikke ser andre spillere på kartet for mulighet til å ta en kamp mot hverandre uten å måtte dra til de pokemon gymsn. Burde vært mer interaktiv PVP og lokal ladder system med bedre designet kamper så hadde spillet vært perfekt. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 29. juli 2016 Del Skrevet 29. juli 2016 Veldig skuffet over at en ikke ser andre spillere på kartet for mulighet til å ta en kamp mot hverandre uten å måtte dra til de pokemon gymsn. Burde vært mer interaktiv PVP og lokal ladder system med bedre designet kamper så hadde spillet vært perfekt. Spillet vil nok utvikle seg mye mer enn de vi ser nå. Muligheten for å se andre spillere på kartet har så mange utfordringer knyttet til seg, så det tror jeg vi aldri får se. Datatilsynet har allerede vist sin skepsis til Pokemon Go, om det hadde vært mulig å se andre spillere realtime hadde de klikket i vinkel. Ønsker man et litt bedre og mer gjennomprøvd spill kan jeg anbefale Ingress. Der har også lag en langt større betydning enn i Pokemon Go. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Formålet med et spill er å underholde. Hvordan kan et spill som underholder en hel verden være dårlig? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg syns ikke at det er en dårlig spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå