Redaksjonen. Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Beklager Boeing, og gratulerer med 100-årsdagen.Nei, Teknisk Ukeblad, her er det to motorer, ikke tre 1 Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 10. juli 1941 følger TUs tredje artikkel om et Boeing-produkt. Dette er en notis som i sin helhet lyder slik: «En del vidunderfly av type Boeing B. 17 er nu levert til England fra U.S.A. Disse maskiner er firemotors og har under overflyingen til Storbritannia slått alle rekorder hittil. Farten er i 8000 m høide 480 km/h og med en hastighet av 350 km/h er aksjonsradien nesten 4000 km. Besetningen utgjør 7-9 mann». Var TU basert i London under krigen? Stusser på både ordlyden (vidunderfly) og de relativt presise tekniske detaljene for et militært fly, om dette ble publisert i Norge i 1941. 4 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Er det ikkje vanleg med en systemmotor ? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 Er det ikkje vanleg med en systemmotor ? Det ble ikke vanlig før noen tiår senere. Moderne passasjerfly har en liten jetmotor som gir strøm og trykkluft til motorstart og aircondition. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå