Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jente har følelser for gutt og forteller han det etterhvert. Det er for tidlig for han å si det samme tilbake, men vil fremdeles treffe jenta.

Er det mulig at gutten etterhvert også begynner å utvikle følelser for jenta, eller er alt håp og spenning borte? Noen som har lignende erfaringer ?

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: ebfb9...637

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig at gutten etterhvert også begynner å utvikle følelser for jenta, eller er alt håp og spenning borte? Noen som har lignende erfaringer ?

- Manipuler ham med nærhet.

- Få ham til å holde rundt deg når dere ser film.

- Gni deg inntil ham så klærne hans lukter av deg.

- Legg igjen ting hos ham, så han alltid tenker på deg, samt at andre jenter han eventuelt har på besøk ser at han er "din".

- Legg igjen hår på badet hans.

- Fortell ham at "bare han kan gi deg en så god klem". Fortell ham at "bare han får deg til å slappe helt av, og legge bort alle ubehaglige tanker". Fortell ham at han er spesiell.

- Fortell ham at bare han kan gi deg orgasmer. Si at han er en ekte mann.

- Illustrer diskré din hjelpeløshet og uskyld (femininitet).

- Fremhev hans maskuline trekk, og påpek hvor manndig han er hver gang han gjør noe for deg. Når du går en tur med ham, så lat som du blir "redd" for et eller annet, og gjem deg bak ham (f.eks hvis en hund bjeffer). Han synes det er søtt, og han føler seg sterk og manndig.

- Skryt av kroppen hans. Uansett hvordan han ser ut, så kan du alltid si at han er manndig. Det er rent gull i hans ører.

- Fortell at han er manndig hver gang han gjør et fysisk arbeid, og skryt av ham når han gir deg sex.

Dette er da virkelig ikke vanskelig. Du er jente. Du har allerede posisjon over ham. Bruk det.

Lenke til kommentar

- Legg igjen ting hos ham, så han alltid tenker på deg, samt at andre jenter han eventuelt har på besøk ser at han er "din".

- Fortell ham at "bare han kan gi deg en så god klem". Fortell ham at "bare han får deg til å slappe helt av, og legge bort alle ubehaglige tanker". Fortell ham at han er spesiell.

- Fremhev hans maskuline trekk, og påpek hvor manndig han er hver gang han gjør noe for deg. Når du går en tur med ham, så lat som du blir "redd" for et eller annet, og gjem deg bak ham (f.eks hvis en hund bjeffer). Han synes det er søtt, og han føler seg sterk og manndig.

- Skryt av kroppen hans. Uansett hvordan han ser ut, så kan du alltid si at han er manndig. Det er rent gull i hans ører.

- Fortell at han er manndig hver gang han gjør et fysisk arbeid, og skryt av ham når han gir deg sex.

Dette er da virkelig ikke vanskelig. Du er jente. Du har allerede posisjon over ham. Bruk det.

Mange gode poenger på hvorfor man vil ha en kjæreste som bryr seg =)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det der blir jeg utsatt for med jevne mellomrom. Det er ikke i nærheten av å fungere.

Lenke til kommentar

hele trikset er å utviklet forholdet til å ikke kun gjelde seksuell flørte spenning,
men også bygge felles hobby relasjoner sammen som kan påbygges videre på.
altså intimt vennskap framfor overflatisk seksualitet.

slik jeg forstår så er jenter mer følelses styrte enn gutter.
gutter er mer logisk og begjærlig styrte.
gutten må "fanges" inn i en felles følelse av samhold for at gutten skal bli med etter flørte perioden er over.
gutten må føle at akkurat "DU" er ei han kan snakke med og føle seg hjemme med.

jenta må kunne på lignende måte føle at akkurat han er den som bidrar til vennskap og trygghet osv,
og sammens blir man tilfreds i et videre forhold som gradvis bygger seg oppover med mer og mer intime relasjoner.

stikkordet er "relasjoner",
fordi et langvarig forhold baserer seg på relasjoner som alltid kan påbygges og forbedres til det bedre hele tiden.
med det samme relasjonene er vekke så er også intimheten og vennskapet vekke!
så lenge relasjonene inneholder mer positiv utvikling enn negativ så er det alltid håp.

det står i et annen kommentar at du kan manipuler(vis du er jente),
men en slik form for manipulering er direkte ødeleggende fordi målet er å gjøre en person glad i deg etter flørte perioden er over,
og da må man bygge på et intimt vennskap som kan overkomme all seksuell spenning.
skal man bygge et fast forhold så bør man ikke satse altfor mye på at seksuell nytelse er ens hovedvåpen.
bedre å vise vedkommende personligheten man har med og uten mennesker rundt seg.

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar

Bitter?

Lenke til kommentar

Det der blir jeg utsatt for med jevne mellomrom. Det er ikke i nærheten av å fungere.

Som med all annen scam fungerer det best på de som tror de ikke kan lures eller manipuleres.

Jeg pakker det ikke veldig godt inn her fordi jeg gir konkrete og tydelige tips. Det er imidlertid mulig og være noe mer smidig enn beskrevet, men likevel benytte de samme taktikkene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Som med all annen scam fungerer det best på de som tror de ikke kan lures eller manipuleres.

Jeg pakker det ikke veldig godt inn her fordi jeg gir konkrete og tydelige tips. Det er imidlertid mulig og være noe mer smidig enn beskrevet, men likevel benytte de samme taktikkene.

Da er jeg trygg, for jeg forventer alltid at alle mennesker bedriver manipulering for å oppnå noe ;) Seriøst, hvem er det som IKKE manipulerer jevnlig hver eneste dag? :huh:

Lenke til kommentar

Bitter?

Heller konkret.

Kunne du skrevet det samme til en mann, altså i samme stil?

Absolutt. Menn pleier i grunn å sette mer pris på konkrete råd, enn kvinner.

Og denne gangen er du ikke ironisk? Virker noe misantropisk.

Lenke til kommentar

Bitter?

Heller konkret.

Ok, det er tydelig at du spurte for å kunne avgjøre hvorvidt jeg bare er en misogynist, eller om jeg faktisk hater alle.

Det er imidlertid et paradoks at når jeg faktisk gir konkrete tips for å hjelpe ei jente, og i tillegg sier at jeg kunne gitt tips av tilsvarende pragmatiske karakter for å hjelpe en mann, så forstår du det som en misantropisk tendens. Vel, du etterspurte ironi. Man får vel ikke mer moro enn man lager selv.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Bitter?

Heller konkret.

Ok, det er tydelig at du spurte for å kunne avgjøre hvorvidt jeg bare er en misogynist, eller om jeg faktisk hater alle.

Det er imidlertid et paradoks at når jeg faktisk gir konkrete tips for å hjelpe ei jente, og i tillegg sier at jeg kunne gitt tips av tilsvarende pragmatiske karakter for å hjelpe en mann, så forstår du det som en misantropisk tendens. Vel, du etterspurte ironi. Man får vel ikke mer moro enn man lager selv.

Jeg spurte derfor ja. Uansett: Å gi manipulerende råd er vel neppe særlig gode råd, og ei heller særlig etiske råd. Ser ingenting ironisk med å påpeke det.

Lenke til kommentar

Jeg spurte derfor ja. Uansett: Å gi manipulerende råd er vel neppe særlig gode råd, og ei heller særlig etiske råd. Ser ingenting ironisk med å påpeke det.

Jeg ga konkrete tips til hvordan TS kan legge til rette for at fyren skal komme til å like henne. Jeg kunne også sagt "bare vær vennlig og snill mot ham", men jeg valgte altså å gi konkrete tips - slik at svaret skal ha en pragmatisk verdi fremfor å kun være tom svada.

Er taktikkene virkelig manipulerende om de kommuniseres med oppriktighet? Når en kvinne klarer å få en mann til å føle seg som en mann, selv ved mindre bemerkninger og småting, så vil mannen like seg selv bedre når han er med henne. Hun vil altså få ham til å føle seg bedre. Han vil like å være med henne. Han vil like henne (som tendens, ikke fasit... åpenbart). Hun kan også bruke taktikkene til å forme hans atferd, og styrke hans ønske om å beskytte henne. Dette er bra dersom hun faktisk liker ham, og uheldig (for ham) dersom hun hovedsakelig vil utnytte ham. Men taktikken, i seg selv, er hverken "god" eller "ond". Formål og intensjon avgjør klassifisering. Du er nok litt raskt ute med å svartmale rådet, og du viser også din egen implisitte antagelse om at taktikkene nødvendigvis skal brukes negativt - noe som er en regelrett polaritet til den naive håpefullheten som illustreres i første post. Hun liker ham. Fremfor å råde henne til å være passiv og se hva som skjer, gir jeg råd som kan gjøre hverdagen bedre for dem begge. I og med at hun poengterer at hun allerede liker ham, oppfordrer jeg henne ikke til å være uærlig. Jeg gir henne konkrete tips til hvordan hun kan kommunisere hva hun synes om ham, og hvordan hun kan påvirke hans oppfattelse av henne. Det er ingenting uærlig med det. Hennes intensjon er kongruent med hva tipsene mine kommuniserer: Hun liker ham. Dermed kan man i dette tilfellet ikke kalle det manipulativt, hvor intensjonen holdes skjult. Det er ikke manipulativt å si at du synes ei jente har en pen kjole - dersom du faktisk mener det. Men det er manipulativt dersom du sier det bare for å oppnå en reaksjon uavhengig av hvorvidt du faktisk mener det du sier. Dermed er det ikke selve replikken som er manipulativ, men det er kombinasjonen av replikk og intensjon. Noe som ikke ser ut til å være en fare vedrørende TS.

Tatt dette i betraktning tjener tipsene i tillegg en kontrastert hensikt: Jeg synliggjør og konkretiserer taktikker for folk som ikke ennå er bevisst på dem. Det kan hjelpe menn å avdekke hvorvidt ei jente er falsk eller oppriktig. Første steg er å bevisstgjøre seg at de illustrerte tipsene over (o.l.) faktisk er noe som nødvendigvis blir gjort med direkte intensjon og hensikt. Når man er klar over dette står man bedre rustet til å bedømme personen som helhet. Man kan få innsikt i hva hun tenker og føler kun ved å være observant på enkelte typer atferd, og har dermed plutselig muligheten til å snakke rundt taktikkene og til henne direkte, estimere fremtidig atferd, spille hennes spill mot henne, eller spille med, og "la seg forføre" (om man vil gi henne følelsen av en "seier").

Tipsene er riktig nok simplifiserte og temmelig direkte (for lettfattelighetens skyld), men om du virkelig har lyst til å forstå det underliggende systemet og sammenhengen fremfor å bare fokusere på selve verktøyet, vil du oppdage at det ligger mer bak enn du tilsynelatende tror. Mannlig og kvinnelig psykologi avviker fra hverandre, mest iøyenfallende på grunnlag av kontrasten mellom manskulin og feminin seksualitet. Vi har ulike automatiske responser, og gjennom tilbakerasjonalisering av disse refleksene, kan vi følgelig si at menn og kvinner "tenker forskjellig", spesielt i relasjon til hverandre. Dermed bør det ikke komme som en overraskelse at det eksisterer ulike definerte atferder som påvirker mannlig og kvinnelig psykologi. Det alltid nyttig å forstå begge perspektiv for å se helheten. Men å forstå disse sammenhengene er ikke automatisk feil eller uetisk. Det er bare kunnskap.

Du har imidlertid allerede gjort deg opp en mening om meg. Det øker bare graden av implisitte antagelser som støtter ditt allerede eksisterende og negative syn på alt jeg sier.

Men at du nekter deg selv å se sammenhenger i mennekselig atferd, under påskudd om at det er uetisk, og at du kaller det å påpeke disse sammenhengene for "misantropisk", gjør ikke deg selv særlig etisk, men sneversynt og naiv. Det å ikke være naiv eller kunnskapsløs er ikke å være misantropisk - selv ikke når det gjelder makt og innflytelse. Verden er noe mer kaleidoskopisk enn som så. At du tilsynelatende svartmaler kunnskap og vilje til å forstå helhet, ved å karakterisere enkelte kunnskapsområder som hatfulle eller uetiske er noe jeg anser som en karakterbrist. Ser du ikke hvordan en slik svartmaling bidrar til sneversynthet, tabu og underbygger dogma? Prøv heller å fokusere på tipsenes praktiske verdi fremfor å spekulere i kildens motiv og hensikt. Jeg donerer bare et anonymt tips. Det spiller ingen rolle hva jeg synes, bare hva jeg sier. Og tipset kan hjelpe TS direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...