baBuShKa Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hei! Jeg har en ganske stor gang (ca 20kvm) som er vanskelig å fylle ut med møbler uten å måtte kjøpe masse store og dyre skjenker osv. Så vi ønsker å utnytte en del av plassen ved å bygge en liten walk-in-closet. Tenkte først å bygge en lettvegg, men nå har jeg heller ombestemt meg. Har lite lyst å sette opp store permanente løsninger i en leilighet. Så jeg har sett på skyvedører som er montert på skinner, gjerne med speil for å få en mer "pyntet" gang. Noen som har efaring med slike? Skal legge nytt gulv i gangen, eikeparkett. Er det OK å feste slike skinner direkte på parketten, eller bør jeg feste skinnene til det faste betonggulvet og legge parketten frem til skinnene? har hørt at man ikke bør installere eller feste ting til parkett, siden den er "bevegelig". Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Skinnen på gulvet fester du i parkett. Den minemale bevegelsen i parkett merkes ikke på skyvedørene. Du kan skru eller bruke god dobbelsidig teip, god antiskli under skinnen går også (anbefales nok ikke). Det er takskinnene som holder på dørene. Jeg har skyveskap med skinner. Det er praktisk, jeg har ikke innredet så smart , det er jo en annen sak. Endret 23. juli 2016 av plankeby 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Takk for svar! Satser på flere tilbakemeldinger, men det høres ut som en enkel løsning å bare kjøre på med skyvedører Håper bare ikke det trenger å koste så allverdens mye.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Skyvedører kan anbefales, jeg har det både på soverom og bad. Jeg har typen med hjul under på begge steder, på soverom over furugolv og på bad over fliser. Skrudd fast - går helt fint. Velger du skyvedører med toppoppheng så skal skinnen nederst kun styre og dobbeltsidig tape holder nok (dog ville jeg brukt noen korte skruer). Begge steder med speil. Personlig liker jeg best systemene med hjul under - synes de er mer praktiske i forhold til behov for å fjerne dørene. Regn med minst 2 000 kr pr meter dør i bredde (Ikea for ca 1 500 - 2 000 pr meter). Du får rimeligere, men skal du ha speil må du opp i denne prisen. Finnes også systemer som er dyrere. Du må også trolig regne med kostnad til et stk sidevegg. Sidevegg må skrues i parkett og tak. Merker du kan se på: Ikea - PAX systemet - flere typer skyvedører. Elfa Rival - betydelig høyere pris HTH Kvik Ikea, Elfa og HTH har komplette løsninger med innredning. Endret 24. juli 2016 av Bolson 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Herlig, takk for utfyllende svar Lenke til kommentar
Oter Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 om du har coop obs bygg i nærheten,så har de tilbud på skyvedørgarderobe nå(Langlo) jeg hørte på pris i vinter,samme tilbudet,bredde 3m,og høyde ca 2,3m,da ville det komme på ca 6500kr mener jeg,og det var helt vanlige dører,ikke noe fancy,og prisen var uten innredning selvsagt 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 (endret) Enig, Coop bygg er lurt å sjekke på slikt. Ofte konkurransedyktige priser på innredning også. Ellers så er det jo greit å forhøre seg ett par steder. God innredning er viktig, der har vi vært for gjerrige og må få gjort noe med det (deprimerende å se innenfor skyvedørene...). Lykke til. Endret 24. juli 2016 av plankeby 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. juli 2016 Del Skrevet 24. juli 2016 om du har coop obs bygg i nærheten,så har de tilbud på skyvedørgarderobe nå(Langlo) jeg hørte på pris i vinter,samme tilbudet,bredde 3m,og høyde ca 2,3m,da ville det komme på ca 6500kr mener jeg,og det var helt vanlige dører,ikke noe fancy,og prisen var uten innredning selvsagt Langlo er bra kvalitet, mine er Langlo - har hatt de i snart 20 år. Mine er laget på mål. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 (endret) om du har coop obs bygg i nærheten,så har de tilbud på skyvedørgarderobe nå(Langlo) jeg hørte på pris i vinter,samme tilbudet,bredde 3m,og høyde ca 2,3m,da ville det komme på ca 6500kr mener jeg,og det var helt vanlige dører,ikke noe fancy,og prisen var uten innredning selvsagt Langlo er bra kvalitet, mine er Langlo - har hatt de i snart 20 år. Mine er laget på mål. Takk for svar til dere alle. Har en Coop Obs i nærheten, skal sjekke ut! Mistenker at jeg må lage på mål også, siden gangen er ca 304cm bredde og 250cm høyt. med andre ord litt sær størrelse, men antar at det lar seg gjøre likevel. Har snakke tmed Slide, de nekter å gi pris uten at man er i butikken, men de mente at det ikke er noe problem å lage etter mål. Skal sjekke ut flere steder. @bolson Er det noe man kan bestille via Coop, eller må det gjøres direkte via Langlo for å få spesialmål? Edit: Fant et sammendrag fra Langlo. Ganske flott at de har priseksempler, hjelper veldig mye på! Innredningen kan jo kjøpes hvor som helst. Syns personlig IKEA er flink på sånt, men vi skal se litt rundt og kjøpe noe som både er under bra pris og selvsagt praktisk/bra https://www.langlo.no/garderobe/skyvedoersfronter Endret 25. juli 2016 av baBuShKa Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Jeg bestilte mine i en vanlig byggevareforretning. Men det var ikke samme kjededannelsen for snart 20 år siden. Men det får du svar på hos Coop Obs/Coop Bygg. Høyden kan du dog klare å håndtere uten spesialmål. Å lage nedforing på 10 - 15 cm om man har dører med hjul i bunn er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå