Gå til innhold

Mobbing som årsak til angrepet i Muchen - Hva kan bli gjort for å hindre det?

Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Mobbing kan ha vert årsaken til at den Tysk-Iranske unge mannen skjøt og drepte menneskene i Muchen. Link: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3704563/He-said-kill-Classmate-reveals-Munich-loner-mobbed-seven-years-bulling-school-promised-revenge-tormentors-one-day.html

Det tviler ikkje jeg personlig et sekund på er sant. Mobbing er psykisk torturering dersom barn ikke greier å takle ordene eller de fysiske angrepene.

Som nevnt tidligere avmakt kan skape et sterkt sinne/hat, fordi du da ikke har noen makt til å hindre det som skjer. En person med makt hater ikke, fordi han har muligheten til å ordne problem. Mobbing er akkurat det, barn/voksne prøver å bevise for seg selv eller andre at de er bedre og høyere på rangstigen enn offeret. De synes det er morsomt å plage offeret, mest fordi det gir dem en makt-rus.

På skolene har det herjet de siste 50 årene, en tanke om at det ikke skal være strengt på skolen. Det kan være en av årsakene til at barn tror at de kan oppnå status i hierarkiet, selv om de egnetlig bare er dumme barn. Det er mye som burde bli gjort for å hindre mobbing, men lite blir egentlig gjort fra skolenes side.

Hva tenker du kan hindre mobbing? Var mobbing årsaken til at den unge mannen drepte menneskene? (Få som blir mobbet gjør noe slikt, naturlig nok, det er bare noen promiller).

Mobbing er grusomt. Mener at det skulle slås hardere ned på mobbing i samfunnet for å motvirke skader hos mobbeofferet. Mobbere har problemer. Det bør tas på alvor i samfunnet. Faren ved mobbing er stor tilstede for at mobbeofferet kan utvikle problemer/ skade av det på en eller annen måte. Men det er nok få mobbeofferet som blir slik som utøver vold som bivirkning men det skjer. Mobbere er nok opptatt av å nå høyere på rangstigen enn offeret. Mobbere er syke, og gjør offeret mulig sykt!. Tragisk. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en som blir mobbet.

Han har aldri laget mat selv og klarer ikke å skjære en brødskive eller steike en grandiosa, han er voksen men har aldri gjort dette selv.

Han sier det er jenter sin feil at de blir voldtatt, de går jo alene og er lette bytter.
Han kan ikke være i nærheten av noen som drikker alkohol.
Han hater homofile.
Han kan ikke grille i parken siden det kan ha vært urent kjøtt på grillen (ikke halal).
Han bor hjemme.
Han eneste interesse er dataspill.
Han har problemer med å holde på venner.

Han er muslim og vil gjerne at du leser Koranen og omvendes slik at du slipper å brenne en evighet i helvete når du dør.

Flere har prøvd å ta kontakt med han og bli bedre kjent, men dess bedre kjent de blir dess mer forferdet / støtt blir de.

Hvordan ville du gått frem med denne personen? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slutte å mobbe han?

Utfrysing er mobbing også.

Vil du bli vennen hans? :)

Alle blir ikke venner, det er ikke fordi noen er mobbere men fordi ikke alle kommer overens. Selv om du kommer overens med alle (det gjør du ikke) så kommer ikke alle overens med deg.

Inntil norske myndigheter innser det så er det bare å bestille flere bodybags til yrende konflikter på f.eks. asylmottak. Veldig kynisk sagt, men livet er ikke en dans på roser for alle som kommer hit. For noen er det å komme til Norge en stor tragedie.

Det syntes jeg er trist og leit, og hvem tar grep for å gjøre noe med det?

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle styresett er grunnet på lav terskel for bruk av vold mot befolkningen, demokratier inkludert.

Det er ikke for ingenting at selve definisjonen på en stat er en organisasjon som har voldsmonopol innen ett geografisk område.

Det er feil. Ikke alle styresett er grunnet på lav terskel for bruk av vold mot befolkningen. Demokratiet er ikke grunnet på lav terskel for vold

Det er rart du snakker så mye demokratiet og likevel kan så lite om det.

Da kan du kanskje fortelle hvordan man krever inn skatt og opprettholder narkotikalovgivingen, uten lav terskel for vold?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skatteflyktning, For hvis ikke du heller vil være vennen hans er du med å fryse han ut og mobbe han.

Merkelig påstand. Der er over 7 billioner mennesker jeg ikke har noe ønske om å bli venner med, tror neppe at det derfra kan konkluderes at jeg mobber dem og fryser dem ut.

Jeg sier ikke at du er et dårlig menneske, men det er ikke alle man kommer overens med.

Dette glemmer de som snakker om integrering - de har aldri integrert disse menneskene selv.

Jeg har intet ønske om å "integrere" noen som helst. De må gjerne leve u-integrert, om de vil, for min del.
Lenke til kommentar

Skatteflyktning, For hvis ikke du heller vil være vennen hans er du med å fryse han ut og mobbe han.

Merkelig påstand. Der er over 7 billioner mennesker jeg ikke har noe ønske om å bli venner med, tror neppe at det derfra kan konkluderes at jeg mobber dem og fryser dem ut.

Jeg sier ikke at du er et dårlig menneske, men det er ikke alle man kommer overens med.

Dette glemmer de som snakker om integrering - de har aldri integrert disse menneskene selv.

Jeg har intet ønske om å "integrere" noen som helst. De må gjerne leve u-integrert, om de vil, for min del.

Hvis du hadde vært f.eks. kollega med denne fyren ville du neppe blitt venn med han, den kulturelle avstanden er for stor.

Om du blir venn med han er du sannsynligvis ikke norsk.

Det er problemet :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...