Noxhaven Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Personangrep bør du holde deg for god for mister. Ja, du har helt rett. Beklager 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg henviste til Jesus selv som sa at det STØRSTE bud er at du skal elske Gud også av hele din forstand. Du er altså oppfordret til å bruke hjernen du har fått. Etter først å ha vært så uærlig at du tror på noe som ikke har hverken mer eller mindre beviser for enn det vellet av andre guder som man også kun har tro for? 'Liker du ikke å være ærlig kanksje? Er det derfor du kun fantaserer om den kristne guden og ingen av de andr gudene som har NØYAKTIG den samme troen for å fantaser om dem 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Og jeg tenker ikke å begynne med å bli uærlig og måtte juge til meg selv i min alder, derfor drar jeg ikke over meg blind tro.. (pluss en masse andre grunner jeg ikke gidder å nevne her...). Så det er ikke noe jeg bare kan velge nei... For jeg klarer ikke bare å velge å tro på noe som ikke støttes av et eneste bevis... Da måtte jeg isåfall trodd på samtlige guder, for ingen av dem har bevis heller, så er det snakk om et valg her så velger jeg å være ærlig jeg, altså ikke tro på noen av disse ubekreftede påstandene... som er det mest ærlige å gjøre når det kommer til ubekreftede påstander, religiøse eller ikke... . For hvis den kristne guden er virkelig og ikke så tvers i gjennom ond som han virker i bibelen og har lyst til å sende meg til evig pine så vet han hvor han finner meg og hva som ville overbevist meg... Tipper at jeg ikke kommer til å se den guden.... OG det gjør han enten ond, eller rett og slett så eksisterer han ikke... Da må du nok gå mer i deg selv for er det noen som er uærlige på dette forumet så må det være deg mann. Det er ingen andre som lirer av seg så mye dritt som deg her, og heller ikke noen jeg har sett som tror så høyt om seg selv. Du er moralsk subjektivist, men opererer som en moralsk (snobbete) objektivist til enhver tid. Hvor er ærligheten i det RWS? Du har blitt vist både det ene og det andre som motbeviser dine påstander, men fortsetter å blåse ut møkka di. Hvor er ærligheten? Du velger selv om du vil gå å oppsøke seriøs informasjon om emnene du lirer av deg, men det gjør du jo ikke. Hvor er ærligheten i det? Valg gjøres basert på kunnskap, så ingen valg er 100 % frie, men joda, valget er ditt. Jeg kan bare vise deg til informasjonen, men jeg kan ikke tvinge den i deg. Det gjør heller ikke Jesus. Han sier "her er medisinen", men han tvinger den ikke ned halsen på deg. Vi er enormt priviligert i vårt samfunn med enorm tilgang til informasjon om vi bare gidder å være ærlige nok til å gå å se etter. Heltene dine regnes her ikke som seriøse informatører. De kan nok trollbinde hvermansen, men de har ikke særlig god peiling på kristen filosofi og teologi, og lirer av seg gamle argumenter (som ofte er fremsatt av kristne teologer selv) og som ofte er ferdig diskuterte og tilbakelagte kapitler for hundrevis av år siden. Gud vet hva som skal til for deg RWS, men han kommer ikke til å hale deg inn på biblioteket mot din vilje. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Du må nesten bestemme deg om du skal drive med kverulering eller om du skal finne om de 10 bud er gode rettningslinje i dagens samfunn. "Ikke drepe" og "ikke være utro" er ganske gode rettningslinjer. Både i samfunn og ellers. Når du begynner å kverulere på det, så er ikke det vits å diskutere med deg.PS: trur ikke på gud. Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, du har helt rett. Beklager Du er tilgitt Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Du må nesten bestemme deg om du skal drive med kverulering eller om du skal finne om de 10 bud er gode rettningslinje i dagens samfunn. Var det adressert til meg? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Du må nesten bestemme deg om du skal drive med kverulering eller om du skal finne om de 10 bud er gode rettningslinje i dagens samfunn. Var det adressert til meg? til TS Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Nei, det vil jeg ikke si. Litt motsigende at man skal være grei og snill, men også gjøre som man vil - hva med de som ikke vil være snille og greie? De bryter jo åpenbart kardemommeloven, noe de ikke burde i et samfunn hvor en lov er så enkel og så funksjonabel. Hvis alle følger den, vil samfunnet fungere mye bedre. Akkurat som med de ti bud. Jeg trenger ikke engang lage en liste over ting som hadde vært bedre hvis alle hadde fulgt de ti bud, det er jo åpenbart for alle som ikke er totalt idiot, gal eller støtter ren ondskap. Men, jeg kan si at gud i Jesus er en jævla horunge. Da både banner jeg og spotter guden din. Han finnes jo ikke, så derfor er jo flere av budene helt åpentbart unødvendige. Det blir ikke 10 bud igjen ved en slankeoperasjon. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg kan bare vise deg til informasjonen, men jeg kan ikke tvinge den i deg. Takk for det, at du ikke forsøker å tvinge slikt på meg... Og jeg vet hva jeg sier nei til jeg, har lest nok om bibelen til å fastslå at den i beste fall er syltynn, mest sannsynlig en løgn... Så kanskje du burde følge ditt eget råd? Å sjekke det ut selv.. For det du tror på er virkelig ikke tuftet på ærlighet for å tro på det, men en uærlig prosess der man er nødt til å skape seg fantasier for å tro på et sett med påstander uten bevis i et vell av påståtte guder som har AKKURAT like mange bevis som den guden man innbiler seg finnes... Og nei du, alle religiøse er uærlige som tror på slikt uten bevis... Og så uærlig klarer jeg ikke å bli, samme hva slags informasjon uten bevis du kommer med. Sorry, men slik ligger det an. De ti bud er, som en over her skrev, totalt verdiløse om man ikke fantaserer om den kristne gud, og hvor moralsk er det? Som sagt, settningen : "Du skal være ærlig" ville dekket de gyldige budene og dette forstår folk av seg selv stort sett... 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Et viktig poeng i de ti bud som ikke er del av dagens lover er straff for utroskap. Utroskap burde straffes i dagens samfunn også, ikke bare fordi det er umoralsk og et løftebrudd, men fordi konsekvensene ofte er skadende og potensielt sett er svært uheldige. De fleste av lovene i de ti bud er dekket av dagens lovverk, men i altfor komplisert form, og totalt sett kunne nesten hele lovverket vært oppsummert med 3 eller 4 av budene fra de ti bud. Blant annet å ikke drepe, ikke stjele og ikke lyge, noe de fleste kriminelle handlinger handler om på en eller annen måte. Jeg er uenig. At vi ikke har en lov for utroskap er den mest samfunnsøkonomisk nyttige modellen. Samtidig, som at lovens lange arm og religiøse bør holde seg unna et slikt anliggende. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Et viktig poeng i de ti bud som ikke er del av dagens lover er straff for utroskap. Utroskap burde straffes i dagens samfunn også, ikke bare fordi det er umoralsk og et løftebrudd, men fordi konsekvensene ofte er skadende og potensielt sett er svært uheldige. Fullstendig, og komplett idiotisk, galskap. Så du synes det er greit å gi noen et løfte, for så å bryte dette løfte og la den andre være skadelidende? Det dekkes gjennom Kong Christian den femtes lov, som er en del av det norske lovverket. Så vi kan sette tjukke streker over de ti bud fra diktator-guden Yahweh. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Guden din finnes bare i hodet ditt etter at sinnet ditt ble voldtatt av kristendommen. God bedring. Er ikke det litt vel respektløst? Det er ikke bare folk av Kristendommen som tror på Gud, men i nesten alle religioner tror de på Gud. Det finnes faktisk milliarder av mennesker som tror på Gud på denne planeten, og da blir det litt uheldig av deg som invivid å si at alle de er negativt utsagn X eller Y. Man trenger jo heller ikke være voldtatt av Kristendommen for å tro på Gud. Det er mange som har vokst opp i forferdelige hjem og har funnet løsninger på sine problemer i religion og tro på Gud, uten at de har lært om dette tidligere. Hvorfor så bitter forresten? Hvorfor så aggressiv og sint? Hva er det egentlig du støtter som gjør at du blir slik? Har du noe bevis for at Gud ikke eksisterer forresten siden du er så påståelig i forhold til det? Det er jo du som er sint og aggressiv som ønsker å straffe de som er utro Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Med mindre jeg bruker den hjernen han skapte meg meg for da skal jeg brenne evig. Pussig form for kjerlighet... Leste du hva som ble skrevet? Jeg henviste til Jesus selv som sa at det STØRSTE bud er at du skal elske Gud også av hele din forstand. Du er altså oppfordret til å bruke hjernen du har fått. Vi leser det dere skriver med oppgitthet. Det blir ikke bedre av at dere siterer bibelvers opp i mente og ned i lange utredninger. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Og jeg tenker ikke å begynne med å bli uærlig og måtte juge til meg selv i min alder, derfor drar jeg ikke over meg blind tro.. (pluss en masse andre grunner jeg ikke gidder å nevne her...). Så det er ikke noe jeg bare kan velge nei... For jeg klarer ikke bare å velge å tro på noe som ikke støttes av et eneste bevis... Da måtte jeg isåfall trodd på samtlige guder, for ingen av dem har bevis heller, så er det snakk om et valg her så velger jeg å være ærlig jeg, altså ikke tro på noen av disse ubekreftede påstandene... som er det mest ærlige å gjøre når det kommer til ubekreftede påstander, religiøse eller ikke... . For hvis den kristne guden er virkelig og ikke så tvers i gjennom ond som han virker i bibelen og har lyst til å sende meg til evig pine så vet han hvor han finner meg og hva som ville overbevist meg... Tipper at jeg ikke kommer til å se den guden.... OG det gjør han enten ond, eller rett og slett så eksisterer han ikke... Da må du nok gå mer i deg selv for er det noen som er uærlige på dette forumet så må det være deg mann. Det er ingen andre som lirer av seg så mye dritt som deg her, og heller ikke noen jeg har sett som tror så høyt om seg selv. Du er moralsk subjektivist, men opererer som en moralsk (snobbete) objektivist til enhver tid. Hvor er ærligheten i det RWS? Du har blitt vist både det ene og det andre som motbeviser dine påstander, men fortsetter å blåse ut møkka di. Hvor er ærligheten? Du velger selv om du vil gå å oppsøke seriøs informasjon om emnene du lirer av deg, men det gjør du jo ikke. Hvor er ærligheten i det? Valg gjøres basert på kunnskap, så ingen valg er 100 % frie, men joda, valget er ditt. Jeg kan bare vise deg til informasjonen, men jeg kan ikke tvinge den i deg. Det gjør heller ikke Jesus. Han sier "her er medisinen", men han tvinger den ikke ned halsen på deg. Vi er enormt priviligert i vårt samfunn med enorm tilgang til informasjon om vi bare gidder å være ærlige nok til å gå å se etter. Heltene dine regnes her ikke som seriøse informatører. De kan nok trollbinde hvermansen, men de har ikke særlig god peiling på kristen filosofi og teologi, og lirer av seg gamle argumenter (som ofte er fremsatt av kristne teologer selv) og som ofte er ferdig diskuterte og tilbakelagte kapitler for hundrevis av år siden. Gud vet hva som skal til for deg RWS, men han kommer ikke til å hale deg inn på biblioteket mot din vilje. Jeg synes det RWS forteller er ganske så reflektert jeg. Selvfølgelig ser jeg at det blir litt negativt ladet, men han følger tro sin oppfatning om at guden ikke eksisterer. RWS er nok også en mann som liker den vitenskapelige metode, noe han omtrent nevner i hvert "fjerde innlegg" (for å ta et tall ut av lufta). Den metoden er ærlig den. Så vennligst slutt med å forvente at folk vil ha jesus-vissvasset presset ned i halsen som en tvangsforet gås. Endret 10. august 2016 av G Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Med mindre jeg bruker den hjernen han skapte meg meg for da skal jeg brenne evig. Pussig form for kjerlighet... Leste du hva som ble skrevet? Jeg henviste til Jesus selv som sa at det STØRSTE bud er at du skal elske Gud også av hele din forstand. Du er altså oppfordret til å bruke hjernen du har fått. De fleste utenforstående vil synes det høres forferdelig merkelig ut å bli PÅKREVD å elske noen av hele sin forstand. Å elske noen eller noe er da ikke et valg. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Du har blitt vist både det ene og det andre som motbeviser dine påstander, Hvor er de bevisene hen? Når ble dette presentert? Eller mener du som vanlig at bibelen beviser alle dine påstander ? Sorry, men det finnes ingen bevis i mot at kristendom er en gedigen løgn... At all religion er løgn og alle guder kun er i menneskers fantasi og innbilninger... Det må du leve med er jeg redd, når ingen beviser er å oppdrive for noen gud.. Guder er en menneskelig skapelse, ikke omvendt. Endret 10. august 2016 av RWS Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Det er jo du som er sint og aggressiv som ønsker å straffe de som er utro Nei, jeg er overhode ikke sint eller aggressiv. Uttalelsene mine kommer ikke fra sinne og bitterhet, men et ønske om fornuft, slik jeg ser temaet. Så du synes det er greit å gi noen et løfte, for så å bryte dette løfte og la den andre være skadelidende? Det dekkes gjennom Kong Christian den femtes lov, som er en del av det norske lovverket. Så vi kan sette tjukke streker over de ti bud fra diktator-guden Yahweh. Og det skal bety? Et viktig poeng i de ti bud som ikke er del av dagens lover er straff for utroskap. Utroskap burde straffes i dagens samfunn også, ikke bare fordi det er umoralsk og et løftebrudd, men fordi konsekvensene ofte er skadende og potensielt sett er svært uheldige. De fleste av lovene i de ti bud er dekket av dagens lovverk, men i altfor komplisert form, og totalt sett kunne nesten hele lovverket vært oppsummert med 3 eller 4 av budene fra de ti bud. Blant annet å ikke drepe, ikke stjele og ikke lyge, noe de fleste kriminelle handlinger handler om på en eller annen måte. Jeg er uenig. At vi ikke har en lov for utroskap er den mest samfunnsøkonomisk nyttige modellen. Samtidig, som at lovens lange arm og religiøse bør holde seg unna et slikt anliggende. Jaha? Hvordan kommer du frem til det? Hvordan er det mer samfunnsøkonomisk nyttig at folk ikke holder seg til ekteskapsløftene og at de i prinsipp er betyningsløse når såpass mange som idag skiller seg etter noen få år? Hva er samfunnsøkonomisk nyttig med utroskap? Jeg synes godt kirken osv kan holde seg unna lovgivning om utroskap ja, men ser gjerne at straff for utroskap blir en del av lovverk i Europa og at "lovens lange arm" er ansvarlig. Endret 10. august 2016 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Men, jeg kan si at gud i Jesus er en jævla horunge. Da både banner jeg og spotter guden din. Han finnes jo ikke, så derfor er jo flere av budene helt åpentbart unødvendige. Det blir ikke 10 bud igjen ved en slankeoperasjon. Du antar at JEG bryr meg om det? Da tar du feil. Jeg har verken argumentert for eller imot noe av det du sier her, så jeg vet ikke helt hvorfor du kommer med slik tåpelige utsagn. Virker nesten som en slags arroganse over din egen tro ateismen. De fleste ateister jeg kjenner til er forferdelig hovmodne. Endret 10. august 2016 av zeebra Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Hva er samfunnsøkonomisk nyttig med utroskap? Les det han skriver da... Han skrev at det IKKE var samfunns økonomisk å straffe utroskap, fordi det med stor sannsynlighet ville skapt flere skilsmisser enn en slik lov var satt for å bøte på... Samt at politiet ville hatt en kjempejobb med å spore opp tilstrekkelige bevis for at noe slikt var funnet sted... Dette ville kostet så mye at det ikke er samfunns økonomisk forsvarlig... Tenk deg å ringe til politiet fordi du har en innbruddstyv i huset og du får til svar at de ikke kan komme fordi de må sikre bevis for at herr Karlsen har vært utro slik at tiltale kan reises mot ham med fengsel og prikker og alt... Et tyveri skader jo ingen halvparten så mye, så det er godt de prioriterer det som er viktig... Å kriminalisere mennesker for noe som ligger latent i oss alle virker som å bøye naturen til å passe påstander... Som jeg sa, tror det er bedre om vi fjerner illusjonen om at vi har evolvert for å leve livet ut med en partner... Nå er ikke utroskap et kjempeproblem i samfunnet, ei heller leder det til mange skilsmisser og de som leder til skilsmisser er skjeldent KUN fordi en i et forhold var utro... Faktisk er økonomiske problemer den STØRSTE grunnen til at folk går fra hverandre, så kanskje vi skulle gjort noe der før vi kriminaliserer utroskap`? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 De fleste ateister jeg kjenner til er forferdelig hovmodne. Du forveksler ikke hovmod med gode argumenter ved en feiltagelse vel? Og ateisme religion? Ha ha, hvor er ateist kirken og dogmene og doktrinene hen? Tror du burde sett etter hva som definerer en religion da gitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå