Taake89 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg skal være veldig enig i at det er unødvendig å måtte ha på skjermen hele tiden. Men på grunn av dette vil nok mange flere sette batteritid som en større prioritering ved neste mobilkjøp, og det er jo utelukkende positivt! At vi fremdeles nesten ikke har telefoner som klarer 2 dagers bruk skyldes utelukkende at det ikke har blitt prioritert. Tynnere telefoner og høyere oppløsning har blitt prioritert over batteri. Nå har jo telefonen min samme oppløsning som min 27" skjerm, og jeg føler virkelig ikke at mer = bedre lengre, dersom man ser bort ifra vr. Å lage tynnere telefoner samtidig som man ofrer batteritid, og i noen tilfeller til og med 3.5mm Jack er teit rett og slett. Derfor er jeg glad pokemon Go sluker strøm, da jeg håper det kan snu denne utviklingen. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Mobiltelefoner er ikke laget slik at man skal kunne ha skjermen på i timevis. Men kanskje det endrer seg når det er mange mennesker som bruker Pokemon. Spørs likevel om produsentene kommer til å utstyre mobilene med større batteri, de vil da at folk skal bytte modell etter noen år for å tjene penger på de. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Heldigvis finnes det omveier for slikt. Denne appen er kjekk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dferreira.gopikapi Lenke til kommentar
tHz Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Hvorfor skal folk ha en tjukkere telefon fordi utviklere ikke gidder å lage teknisk kompetente apper? AtW Kontinuerlig nøyaktig GPS lokasjon er grunnen til at det går mye strøm. Det har ingenting med "teknisk kompetente apper" å gjøre. Man kan fint slå av skjermen i pokemon go. Bare kryss av for strømsparefunksjonen og snu mobilen opp ned. Den vil vibrere om det dukker opp en pokemon. Nå spiller jeg ikke Pokemon Go selv, men har ingen problemer med at andre gjør det. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Du mener at en telefon som kan vare 2 dager under normalt bruk ikke er ønskelig? For det er nærmest umulig å oppdrive. Og pokemon Go er ikke veldig strømkrevende hvis man ser bort ifra at man må ha appen aktiv. Og da bruker appen mye strøm fordi skjermen må være på. Det finnes en option for strømsparing i Pokemon Go. Da kan du snu telefonen opp ned mens du er ute å går. Skjermen vil da slås av, men appen går fortsatt og telefonen vil vibrere om det dukker opp en Pokemon. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 Det er selvfølgelig ønskelig, men alt har en tradeoff, og i dette tilfellet er problemet åpenbart, appen er teknisk dårlig designet, man må ha på skjermen hele tiden, det gjør at det suger enormt mye strøm. AtW Underlig uttalelse fra deg ATWindsor. Du bruker som regel å ha litt peiling men her er du virkelig helt på viddene. 1) Skjermen trenger ikke å være på. 2) Det er ikke skjermen som tar mest strøm i et spill som Pokemon Go (eller Ingress for den saks skyld) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 For dere som nevner strømsparemodusen så fungerer ikke den. Halvparten av tiden så bugger appen seg og det fungerer ikke å trykke på noe. Så den funksjonen telles ikke før den fungerer helt. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 tHz sier også at skjermen skrues av, men det gjør den ikke. Den går i svart, med baklyset på. Fint for dere med AMOLED, lite hensiktsmessig for oss med LCD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg