Gå til innhold

Pokémon Go har sendt salget av ekstra mobilbatterier til himmels

Anbefalte innlegg

Jeg blir stadig imponert over hvor populære så dårlige spill og apper kan bli. Min mening, ja...

Jeg blir stadig imponert over hvor populære spill og apper jeg synes er dårlige kan bli. Jeg er imponert over hvor populært GTA, The Witcher og Battlefield er, skikkelig møkkaspill ;)

At du synes de er dårlig er mest sannsynlig fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i dem.

Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

Pokemon er definitvt et dårlig spill i mine øyne. At mange spiller det betyr ikke at det er bra. Er nok en del nostalgi i dette, pluss at ungdommer i dag elsker sine smartphones, er vel det mange lever for nærmest, telefonen sin.

At du synes Pokemon GO er dårlig er mest sannsynligvis fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i det. Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

Eller, gjelder det bare andre...?

Jeg har såvidt lekt meg med appen, men er ikke poenget å 'fange' Pokemons? De tre jeg har funnet har jeg simpelthen bare kasta en pokeball på. Er det mulig å ikke mestre dette? For meg er appen svært mangelfull, men har potensiale.

Det er dog gøy vi får flere spill som baserer seg på den ekte verden, det har jeg sans for.

Antar du også fikk excellent xp bonus når du fanget disse Pokemon da, siden du mestret det umiddelbart... Forventer du å slite med å ta livet av fiende nummer 3 i andre spill, eller regner du det som naturlig at det er lettere i starten kanskje?

Legg merke til at jeg stiller spørsmål hvorvidt om jeg forstod poenget med spillet. Det er ingen grunn til å oppføre seg som en såret drittunge av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det virker ikke som man mener det objektivt, det er åpenbart at "dårlig" er en mening, og det er enda mer åpenbart når man i tillegg skriver "min mening" (noe som ikke burde være nødvendig, men folk klarer jo ikke å se at det åpenbart et en mening så det er vel kanskje derfor han slenger på den redundante informasjonen), og hvordan kan man trekke "jeg er bedre" ut av at noen mener et produkt er dårlig? Mener du ingen produkt er dårlige? Selvfølgelig ikke, betyr det at du mener du er bedre enn andre?

AtW

Okei, det er ikke objektivt i den rette forstand men når folk sier slike ting så virker de som det er den rette meningen. Det er helt hans mening, men at alle andre burde også mene det samme. Selv om han sier at det er hans mening, så virker det som at det er han som har 'skjønt' det. Det han sa er ikke like ille som det Kremt har sagt, men det er litt i samme gate. Det å bli "overrasket at noe så dårlig er populært" er en ganske vanlig frase når man mener at noe er så fantastisk dårlig at det ikke går an å skjønne hvorfor det er populært.

Nei, det gjør det ikke. Folk må slutte å være så hårsåre på at andre ikke liker ting de selv liker. Det er åpenbart en mening, en mening som kanskje ikke ikke harmonerer med flertallet. Hva er problemet? Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk er så opptatt av kjendiser feks. Og så? Folk liker forskjellige ting, til tider kan det virke uforståelig at noen liker en konkret ting.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk er så opptatt av kjendiser feks. Og så? Folk liker forskjellige ting, til tider kan det virke uforståelig at noen liker en konkret ting.

AtW

Det er en forskjell på å ikke forstå og det å ikke være enig.

Du kan godt synes at det å være opptatt av kjendiser er teit og burde tones ned, og er forsåvidt enig, men det er ikke spesielt vanskelig å forstå hvorfor folk blir hekta på kjendiser og hva de gjør.

Lenke til kommentar

At du synes de er dårlig er mest sannsynlig fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i dem.

Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

Pokemon er definitvt et dårlig spill i mine øyne. At mange spiller det betyr ikke at det er bra. Er nok en del nostalgi i dette, pluss at ungdommer i dag elsker sine smartphones, er vel det mange lever for nærmest, telefonen sin.

Det var nok et stikk mot at han skrev at de *er* dårlige når det egentlig er en subjektiv ting. Og at "jeg synes det er dårlig" er mer riktig.

Hva gjør Pokemon til et dårlig spill? Hva er et objektivt bra spill?

Pokemon mangler litt funksjoner nå i starten, men alt tyder på at de blir å legge til trading, battling blant venner og nye pokemons.

Legg også til at det er *mobilspill* og ikke et fullverdig AAA-spill. Dette er vel så bra som Candy Crush eller hva annet man må sammenligne det med (Ingress kanskje, men det er i grunn det samme).

Nå avsluttet jeg vitteligen med "Min mening, ja..." som slik jeg ser det er akkurat det samme som at jeg skriver "jeg synes det er dårlig". Videre er vel alle kommentarer av denne typen her inne en refleksjon av ens meninger, ikke uomtvistelige fakta. Det burde ikke være nødvendig å skrive "jeg mener".

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over hvor populære så dårlige spill og apper kan bli. Min mening, ja...

Jeg blir stadig imponert over hvor populære spill og apper jeg synes er dårlige kan bli. Jeg er imponert over hvor populært GTA, The Witcher og Battlefield er, skikkelig møkkaspill ;)

At du synes Pokemon GO er dårlig er mest sannsynligvis fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i det. Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

Eller, gjelder det bare andre...?

Jeg har såvidt lekt meg med appen, men er ikke poenget å 'fange' Pokemons? De tre jeg har funnet har jeg simpelthen bare kasta en pokeball på. Er det mulig å ikke mestre dette? For meg er appen svært mangelfull, men har potensiale.

Det er dog gøy vi får flere spill som baserer seg på den ekte verden, det har jeg sans for.

Antar du også fikk excellent xp bonus når du fanget disse Pokemon da, siden du mestret det umiddelbart... Forventer du å slite med å ta livet av fiende nummer 3 i andre spill, eller regner du det som naturlig at det er lettere i starten kanskje?

Legg merke til at jeg stiller spørsmål hvorvidt om jeg forstod poenget med spillet. Det er ingen grunn til å oppføre seg som en såret drittunge av den grunn.

Du argumentere for at spill du synes er bra, som andre synes er dårlig, skyldes at de er dårlige i spillet.

Når dette brukes mot deg argumenterer du for at du passerte startfasen uten problemer, og simplifiserer det du tror er hele spillet ned til starfasen.

"Er ikke poenget med FPS å skyte ting? Drepte to karer i startfasen, hvor vanskelig er det å mestre dette? Spillet mangler ellers mye når jeg nå har drept en tredje kar."

Ser du ikke selv hvor tåpelig den type kommentar og holdningen er, eller skal du komme med flere patetiske fornærmelser?

Lenke til kommentar

Du argumentere for at spill du synes er bra, som andre synes er dårlig, skyldes at de er dårlige i spillet.

Nei, det har jeg aldri sagt. 

Når dette brukes mot deg argumenterer du for at du passerte startfasen uten problemer, og simplifiserer det du tror er hele spillet ned til starfasen.

Jeg spurte simpelthen om dette var prinsippet til spillet. Tanken min var at noen som var gode i spillet gjerne kunne fortelle noe mer om det, i og med vi diskuterer spillet. Jeg hadde i utgangspunktet trodd communityet rundt dette spillet var rimelig bra. 

"Er ikke poenget med FPS å skyte ting? Drepte to karer i startfasen, hvor vanskelig er det å mestre dette? Spillet mangler ellers mye når jeg nå har drept en tredje kar."

Ser du ikke selv hvor tåpelig den type kommentar og holdningen er, eller skal du komme med flere patetiske fornærmelser?

Det er ikke greit å 'sitere' noe jeg aldri har sagt. 

Vi prøver på nytt: jeg spurte dere, som tydeligvis er glad i dette spillet, om det var noe MER enn å kaste en pokeball. Når jeg spilte Pokemon på Gameboy i mine yngre dager var det såkalte 'battles', og da lurte jeg på om appen hadde noe lignende dynamikk jeg ikke hadde oppdaget. 

Jeg forstår det er enkelte mennesker som liker å se rødt, selv om det ikke er nødvendig. Om du er av typen som ikke liker at folk spør etter hjelp og forståelse, ser jeg heller ikke grunnen til hvorfor du deltar på et diskusjonsforum. 

Endret av Woods
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem bestemmer hvilket spill som er dårlig?

Etter som dette var min mening så er det vel jeg som bestemmer hvorvidt jeg mener at det er dårlig eller ikke.

Det er generelt sett ikke en ting som gjør spill bra, og det kan være alt fra det visuelle til historie gameplay, at noe er genialt i sin enkelhet, hvor bra en flerspillerdel fungerer, mestringsfølelse osv.

Pokemon Go derimot har slik jeg ser det ingen av delene. Man kan spørre seg, hadde dette vært populært om man hadde fanget Gramrams, og spillet hadde fått navnet Gramram Go? Gramram var et random ord jeg fant på akkurat nå.

Jeg tror at dette ikke ville vært tilfellet...

Lenke til kommentar

Hvem bestemmer hvilket spill som er dårlig?

Etter som dette var min mening så er det vel jeg som bestemmer hvorvidt jeg mener at det er dårlig eller ikke.

Det er generelt sett ikke en ting som gjør spill bra, og det kan være alt fra det visuelle til historie gameplay, at noe er genialt i sin enkelhet, hvor bra en flerspillerdel fungerer, mestringsfølelse osv.

Pokemon Go derimot har slik jeg ser det ingen av delene. Man kan spørre seg, hadde dette vært populært om man hadde fanget Gramrams, og spillet hadde fått navnet Gramram Go? Gramram var et random ord jeg fant på akkurat nå.

Jeg tror at dette ikke ville vært tilfellet...

Samma det vel. For tiden morer mange deg med det, og det er best å spille det nå mens det enda er hype.

Spillet vil nok dø kraftig ut etter hvert siden det er altfor vanskelig å få meningsfull progress etter ett vist nivå, men inntill det er det bare å kose seg mest mulig med det.

Lenke til kommentar

Nei, det virker ikke som man mener det objektivt, det er åpenbart at "dårlig" er en mening, og det er enda mer åpenbart når man i tillegg skriver "min mening" (noe som ikke burde være nødvendig, men folk klarer jo ikke å se at det åpenbart et en mening så det er vel kanskje derfor han slenger på den redundante informasjonen), og hvordan kan man trekke "jeg er bedre" ut av at noen mener et produkt er dårlig? Mener du ingen produkt er dårlige? Selvfølgelig ikke, betyr det at du mener du er bedre enn andre?

AtW

Okei, det er ikke objektivt i den rette forstand men når folk sier slike ting så virker de som det er den rette meningen. Det er helt hans mening, men at alle andre burde også mene det samme. Selv om han sier at det er hans mening, så virker det som at det er han som har 'skjønt' det. Det han sa er ikke like ille som det Kremt har sagt, men det er litt i samme gate. Det å bli "overrasket at noe så dårlig er populært" er en ganske vanlig frase når man mener at noe er så fantastisk dårlig at det ikke går an å skjønne hvorfor det er populært.

Nei, det gjør det ikke. Folk må slutte å være så hårsåre på at andre ikke liker ting de selv liker. Det er åpenbart en mening, en mening som kanskje ikke ikke harmonerer med flertallet. Hva er problemet? Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk er så opptatt av kjendiser feks. Og så? Folk liker forskjellige ting, til tider kan det virke uforståelig at noen liker en konkret ting.

AtW

Siden det er min mening så slenger jeg meg på. At jeg mener at noe er dårlig er ikke det samme som at jeg forsøker å projisere denne meningen over på andre. Det er enkelt å greit min mening. Comma skriver "så virker det som at det er han som har skjønt det", vell, nei. Åpenbart ikke. Det er det som er hele poenget. Jeg har ikke skjønt det. Og det er det jeg skriver. Jeg kan ikke fatte at noe som er så dårlig er så populært. Og ja, jeg synes at det er så fantastisk dårlig at det for meg ikke går an å skjønne hvorfor det er populært. Jeg har faktisk lettere for å forstå Candy Crush.

Det er helt klart at hva man liker eller ikke er høyst subjektivt. Mine meninger. Som jeg valgte å poengtere at var mine meninger nettopp for å unngå en slik diskusjon som dette, uten at det hjalp nevneverdig.

Det er mange ting som kan si om et spill er bra eller dårlig. Jeg spiller ikke kun AAA titler. Noen spill er bra på det visuelle og andre sanseinntrykk, noen spill har bra gameplay, andre har gode historier. Noen har flere av disse tingene, og andre er rett og slett geniale i sin enkelhet. Mestringsevne og slike følelsesmessige elementer spiller også inn. OSV OSV. Det er altså en pakke som avgjør, og hvordan man oppfatter denne og hva man vektlegger er veldig forskjellig.

Men, jeg klarer ikke å finne ett eneste element med Pokemon Go som gjør det bra, foruten det faktum at det er Pokemon Go. Hadde man vært ute etter å fange hvilke som helst andre dyr som ingen kjenner navnet på, har jeg svært vanskelig for å tro at dette ville blitt så populært.

Dette er da fremdeles min mening, men om spillet ikke ville vært like bra med andre dyr, er det da et bra spill.

Vi kan flippe mynten. Hva er det egentlig som er så bra med dette spillet? Foruten at det faktisk er Pomemon. Og ja, det får folk, som ikke jukser, ut av huset. Men det er en positiv effekt av spillet, det gjør ikke spillet bra.

Og så kan du svare meg, Comma, hvordan mener du jeg skal ytre mine meninger, siden du oppfatter dem som bastante påstander som skal hamres inn hos alle andre, til og med når jeg tar det ekstra steget og forklarer at dette faktisk er min mening. Er det slik at du ikke ønsker at man skal mene noe ting på disse forumene.

Hva om jeg hadde skrevet at dette er verdens beste spill? Hadde det vært like vanskelig å svelge for deg?

Lenke til kommentar

Og så kan du svare meg, Comma, hvordan mener du jeg skal ytre mine meninger, siden du oppfatter dem som bastante påstander som skal hamres inn hos alle andre, til og med når jeg tar det ekstra steget og forklarer at dette faktisk er min mening. Er det slik at du ikke ønsker at man skal mene noe ting på disse forumene.

Hva om jeg hadde skrevet at dette er verdens beste spill? Hadde det vært like vanskelig å svelge for deg?

Jeg skal innrømme at jeg lot dine argumenter farges litt av de andre som på mange måter mente det sammen, men var mer bastante. Det beklager jeg. 

Om du hadde sagt dette var verdens beste spill hadde jeg vært veldig uenig. Jeg synes det er mye de kunne gjort bedre og Pokemon Go-ideen har mye mer potensiale enn det som er der nå. De jeg "kjemper" i mot er de som hopper på hat-toget og prater ned spillet og spillerne så mye de klarer. Mange av de, selv om de stort sett henger i kommentarfelt på VG/DB og Facebook. Skjønner at du ikke er en av de.

:)

Lenke til kommentar

Nei, det har jeg aldri sagt. 

Jeg spurte simpelthen om dette var prinsippet til spillet. Tanken min var at noen som var gode i spillet gjerne kunne fortelle noe mer om det, i og med vi diskuterer spillet. Jeg hadde i utgangspunktet trodd communityet rundt dette spillet var rimelig bra. 

Det er ikke greit å 'sitere' noe jeg aldri har sagt. 

Vi prøver på nytt: jeg spurte dere, som tydeligvis er glad i dette spillet, om det var noe MER enn å kaste en pokeball. Når jeg spilte Pokemon på Gameboy i mine yngre dager var det såkalte 'battles', og da lurte jeg på om appen hadde noe lignende dynamikk jeg ikke hadde oppdaget. 

Jeg forstår det er enkelte mennesker som liker å se rødt, selv om det ikke er nødvendig. Om du er av typen som ikke liker at folk spør etter hjelp og forståelse, ser jeg heller ikke grunnen til hvorfor du deltar på et diskusjonsforum. 

Beklager, la ikke merke til at det var en annen som hadde svart enn den jeg svarte på.

Forsåvidt, "sitatet" mitt var ikke ett sitat av deg, og jeg spesifiserte den type kommentar og holdning da du synes det var lett og fant mangler med spillet etter å ha gjennomført startfasen. Det ble aldri spesifisert hva du synes manglet, og det ble presentert som at å kaste ballen var å mestre spillet.

For å svare på spørsmålene.

Det er slosskamper i spillet, men er begrenset til Gym kampene for øyeblikket og bidrar ikke til å gjøre pokemon sterkere. Det er forsåvidt mange som misliker dette da det har lite til felles med tidligere spill i serien. Det blir tilgjengelig på level 5 forsåvidt, så selv etter å ha fanget 3 pokemon er du ikke der at det er tilgjengelig enda.

Angående mestre å kaste ballen så får du bonuspoeng om du treffer inni sirkelen som overlapper pokemonen når du kaster, og hvis du har en skruball når du kaster. Det fører til at du går opp level raskere som igjen gjør at du møter sterkere pokemon oftere.

Mer av poenget med Pokemon GO er å fange alle de forskjellige pokemon, samt utforske faktiske fysiske områder. Det er også achievements i spillet, men ikke noe du må aktivt gå inn for for å oppnå, de fleste kommer igjennom naturlig progresjon i spillet.

Videre arbeides det med mer funksjonalitet, som eksempelvis kamp og bytting av pokemon mellom spillere.

Når du kommer med at noen ser rødt så er det ironisk at du selv svarte med "som en fornærmet drittunge". Rart det provoserer noen eller? Var min feil at jeg ikke så det var en annen bruker som svarte, derfor den ble litt mer agressiv, men jeg svarte forsåvidt også på kommentaren din.

"Er det mulig å ikke mestre det?" - Du har ikke mestret det. Forventer du at spill er vanskelig i startfasen?

Lenke til kommentar

Lurer på kor mange Darwin Awards vinnere PG kan skryte på seg etterkvart.

Tipper ingen. Men det får pris for at folk må ut av gutte og jenterommet for å spille. Wii sport har fått innpass på sykehjem for å aktivere pasientene og snart står pg for tur tipper jeg.

Pøh, fekk nett vite at ein satt i godstolen sin og juksa til seg over 600 pokemons utan å bevege seg ut av stolen. Nok av folk som kommer til å jukse. Mulig spillet får pris for flest juksere, men da skorter det fort på kandidater til Darwin Awards og.

Lenke til kommentar

Ler.. Virker ut som folk tar skadet/blir retartd av hva andre VELGER å gjøre på fritiden sin. Akkurat på lik linje når noen må påpeke at det å fiske er gay. Javel, så du er en homofob. Supert da vet man hvem man skal unngå.

On topic: bra for dem! Unner dem det, da slike produkter er greit å ha uten at man har tenkt på det. Flere ganger jeg har tenkt at jeg skulle gjerne ha hatt en når jeg er ute på fisketur.

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Det som er supert med dette er at folk antageligvis har blitt veldig bevist på batteritid. Noe som igjen vil øke produsentenes insentiv til å lage mobiler med god batteritid.

Som om problemet her er batteriene i telefonen? Problemet er vel den latterlig dårlig optimaliserte appen?

AtW

Lenke til kommentar

Det som er supert med dette er at folk antageligvis har blitt veldig bevist på batteritid. Noe som igjen vil øke produsentenes insentiv til å lage mobiler med god batteritid.

Som om problemet her er batteriene i telefonen? Problemet er vel den latterlig dårlig optimaliserte appen?

AtW

Hva har det med saken å gjøre? Så lenge folk har blitt beviste på batteritid og prioriterer det ved neste mobil så vil det påvirke utviklere.

Nei takk til supertynne mobiler. Flere burde gjøre som samsung og heller legge litt tykkelse til for å få ekstra batteritid.

Lenke til kommentar

Du mener at en telefon som kan vare 2 dager under normalt bruk ikke er ønskelig? For det er nærmest umulig å oppdrive. Og pokemon Go er ikke veldig strømkrevende hvis man ser bort ifra at man må ha appen aktiv. Og da bruker appen mye strøm fordi skjermen må være på.

Lenke til kommentar

Du mener at en telefon som kan vare 2 dager under normalt bruk ikke er ønskelig? For det er nærmest umulig å oppdrive. Og pokemon Go er ikke veldig strømkrevende hvis man ser bort ifra at man må ha appen aktiv. Og da bruker appen mye strøm fordi skjermen må være på.

Det er selvfølgelig ønskelig, men alt har en tradeoff, og i dette tilfellet er problemet åpenbart, appen er teknisk dårlig designet, man må ha på skjermen hele tiden, det gjør at det suger enormt mye strøm.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...