Jonny johansen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Gjerdesmett Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Kjempebra positur på gjerdesmetten med den struttende halen. Har med interesse lest omtale av Nikon D500 samt You-tube omtale, bl.a. sammenligning med kommende Fuji XT2. Ingen tvil om at du har anskaffet deg et glimrende kamera. Med siste generasjon billedbrikker i DX/APS-format ser jeg lite behov for fullformat. (Selv er jeg er tilhenger av de nye speilløse fra Fuji pga brukervennlighet) Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Jonny johansen Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 Takk. Jeg har en D4s og den er fortsatt med men D500 kommer nok til og overta mye. Den er rett og slett råbra og autofokusen blåser bort det meste syns jeg. Nå har jeg kun hatt Nikon siden 1976 og holder meg til det men at Fuji og andre merker er også bra. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Takk. Jeg har en D4s og den er fortsatt med men D500 kommer nok til og overta mye. Den er rett og slett råbra og autofokusen blåser bort det meste syns jeg. Nå har jeg kun hatt Nikon siden 1976 og holder meg til det men at Fuji og andre merker er også bra. Kort kommentar tilbake: Autofokus på D500 er ifølge tester jeg jeg har lest/sett det beste som er prestert hittil, og bedre enn nye Fuji XT2. Har også fullformat, riktignok "bare" Nikon D600, et godt kamera selvsagt, men benytter for det meste Fuji XT1. Ser for øvrig fram til nye bilder fra deg med det nye kameraet. Skj Lenke til kommentar
Lasse Lindgren Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Detter er topp , liker dette skarpt med flotte farger . Vurderer veldig D 500 jeg også , hvordan er følgefokus og Iso synes du . Lenke til kommentar
Jonny johansen Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 Detter er topp , liker dette skarpt med flotte farger . Vurderer veldig D 500 jeg også , hvordan er følgefokus og Iso synes du . Som jeg skriver over har jeg en D4s som også er toppen men den er ikke i nærheten av D500 på følgefokus. Og på høy iso er D500 også i toppklasse. Har testa det litt på fugler i flukt med høy iso og opptil 1/8000 sek og det er rett og slett fantastisk. Så for action og wildlife med fugler er det som reklamen sier TOPP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg