H4mmrN Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows Endret 23. juli 2016 av MortyHL 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 For å gjøre det så må du skrive over alt, du må slette Windows. Finnes verktøy for det i en del forskjellige Linux distroer og kan gjøres uten å installere Linux eller noe annet. http://askubuntu.com/questions/652093/how-to-securily-erase-hard-drive-with-ubuntu-live-cd Lenke til kommentar
technicality Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows Nei, for de som potensielt er ute etter personlig informasjon så vil ikke tilbakestilling av windows hjelpe, er som Slikgårnodagan sier,du må gjøre en komplett rensing av harddisken ved å skrive over absolutt alt på den. Du kan jo i enkleste tilfelle beholde harddisken ? Kjøpt en case og brukt den som ekstern harddisk Endret 23. juli 2016 av technicality Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows Slik du beskriver så ville jeg tilbakestilt windows ja. Men det er ikke nok. All plassen på disken som Windows ikke opptar etterpå er full av potensiell informasjon som kan gjenopprettes. Men det finnes programmer som kan slette alt dette på en trygg måte. Mener jeg brukte Fileshredder for lenge siden. Men jeg er litt ut-datert, så det kan være greit å lese en artikkel som denne før du tar noen valg. Lenke til kommentar
Don Quijote Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Brukte nettopp selv http://www.diskwipe.org/ til akkurat dette. Holder mer enn nok med "single pass" når du renser disken. Lenke til kommentar
H4mmrN Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows Nei, for de som potensielt er ute etter personlig informasjon så vil ikke tilbakestilling av windows hjelpe, er som Slikgårnodagan sier,du må gjøre en komplett rensing av harddisken ved å skrive over absolutt alt på den. Du kan jo i enkleste tilfelle beholde harddisken ? Kjøpt en case og brukt den som ekstern harddisk Ja skal vurdere og beholde disken Lenke til kommentar
H4mmrN Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2016 tusen takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå