Gå til innhold

Rense hardisk før salg

H4mmrN

Anbefalte innlegg

Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows

Endret av MortyHL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selge pcn min for å bygge ny, men har sett noe med at folk kan stjele personelig info fra harddisken selvom man har slettet det. Hjelper det å tilbakestille windows eller noe? For vil ikke slette windows

Nei, for de som potensielt er ute etter personlig informasjon så vil ikke tilbakestilling av windows hjelpe, er som Slikgårnodagan sier,du må gjøre en komplett rensing av harddisken ved å skrive over absolutt alt på den.

Du kan jo i enkleste tilfelle beholde harddisken ? Kjøpt en case og brukt den som ekstern harddisk

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Slik du beskriver så ville jeg tilbakestilt windows ja. Men det er ikke nok. All plassen på disken som Windows ikke opptar etterpå er full av potensiell informasjon som kan gjenopprettes. Men det finnes programmer som kan slette alt dette på en trygg måte. Mener jeg brukte Fileshredder for lenge siden. Men jeg er litt ut-datert, så det kan være greit å lese en artikkel som denne før du tar noen valg.

Lenke til kommentar

Nei, for de som potensielt er ute etter personlig informasjon så vil ikke tilbakestilling av windows hjelpe, er som Slikgårnodagan sier,du må gjøre en komplett rensing av harddisken ved å skrive over absolutt alt på den.

Du kan jo i enkleste tilfelle beholde harddisken ? Kjøpt en case og brukt den som ekstern harddisk

Ja skal vurdere og beholde disken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...