Gå til innhold

Bachelor i bygg OG maskin?

Nerowulf

Anbefalte innlegg

Min status er at jeg er i jobb ("olja"). Trives i jobben, men man vet jo at denne bransjen er usikker fortiden.

Så jeg søkte meg inn på diverse skoler for å skape meg flere bein å stå på.

Jeg kom inn på Bachelor Bygg nettstudie. Så jeg tenker det er muligheter for å studere mens jeg er i jobb.

Er det å bruke tid på å få seg en Bachelor i Bygg noe vits, eller bortkastet tid? Med tanke på at jeg har en Bachelor i Maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min status er at jeg er i jobb ("olja"). Trives i jobben, men man vet jo at denne bransjen er usikker fortiden.

Så jeg søkte meg inn på diverse skoler for å skape meg flere bein å stå på.

Jeg kom inn på Bachelor Bygg nettstudie. Så jeg tenker det er muligheter for å studere mens jeg er i jobb.

Er det å bruke tid på å få seg en Bachelor i Bygg noe vits, eller bortkastet tid? Med tanke på at jeg har en Bachelor i Maskin.

Vil ikke si det er bortkastet tid hvis du rekker å jobbe samtidig. Du vil mest sannsynlig også slippe/få godkjent en del matematikk emner. 

Jo mer kunnskap du har, jo mer verdifull er du. Ikke sikkert du går så mye høyere opp i lønn i samme bransje, men mulighetene blir større i hvert fall. 

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å ta opp studielån. Får lønn, så i seg selv ikke nødvendig. Måtte i så fall vært for å få bedre lånerente enn boliglånet. Men er vel greit å ha fleksibiliteten til å få studielån om jeg skulle trenge det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å ta opp studielån. Får lønn, så i seg selv ikke nødvendig. Måtte i så fall vært for å få bedre lånerente enn boliglånet. Men er vel greit å ha fleksibiliteten til å få studielån om jeg skulle trenge det i fremtiden.

Jeg sier kjør på! 

Fra 1.august begynner jeg selv på 100 % jobb, samtidig jeg skal studere master på fulltid. Alt er mulig, avhengig av hvor mye du vil det. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Om det er bortkastet tid mener jeg er avhengig av hva du alternativt kan bruke tiden din på. Kan du for eksempel jobbe mer? 

Kjenner en med mastergrad i energi og miljø som begynte å jobbe i skipsindustri. Vet at han tok noen ekstra fag på NTNU innen skipsteknikk, men det var aldri snakk om å ta en ny grad. Nå tar han forøvrig en doktorgrad innen marin teknikk. 

Hørte også om en annen som hadde gått fra marin teknikk til byggebransjen.

Fordelen med å ta en bachelorgrad er jo at du også kan ta en mastergrad om dette er noe du interesserer deg for. Men om det kun er snakk om å få jobb innen byggebransjen, så ser jeg for meg at det er overkill å ta en helt ny grad. Godt mulig du "slipper unna" med å ta noen fag innen spesifikt det du interesserer deg for eller vil jobbe med innen bygg og trolig er ikke engang det nødvendig, da mye læres i bedriften uansett? 

Det beste er nok å sende en mail til noen av de som ansetter innen byggebransjen og spørre om tips. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...