Nerowulf Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Min status er at jeg er i jobb ("olja"). Trives i jobben, men man vet jo at denne bransjen er usikker fortiden. Så jeg søkte meg inn på diverse skoler for å skape meg flere bein å stå på. Jeg kom inn på Bachelor Bygg nettstudie. Så jeg tenker det er muligheter for å studere mens jeg er i jobb. Er det å bruke tid på å få seg en Bachelor i Bygg noe vits, eller bortkastet tid? Med tanke på at jeg har en Bachelor i Maskin. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Min status er at jeg er i jobb ("olja"). Trives i jobben, men man vet jo at denne bransjen er usikker fortiden. Så jeg søkte meg inn på diverse skoler for å skape meg flere bein å stå på. Jeg kom inn på Bachelor Bygg nettstudie. Så jeg tenker det er muligheter for å studere mens jeg er i jobb. Er det å bruke tid på å få seg en Bachelor i Bygg noe vits, eller bortkastet tid? Med tanke på at jeg har en Bachelor i Maskin. Vil ikke si det er bortkastet tid hvis du rekker å jobbe samtidig. Du vil mest sannsynlig også slippe/få godkjent en del matematikk emner. Jo mer kunnskap du har, jo mer verdifull er du. Ikke sikkert du går så mye høyere opp i lønn i samme bransje, men mulighetene blir større i hvert fall. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Hvilke ulemper er det å starte på et studie, og ikke fullføre? Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Henge etter med studiepoeng som kan resultere i at du ikke får studielån. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Henge etter med studiepoeng som kan resultere i at du ikke får studielån. Det forutsetter selvfølgelig at trådstarter tar opp studielån til å begynne med. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg kommer ikke til å ta opp studielån. Får lønn, så i seg selv ikke nødvendig. Måtte i så fall vært for å få bedre lånerente enn boliglånet. Men er vel greit å ha fleksibiliteten til å få studielån om jeg skulle trenge det i fremtiden. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg kommer ikke til å ta opp studielån. Får lønn, så i seg selv ikke nødvendig. Måtte i så fall vært for å få bedre lånerente enn boliglånet. Men er vel greit å ha fleksibiliteten til å få studielån om jeg skulle trenge det i fremtiden. Jeg sier kjør på! Fra 1.august begynner jeg selv på 100 % jobb, samtidig jeg skal studere master på fulltid. Alt er mulig, avhengig av hvor mye du vil det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 27. juli 2016 Del Skrevet 27. juli 2016 (endret) Om det er bortkastet tid mener jeg er avhengig av hva du alternativt kan bruke tiden din på. Kan du for eksempel jobbe mer? Kjenner en med mastergrad i energi og miljø som begynte å jobbe i skipsindustri. Vet at han tok noen ekstra fag på NTNU innen skipsteknikk, men det var aldri snakk om å ta en ny grad. Nå tar han forøvrig en doktorgrad innen marin teknikk. Hørte også om en annen som hadde gått fra marin teknikk til byggebransjen. Fordelen med å ta en bachelorgrad er jo at du også kan ta en mastergrad om dette er noe du interesserer deg for. Men om det kun er snakk om å få jobb innen byggebransjen, så ser jeg for meg at det er overkill å ta en helt ny grad. Godt mulig du "slipper unna" med å ta noen fag innen spesifikt det du interesserer deg for eller vil jobbe med innen bygg og trolig er ikke engang det nødvendig, da mye læres i bedriften uansett? Det beste er nok å sende en mail til noen av de som ansetter innen byggebransjen og spørre om tips. Endret 27. juli 2016 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå