Gjest Bruker-239845 Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Nysgjerrig på folks erfaringer her. Man leser jo av og til i studentaviser om ulike erfaringer rundt dette og i enkelte tilfeller har det jo vært ekstrem variasjon mellom første og andre karakter, noe som har vært gjenstand for debatt. I det mest ekstreme tilfellet hadde vel den ene gått fra B til E eller F, mens en annen hadde gått frå E eller F til A. Personlig har jeg kun klaget på karakter en eneste gang. Det var en C i et lesefag/kvalitativt fag hvor jeg var 100% sikker på jeg hadde levert en B eller A. Følte jeg besvarte oppgaven godt. Klaget, men karakteren forble uendret. Fikk nå en B dette semesteret som jeg ba om begrunnelse på. Kvantitativt fag. I følge begrunnelsen hadde jeg 88% uttelling, mens grensen for en A her var 90%. En veldig sterk B i følge læreren min, men noen få feil trakk meg ned. Antar at det ikke er noe å klage på, men skal sette meg ned med fasiten som jeg først nylig fikk tilgang til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Jeg tror jeg bare har klaga på eksamener jeg har strøket på. Kan ikke huske at det gikk igjennom på noen av fagene. Klagde tre-fire ganger. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Klagde på en fem i engelsk en gang, og fikk seks i stedet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Har ikke klaget på en eksamenskarakter, men en gang hadde vi langtidsvikar i engelsk på videregående. Fikk igjen en prøve med karakteren 4, men la fort merke til at rettingen var helt på styr. Tok den med opp til kateteret og gikk gjennom med vikaren (som hadde laget og rettet prøven). Det viste seg at ingen av de røde strekene hennes stemte, og besvarelsen var feilfri. Hun endret karakteren til 6 på rappen, selv om jeg ikke tror hun likte meg så godt etterpå. Lite kompetanse og dårlige dager hos lærere kan gi sære utfall, så dersom man har en ærlig følelse av at karakteren er for lav, er det ofte riktig. Har man en ærlig følelse av at karakteren er for høy, holder man kjeft. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Før det ble blind sensur på høyskolen klaget jeg på en F jeg hadde fått i et kvalitativt fag (nærmere bestemt skriftlig eksamen i språk), der begrunnelsen var at jeg ikke hadde svart på oppgaven. Karakteren ble endret til E. På videregående en gang klaget jeg ikke formelt, men påpekte for engelsklæreren min at hun hadde rettet en prøve feil. Hun var ikke enig og karakteren forble uendret. Endret 23. juli 2016 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå