Gå til innhold

Stille PC til gaming og Solidworks(CAD) ca12-13K

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg helt ny PC da den jeg har nå begynner å dra på alt for mange år. Mus, tastatur, 3 x skjermer og 2TB lagring beholder jeg fra den gamle maskinen.

Maskinen skal brukes til gaming (HOTS, Overwatch, Witcher 3, Rise of the Tomb Raider osv), men også en del Solidworks i forbindelse med studiene.

Har satt sammen en ønskeliste hos Komplett

https://www.komplett.no/wishlists/344cc57e-d72e-4026-96f3-375c12c2d514

med deler som ser greie ut og med fokus på at maskinen skal være veldig stille. At den lager støy under heftig load gjør ikke så mye.

Ønsker tilbakemeldinger på valg av deler og om jeg burde bytte ut noen av de til versjoner som støyer mindre, eller om jeg har valgt deler som koster mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du kjøpe HyperX Savage Kit? HyperX er en underleverandør av Kingston, dom i utgangspunktet leverer lagringsenheter med dårlig stabilitet. Du kan heller bytte ut SSDen med en Samsung EVO, da får du et langt mer pålitelig og stabil produkt, i tilegg koster 250GB bare 750 kroner, så du sparer i tillegg noen lapper for et produkt som er bedre.

Lenke til kommentar

Du kan lett spare 500-600KR ved å velge strømforsyning etter ditt bruk.

Du har valgt 6600k + GTX1060, dette krever ingenting, og du kan heller ikke legge til en til 1060 for SLI heller så, ville valgt 550w strømforsyning som fortsatt er overkill for systemet ditt.

Vet en på forumet som bruker 6900k+ 2x1080 og bruker cirka 500-550w fra veggen. (hvis jeg husker riktig)

Lenke til kommentar

Du kan lett spare 500-600KR ved å velge strømforsyning etter ditt bruk.

Du har valgt 6600k + GTX1060, dette krever ingenting, og du kan heller ikke legge til en til 1060 for SLI heller så, ville valgt 550w strømforsyning som fortsatt er overkill for systemet ditt.

Vet en på forumet som bruker 6900k+ 2x1080 og bruker cirka 500-550w fra veggen. (hvis jeg husker riktig)

Sant det, men så er det slik da med disse Corsair PSU'ene at ved en viss load så er vifta av. La oss si når PSU belastes 40%. Hvis man kjøper bare en som holder akkurat, så vil da vifta spinne mer og lage da mer støy. 

Lenke til kommentar

Har byttet skjermkort til et 970

https://www.komplett.no/wishlists/344cc57e-d72e-4026-96f3-375c12c2d514

Har da mulighet for SLI senere.

Hvordan ser dette ut nå?

Er litt usikker på det hovedkortet, om jeg kjøper mye dyrere enn jeg egentlig trenger?

Var jeg deg ville jeg ikke betalt den prisen for et 970 kort når man får GTX 1060 for 100-lappen mer. 1060 støtter merklignok ikke SLI, men du skulle ha en stille PC....og da velger man ikke SLI uansett. Kjøp heller et nytt skjermkort den dagen 1060 ikke er raskt nok for deg. Eller kjøp 1070 i dag, men det blir over ditt budsjett da. 3400 kr for 970 kort hadde jeg iallefall ikke gjort.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...