Zetheus Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Dette antar jeg er en noe uvanlig forespørsel. Men, det er dette jeg leter etter. Den jeg er på leting etter spill til eier både PS2, PS3, PS4 og WiiU. Han har de fleste spillene i Ratchet & Clank - serien, samt et par Sly Raccoon - spill. De fungerer ganske ålreit, men det blir noen små problemer med de når det blir tekniske saker som må løses eller det ikke kommer frem nøyaktig hva som skal gjøres i spillet. Da blir det rett og slett litt for vanskelig. Ratchet & Clank til PS4 ble litt for tricky f.eks.Jeg leter da etter spill i tilsvarende sjanger. Enkle og morsomme spill, som hverken er for vanskelige eller barnslige i stilen. Enkle platformspill er bra. Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Har ikke prøvd det selv, men tenkte på farming simulator? https://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-4/PS4-Spill/Simulator/Farming-Simulator-15-PS4-124854-p0000053621 https://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-4/PS4-Spill/Simulator/Farming-Simulator-17-PS4-128939-p0000057858 (17 kommer vist i oktober) Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Minecraft kan en vel ha mye gøy med på forskjellige nivå? Er bestefar til en på seks år som er rene proffen allerede Endret 22. juli 2016 av empty_ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Det er mye spill i Lego-serien som kan være ålreit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Flere spill fra Nintendo burde vel passe bra. De få gangene jeg har møtt slike barn har de hatt det svært morro med Mario Kart. Edit: Minor text fixes Endret 22. juli 2016 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Super Mario Maker Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Dette antar jeg er en noe uvanlig forespørsel. En periode av livet, så jobbet jeg i div. bofellesskap, med psykisk utviklingshennede. Men hadde ikke noe innkjøpe av spill. Og jeg har ikke "peling" på "dagens" spill. Men for å få adekvate tips, bør du utdype hvile type psykiske utviklingshemninger det er snakk om. Og her er det stor forskjell, det fikk jeg med meg. Beste råd, er vel å søke råd i aktuell forening. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Jepp, jeg burde nok ha spesifisert litt mer hvilken type som skal spille. Det er snakk om lett psykisk utviklingshemmet, fysisk fin og voksen person som liker videospill. Mange gode forslag, men noen blir for tekniske som f.eks Super Mario Maker. Mario Kart 8 burde derimot fungere bra. Tror også at noen titler fra Lego er utmerket til både Wii U og PS4. Har søkt litt mer rundt om spill til PS4. Minecraft som foreslått er en god mulighet. Kanskje LittleBigPlanet kan passe. Jeg kjenner ikke serien, men det ser ut som et ålreit platformspill, ikke for vanskelig heller. Takker for forslag! Edit: Finnes Goat Simulator som fysisk spill? Tror humoren vil falle i smak der. Endret 23. juli 2016 av Zetheus Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Det vanskelige er at funksjonsfriske folk fort synes spill blir kjedelige uten slike utfordringer vi her prøver å unngå. Kanskje Rayman Legends? Endret 23. juli 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
empty_ Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Jeg tror kanskje LittleBigPlanet 3 blir vanskelig. Du kan jo se noen gameplay på youtube. Når det gjelder minecraft så kan det være et tips å velge kreativ modus i menyen. Da er alle ting tilgjengelig fra start og man slipper å tenke på overlevelse som mat og noen monster om natten. Endret 23. juli 2016 av empty_ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Det vanskelige er at funksjonsfriske folk fort synes spill blir kjedelige uten slike utfordringer vi her prøver å unngå. Kanskje Rayman Legends? Tenkte det samme. Dette spillet er ganske utfordrene, men samtidig ganske enkelt å forstå og det er veldig gjennomført, varierende og sjarmerende og når en stor aldersgruppe. Nå har jeg ikke spilt så mye Ratchet & Clank at det gjør noe så vet ikke hvordan det er i forhold i vanskelighetsgrad og kompleksitet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Kanskje forskjellige Kinect spill til Xbox360 kunne vært noe? Du burde få det rimelig billig brukt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Hvis han ikke synes sånt er skummelt kan kanskje gamle 3D-skytespill være noe. Doom til PS3, for eksempel, stort enklere spill finnes ikke. Det vanskeligste du trenger å skjønne er at du trenger en rød nøkkel for å åpne den røde døra. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Min erfaring med Kinect var at den i for liten grad klarer å mappe opp kroppen konsistent, noe som gjerne medfører mer frustrasjon enn moro. Det er ikke superdårlig, men nok til at jeg synes den bommer for ofte. Dette gjør at den som spillkontroller ikke gjør riktige valg i spillene og det endrer utfallet. Endret 25. juli 2016 av vidor Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 GTA kan jo kanskje være noe. Husker jeg bare brukte å free roame rundt i San Andreas å hadde det utrolig gøy med det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Kinect kan være litt ustabil i noen spill ja. Men med bra belysning så fungerer den overaskende bra. Det er ihvertfall min erfaring på X360. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Den har jo sin egen infrarøde sender og sensor som er uavhengig av lyset i rommet. Man kan ikke gå for nært kontrolleren heller for da oppfatter den ikke kroppen og for lang unna har den ikke nok lys. Mulig det vil hjelpe med skikkelig godt sollys i rommet og gjerne kraftigere infrarødt lys ved siden av Kinecten som lyser ut i rommet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 (endret) Selv om produsentene liker å fremstille det som enklere i bruk, tror jeg ikke Kinect og den slags er mindre kognitivt krevende enn en tradisjonell håndkontroll. Det taktile aspektet mangler, og å trykke på en knapp er enklere enn å gjøre et tegn i luften. Endret 23. juli 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Mye mulig. Jeg tok bare å undersøkte litt raskt på google og det er flere som melder at Kinect har vært veldig bra for deres barn som er psykisk utviklingshemmet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Er det noen spesifikke sjangere personen ikke burde spille mtp innholdet? Du har mange gode og enkle plattform spill til Wii U, Lego spillene er gode spill for alle aldere, men om brukeren din sliter med logikk så er de kanskje ikke noe for han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå