Gå til innhold

Er Melania Trump så dum som alle skal ha det til?

Anbefalte innlegg

Etter talen hennes i Cleveland har ikke venstresiden vært nådig mot Melania Trump. Skjellsordene har haglet på Twitter. Bitch, slut, plastic whore, bimbo, skank, tramp og cunt, for å nevne noe. Hun har blitt kritisert både for å plagiere Michelle Obamas tale, men også for å ha dårlig uttale på engelsk. Jeg synes dette er latterlig, da amerikanere flest kun snakker 1-2 språk. Melania snakker fem. Man kan kanskje høre at hun ikke er født i USA, men hva så? Ganske imponerende å holde en såpass lang tale foran titalls millioner mennesker synes nå jeg. For øvrig er det også ironisk at demokratene gjør narr av aksenten hennes samtidig som de anklager Donald for å være xenofob. 

Endret av Syklofanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange amerikanere snakker vel knapt nok 1 språk...?

Anyway, Fru Trump er garantert ganske så intelligent og langt mer opplyst enn det som er gjennomsnittlig i USA.  Taleflausen var det jo en assistent som hadde ansvaret for, så det eneste hun kan klandres for er å lyve om å ha skrvet talen selv.  Ille nok det forsåvidt, men hvor mye kan man egentlig forvente seg av et menneske som har tilbragt mange år sammen med en narsissistisk lystløyner.  Man kan vel knapt forbli uberørt av slik.

Lenke til kommentar

Dum? Trolig er hun såpass glup at hun velger å fremstå på et lavere nivå , å være en av massene og komme med litt "merksnodige" ideer faller trolig mer i elsk enn de kompliserte og "avanserte" utspillene fra politikkere som folkemassen med IQ på 90+ knapt forstår.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du mente selvsagt <90 og ikke 90+ antar jeg...

IQ'en til Usa's befolkning er delt opp i flere områder selvsagt , men ser man på velgergruppene kan man igjen se litt fordeling basert på IQ'en.

Jeg tror nok at selv om vi er litt slemme så er neppe Trump velgergruppen under 90 i IQ , flesteparten ligger vel innenfor normalen som er opp mot 98 ( akkurat som her i Norge ).

Lenke til kommentar

IQ'en til Usa's befolkning er delt opp i flere områder selvsagt , men ser man på velgergruppene kan man igjen se litt fordeling basert på IQ'en.

Jeg tror nok at selv om vi er litt slemme så er neppe Trump velgergruppen under 90 i IQ , flesteparten ligger vel innenfor normalen som er opp mot 98 ( akkurat som her i Norge ).

Så optimistisk (og snill) har jeg ikke lyst til å være....  Forøvrig, og i relasjon til Trump og Republikanerne, ble det jo gjort en fornøyelig studie i 2011 (en av flere gjennom årene) som konkluderte med at lav IQ predisponerer for rasisme og intoleranse:

Bright Minds and Dark Attitudes: Lower Cognitive Ability Predicts Greater Prejudice Through Right-Wing Ideology and Low Intergroup Contact
Lenke til kommentar

Så optimistisk (og snill) har jeg ikke lyst til å være....  Forøvrig, og i relasjon til Trump og Republikanerne, ble det jo gjort en fornøyelig studie i 2011 (en av flere gjennom årene) som konkluderte med at lav IQ predisponerer for rasisme og intoleranse:

Bright Minds and Dark Attitudes: Lower Cognitive Ability Predicts Greater Prejudice Through Right-Wing Ideology and Low Intergroup Contact

Joda , klar over den...

Om jeg skal være ærlig tror jeg at IQ'en til Amerikanerne er i fritt fall, men så har de jo de siste årene blitt så og si hjernevasket og tatt fullstendig under kontroll av de korrupte politikerne sine som har store kapitalistiske interesser eller støtter fra storindustrien ( og de rike ) i USA. 

Ser man på hvordan de har i løpet av noen få år  har rasert sitt eget landbruk og nå er det kun noen få store selskaper som kjører genmodifiserte frø som har bevist gang på gang i studier at de utvikler kreft på rotter (korn ) om det spises i "normale" kvanta så er jo dette ganske hårreisende , men for oss mennesker er det ikke noe problem...

Og det er jo bare en liten filleting i forhold til mye av det som nå skjer der , derfor håper jeg at Trump faktisk vinner valget denne gangen og at det blir så ille at Usa blir rasert, da tvinger man befolkningen til å endre seg radikalt. Problemet som jeg ser det er at Trump er langtifra en idiot og at han nå bruker Nato til å sørge for inntekter til USA er hårreisende , vi kan vel si at om USA ikke støtter oss så bør ikke vi støtte usa om de blir angrepet....

Men, den globale situasjonen og politiske svakinger gjør at det er lite troverdig at vi får et bra sammarbeid på Europeisk sokkel, faktisk så hadde jeg personlig heller aliert meg med Putin og russland enn å fortsette å putte penger i korrupte USA da dette ikke fører til noe bra for oss , greier vi heller å samarbeide og utvikle oss sammen med de nærmeste landene våre som deler mye av de samme problemene som oss ( spesielt det muslimske problemet ) så vil det være lettere å få gjort noe fornuftig på lengre sikt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Trump sine velgere har en median inntekt på rundt 75 000 dollar (i primærvalget), noe som er over normalen i USA (og Norge). Om inntekt er en god indikasjon på intelligens (noe det klart er), så har velgerne hans i gjennomsnitt over gj.snittlig IQ.

Det er litt logisk, fordi de dummeste vil trolig gå på det medie kjøret som var mot Trump siden han startet (og kommer til å fortsette til siste slutt).

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

Joda , klar over den...

Om jeg skal være ærlig tror jeg at IQ'en til Amerikanerne er i fritt fall, men så har de jo de siste årene blitt så og si hjernevasket og tatt fullstendig under kontroll av de korrupte politikerne sine som har store kapitalistiske interesser eller støtter fra storindustrien ( og de rike ) i USA. 

Ser man på hvordan de har i løpet av noen få år  har rasert sitt eget landbruk og nå er det kun noen få store selskaper som kjører genmodifiserte frø som har bevist gang på gang i studier at de utvikler kreft på rotter (korn ) om det spises i "normale" kvanta så er jo dette ganske hårreisende , men for oss mennesker er det ikke noe problem...

Og det er jo bare en liten filleting i forhold til mye av det som nå skjer der , derfor håper jeg at Trump faktisk vinner valget denne gangen og at det blir så ille at Usa blir rasert, da tvinger man befolkningen til å endre seg radikalt. Problemet som jeg ser det er at Trump er langtifra en idiot og at han nå bruker Nato til å sørge for inntekter til USA er hårreisende , vi kan vel si at om USA ikke støtter oss så bør ikke vi støtte usa om de blir angrepet....

Men, den globale situasjonen og politiske svakinger gjør at det er lite troverdig at vi får et bra sammarbeid på Europeisk sokkel, faktisk så hadde jeg personlig heller aliert meg med Putin og russland enn å fortsette å putte penger i korrupte USA da dette ikke fører til noe bra for oss , greier vi heller å samarbeide og utvikle oss sammen med de nærmeste landene våre som deler mye av de samme problemene som oss ( spesielt det muslimske problemet ) så vil det være lettere å få gjort noe fornuftig på lengre sikt.

Å velge mellom USA og Russland blir jo mer og mer som å velge mellom pest og kolera, men foreløpig er USA et mye bedre valg.  USA er riktignok i intellektuelt og strukturelt fritt fall, men enn så lenge er det fremdeles en slags rettsstat og et slags demokrati.  Riktignok en rettsstat og et demokrati som i hovedsak er kjøpt og betalt, men det gjelder jo alle statens institusjoner der borte.  Russland, på den annen side, er en ren røverstat uten reell lov og rett, styrt av sosiopat fullstendig uten skrupler og samvittighet.  Men selvsagt; om Trump kommer til makten og får sitte et par års tid så kan bildet saktens være annerledes.  Mannen er jo tilsynelatende helt uten impulskontroll og samtidig styrt kun av impulser og når man kombinerer dette med en total mangel på kunnskap om omverdenen så kan nyhetsbildet fort bli i overkant interessant selv for meg....

Lenke til kommentar

Trump sine velgere har en median inntekt på rundt 75 000 dollar (i primærvalget), noe som er over normalen i USA (og Norge). Om inntekt er en god indikasjon på intelligens (noe det klart er), så har velgerne hans i gjennomsnitt over gj.snittlig IQ.

Tror vi skal være *veldig* forsiktige med å koble inntekt mot IQ og intellekt. Feks. her i Norge er jo de aller rikeste rett og slett kremmere og "støvsugerselgere".
Lenke til kommentar

Joda , klar over den...

Å velge mellom USA og Russland blir jo mer og mer som å velge mellom pest og kolera, men foreløpig er USA et mye bedre valg.  USA er riktignok i intellektuelt og strukturelt fritt fall, men enn så lenge er det fremdeles en slags rettsstat og et slags demokrati.  Riktignok en rettsstat og et demokrati som i hovedsak er kjøpt og betalt, men det gjelder jo alle statens institusjoner der borte.  Russland, på den annen side, er en ren røverstat uten reell lov og rett, styrt av sosiopat fullstendig uten skrupler og samvittighet.  Men selvsagt; om Trump kommer til makten og får sitte et par års tid så kan bildet saktens være annerledes.  Mannen er jo tilsynelatende helt uten impulskontroll og samtidig styrt kun av impulser og når man kombinerer dette med en total mangel på kunnskap om omverdenen så kan nyhetsbildet fort bli i overkant interessant selv for meg....

Vet ikke helt om jeg skal være helt enig der , media ( som igjen er kontrollert hovedsakelig av Amerikanske interesser ) viser et bilde av russerne som er svært negativt , men jeg mener det er enorm forskjell på russland i dag og det russland vi alle kjenner til fra slutten av 90 tallet.

Bare se på deltakelsen i væpnede konflikter , Russland har hovedsakelig deltatt i interne problem de siste årene mens USA har bombet Libya , Syria , Irak i samme perioden. Norske F16 piloter fikk jobben med å plukke ut mål selv som de bombet i Libya og i dag ser vi jo mye av problemene som har dukket opp etter at Gaddafi forsvant.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/libya/8393950/Libya-attacks-criticised-by-Arab-League-China-Russia-and-India.html

They said that the “indiscriminate” bombing raids went further than the no-fly zone agreed by the United Nations as a way of preventing Col Gaddafi’s attacks on rebel forces, and risked harming civilians.

I dag vet vi faktisk hva som er realiteten der.

Årsaken til at jeg påpeker dette er at jeg føler at dagens media er svært ubalansert og at vi hele tiden blir manipulert til å tro at ting er på en konkret måte , trist men det er nok dessverre slik ting er.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skal være helt enig der , media ( som igjen er kontrollert hovedsakelig av Amerikanske interesser ) viser et bilde av russerne som er svært negativt , men jeg mener det er enorm forskjell på russland i dag og det russland vi alle kjenner til fra slutten av 90 tallet.

Bare se på deltakelsen i væpnede konflikter , Russland har hovedsakelig deltatt i interne problem de siste årene mens USA har bombet Libya , Syria , Irak i samme perioden. Norske F16 piloter fikk jobben med å plukke ut mål selv som de bombet i Libya og i dag ser vi jo mye av problemene som har dukket opp etter at Gaddafi forsvant.

Da får jeg kontre med å være uenig i at forskjellen mellom Russland nå og da er enorm.  At Russland ikke var et paradis under Yeltsin er gitt, men at det var større rom for lov or rett og at rettsapparatet på den tid i langt større grad var uavhengig mener jeg er åpenbart.

Når det gjelder krig og intervensjon så kan jeg kontre med Abkhazia, Transnistria, Georgia, Chechenia (første og andre), Dagestan, Krim og Donbass.

Om man ser det i perspektiv av hele etterkrigshistorien så er jeg uten videre enig i at USA er den suverent mest destruktive nasjonen i perioden, med den suverent mest ødeleggende innvirkning på folk, fe og infrastruktur.  Listen over regjeringer som har blitt kuppet av eller med assistanse fra CIA er jo mildt sagt imponerende og minst fire ganger så lang som en tilsvarende liste for Russland/Sovjetunionen.  I tillegg kan man jo svært enkelt sannsynliggjøre at det meste av dritten som foregått i Midtøsten siden 1953 er direkte forårsaket av USA (med god hjelp av en del andre).

Men akkurat som med skjermkort ( ;) ) så er det jo det eller den som best akkurat nå som er interessant.

Jeg ser hva du sier om media og mediabias og er helt enig, men for min egen del gjør jeg mitt beste for å drite i hva media sier om noe som helst og heller basere meg på hva kvalifiserte observatører og historikere sier og skriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så optimistisk (og snill) har jeg ikke lyst til å være.... Forøvrig, og i relasjon til Trump og Republikanerne, ble det jo gjort en fornøyelig studie i 2011 (en av flere gjennom årene) som konkluderte med at lav IQ predisponerer for rasisme og intoleranse:

Jeg vil ikke si at demokratene er mer tolerante. De er intolerante mot andre grupper enn republikanerne er.

Lenke til kommentar

Det er litt logisk, fordi de dummeste vil trolig gå på det medie kjøret som var mot Trump siden han startet (og kommer til å fortsette til siste slutt).

Det finnes ingen bevist sammenheng mellom inntekt og intelligens som jeg har hørt om. Har du noe å vise til?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Det finnes ingen bevist sammenheng mellom inntekt og intelligens som jeg har hørt om. Har du noe å vise til?

Jeg skal fortelle deg at det er en sterk sammenheng mellom inntekt og inntelligens. Positiv naturlig nok.

Lenke til kommentar

Jeg skal fortelle deg at det er en sterk sammenheng mellom inntekt og inntelligens. Positiv naturlig nok.

Jeg skal fortelle deg at jeg ikke tar deg på ordet.

Lenke til kommentar

Det er det vel ikke. Spesielt siden din økonomiske plassering i usa er fikset fra du er født. Har foreldrene dine mye penger vil du gjennomsnittlig ha mye penger. Har foreldrene dine dårlig råd vil du mest sannsynlig ha dårlig råd hele livet.

Å flytte seg opp økonomisk i usa er mye vanskeligere enn i Norge. Så er du født dum og rik vil du forsette å være rik. Er du født smart og fattig vil du forsette å være fattig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...