Gå til innhold

Terror i München

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/video-skal-vise-gjerningsmann-rope-jeg-ble-mobbet-i-syv-aar/a/23747193/

Viser det seg at dette tilsvarer noe av det vi har sett i USA med skoleskytinger? Vil i så fall de innvandrerkritiske på forumet her bli like kritiske til skoleelver og skolesystemet som de er mot Islam?

Som vanlig kan det se ut til at det er kritiske som har ført til dette, personen sier jo selv det er pga mobbing i en video. Og det ser vi jo nok av her inne blant de "kritiske". Men han var jo halvt tyrkisk eller hva det var så det er vell pga innvandringen dette også spør en dem..

Hvis drapsmannen ble mobbet pga bakgrunnen hans, som igjen førte til at han tok hevn på uskyldige så har det da absolutt noe med innvandring å gjøre. Noe annet er jo idiotisk å påstå. Jeg ser Merkel si at det er umulig å hindre slike angrep, men er det det? Det er jo tydelig at mange ikke ønsker massiv innvandring slik politikerne har ønsket, med Merkel i spissen. Det er kanskje for sent å gjøre noe med det nå, men dette er jo problemer de ønsket velkommen for mange år siden.

Man har tydeligvis forvekslet det med at ingen har turt å snakke om innvandring i frykt for å bli stemplet som rasist, med at alle liker innvandring. Så da får man vel bare "nyte" fruktene av det nå, for dette blir neppe siste gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis drapsmannen ble mobbet pga bakgrunnen hans, som igjen førte til at han tok hevn på uskyldige så har det da absolutt noe med innvandring å gjøre. Noe annet er jo idiotisk å påstå. Jeg ser Merkel si at det er umulig å hindre slike angrep, men er det det? Det er jo tydelig at mange ikke ønsker massiv innvandring slik politikerne har ønsket, med Merkel i spissen. Det er kanskje for sent å gjøre noe med det nå, men dette er jo problemer de ønsket velkommen for mange år siden.

Man har tydeligvis forvekslet det med at ingen har turt å snakke om innvandring i frykt for å bli stemplet som rasist, med at alle liker innvandring. Så da får man vel bare "nyte" fruktene av det nå, for dette blir neppe siste gang.

Om du har sett videoen med de på balkongen og samtalen så er det ikke idiotisk nei. Det virker til å være rasistisk motivert mobbing, som igjen kommer fra innvandrings kritiske sitt "arbeid" om å spre frykt. Voila. 

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyskland/video-skal-vise-gjerningsmann-rope-jeg-ble-mobbet-i-syv-aar/a/23747193/

Viser det seg at dette tilsvarer noe av det vi har sett i USA med skoleskytinger? Vil i så fall de innvandrerkritiske på forumet her bli like kritiske til skoleelver og skolesystemet som de er mot Islam?

Som vanlig kan det se ut til at det er kritiske som har ført til dette, personen sier jo selv det er pga mobbing i en video. Og det ser vi jo nok av her inne blant de "kritiske". Men han var jo halvt tyrkisk eller hva det var så det er vell pga innvandringen dette også spør en dem..

Så om innvandrere blir mobbet så er det innvandringen sin skyld, er det slik å forstå?

Ellers er det vel på tide å gi opp denne sutringen om at ingen tør å snakke om innvandring? Leser du forumtråder? Kommentarfelt i aviser? Det er jo totalt virkelighetsfjernt å framstille det som at "ingen tør å snakke om det i frykt for å bli stemplet":

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en stakkar som har bukket under mentalt som følge av de umenneskelige påkjenningene den ekstreme innvandringen og de stadige terrorangrepene i Europa medfører på mannen i gata..

Fy faen. Er du på grensen eller?
Du leste ikke hva psykologen skrev i Aftenposten her om dagen skjønner jeg. Jeg synes du skal vaske munnen din. Ja hendene og, det lukter litt blod av dem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en stakkar som har bukket under mentalt som følge av de umenneskelige påkjenningene den ekstreme innvandringen og de stadige terrorangrepene i Europa medfører på mannen i gata..

Fy faen. Er du på grensen eller?
Du leste ikke hva psykologen skrev i Aftenposten her om dagen skjønner jeg. Jeg synes du skal vaske munnen din. Ja hendene og, det lukter litt blod av dem.

Ja det er meg det lukter blod av, ikke han som bruker hele dagen på å snakke om "innvandrerkritiske ting". Syns du skal lukke igjen pc'en og få litt andre inputs jeg, det har du nok godt av. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Politiets kunngjorte fakta på pressekonferansen:

• Fullstendig klassisk "amokangrep" av enkeltperson (a la Breivik)
  • Drapsmannen 18 år, både født og oppvokst i München
  • Led/hadde lidt av legefastslått depresjon
  • Hadde siste periode drevet "intensive studier av amokangrep" og hadde rikelig littetur om emnet hjemme.
  • Hadde illegal pistol + 300 skudd med seg.
  • Hacket Facebook-konto for å lokke medelever til stedet før angrepet
  • Tok sitt eget liv, intet avskjedsbrev.
  • Ingen forbindelse til IS funnet så langt
  • Drepte personer på 14 (3), 15  (2), 17, 19, 20 og 45.
Lenke til kommentar

Å blande to kulturer som ikke har forenelige idealer eller syn på hvordan samfunnet skal være er for meg som å blande olje og vann.

Ja man så jo hvordan det gikk i Kosovo/Albania konflikten med kristne og muslimer tett sammen

Lenke til kommentar

Å blande to kulturer som ikke har forenelige idealer eller syn på hvordan samfunnet skal være er for meg som å blande olje og vann.

Olje blandet med vann heter på engelsk "mayonnaise droplet", og kan være med på å videreutvikle produkter innen både helse og vann.

Lenke til kommentar

Kjenner mange kristne som har helt annet syn på hvordan samfunnet skal være jeg, skal vi kaste dem vekk også? siden de ikke er enig med meg liksom? Ganske mange i den tråden her. I tillegg kjenner jeg mange med ulik religion som meg men like syn, livet er ikke svart hvit, selv om mange skal ha deg til å tro det. 

Lenke til kommentar

Om du har sett videoen med de på balkongen og samtalen så er det ikke idiotisk nei. Det virker til å være rasistisk motivert mobbing, som igjen kommer fra innvandrings kritiske sitt "arbeid" om å spre frykt. Voila. 

Tror det kan være noen grunn til at politiet ikke later til å ha lagt særlig vekt på videoen? 

Lenke til kommentar

Kjenner mange kristne som har helt annet syn på hvordan samfunnet skal være jeg, skal vi kaste dem vekk også? siden de ikke er enig med meg liksom? Ganske mange i den tråden her. I tillegg kjenner jeg mange med ulik religion som meg men like syn, livet er ikke svart hvit, selv om mange skal ha deg til å tro det. 

Tror du skjønte hva jeg mente. Det er ingen som er fornuftige som skal ha noen til å tro at verden/ livet er svart hvitt. Jeg er fullt klar over at mange med forskjellig livssyn/ religion har forenelige verdier. Jeg snakket ikke om religion heller, det er på sidelinjen selv om religion mange ganger kan danne grunnlaget for verdiene.

Poenget er at vi ikke vil ha en kvinnefientlig kultur hit og det har vist seg vanskelig å forandre meningene dems, spesiellt når det blir så mange at det dannes mikrosamfunn.

Problemet slik jeg ser det er at vi ikke har noen grunn til å ta inn noen flyktninger, vi må fikse det underliggende problemet, altså grunnen til hvorfor de flykter. Hadde vi gjort en virkelig innsats i krigen så kunne vi fint ha stoppet det tilstrekkelig til at det ikke var noe grunnlag for at de skulle flykte. Vi har enormt med militære ressurser og vi har både teknologi, ressurser og kunnskap til å gjennopbygge infrastruktur meget raskt. Med de pengene vi spytter inn så kunne vi ha sikret et område med plass til alle folka og sikret både mat og vann + skoler og medisin. Så kunne de som flykter ha fått jobbe sammen med oss med å gjennoppbygge deres eget land.

Vi gir totalt faen egentlig og vi tenker ikke langsiktig. Vi tenker verken på vårt eget beste eller flyktningene sitt beste.

/rant

Lenke til kommentar

De mest ekstreme islamkritikerne bryr seg i utgangspunktet ikke hvem som gjorde angrepet, det er på en eller annen måte Islam sin feil uansett.

Hva mener du med "islamkritiker"? Er ikke du også kritisk til islam? Vet du i det hele tatt noe som helst om hvordan islamske land som styrer etter islamske lover fungerer?

Jeg mener akkurat det som står i setningen, det er ikke så vanskelig å regne ut. Uansett hvem eller hva som hadde stått bak angrepet så hadde det vært islam eller muslimers feil. 

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er meg det lukter blod av, ikke han som bruker hele dagen på å snakke om "innvandrerkritiske ting". Syns du skal lukke igjen pc'en og få litt andre inputs jeg, det har du nok godt av.

Det verste er at du og dine likesinnede nyter svært godt av det samfunnet vi som har litt ansvarlighet sørger for å opprettholde hver dag. Samtidig må vi tåle å stå i slik usaklig rølp som du presenterer her. Mens dere tar på den ansvarsløse godhetskostymet og preker dritt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det verste er at du og dine likesinnede nyter svært godt av det samfunnet vi som har litt ansvarlighet sørger for å opprettholde hver dag. Samtidig må vi tåle å stå i slik usaklig rølp som du presenterer her. Mens dere tar på den ansvarsløse godhetskostymet og preker dritt.

hva er det du prøver å si egentlig? "Nyter svært godt av det samfunnet vi som har litt ansvarlighet sørger for å opprettholde hver dag?", Hva er det du gjør som fører til dette? Være "innvandrings kritisk" på forum dagen lang? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

hva er det du prøver å si egentlig? "Nyter svært godt av det samfunnet vi som har litt ansvarlighet sørger for å opprettholde hver dag?", Hva er det du gjør som fører til dette? Være "innvandrings kritisk" på forum dagen lang?

Enda mer dritt altså? Første gang jeg skiver her på sikkert 3 måneder, slutt å spre løgner om meg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...