Gå til innhold

Terror i München

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://edition.cnn.com/2016/07/22/europe/germany-munich-shooting/index.html?adkey=bn

Står det:

• A witness who will only be identified as Lauretta told CNN her son was in a bathroom with a shooter at the McDonald's. "That's where he loaded his weapon," she said. "I hear like an alarm and boom, boom, boom... And he's still killing the children. The children were sitting to eat. They can't run." Lauretta said she heard the gunman say, "Allahu Akbar," or God is great. "I know this because I'm Muslim. I hear this and I only cry."

Noen som har sett andre kilder om dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De mest ekstreme islamkritikerne bryr seg i utgangspunktet ikke hvem som gjorde angrepet, det er på en eller annen måte Islam sin feil uansett. 

Scenario A) Vedkommende er islamist og utfører islamsk terror. 

Scenario B) Hvit tysk nasjonalist, da er det politikere som har bedt om det lenge og åpne grenser har drevet han til det. Han gjorde bare motstand mot islam

Noe jeg har misset her? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

I følge nyhere kilder, særlig av det jeg har sett på twitter, er ikke skytteren som er tatt bilde av opprinnelig Tysk eller etnisk Tysk. Han kan være fra Sør-Europa eller Midtøsten opprinnelig, eller foredrene hans er fra der.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Vet vi noe om ofrene? Nasjonalitet, alder, kjønn, religiøse kjennetegn?

I følge daily mail, så skjøt skytteren på barn i særlig grad, men dette kan være clickbait. Daily mail er som avis clickbait inkarnert, så en vet aldri.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

Jacob: Vitnet som ble interviewet på CNN snakket om at han så ut til å sikte spesielt i retning av barna som satt og spiste på McD.

Stille fra Trumps twitter om skyting og tap av liv, men er vel bare et tidsspørsmål før han dukker opp og gratulerer seg selv for å ha hatt rett ellerno.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Jacob: Vitnet som ble interviewet på CNN snakket om at han så ut til å sikte spesielt i retning av barna som satt og spiste på McD.

Stille fra Trumps twitter om skyting og tap av liv, men er vel bare et tidsspørsmål før han dukker opp og gratulerer seg selv for å ha hatt rett ellerno.

Han har faktisk allerede skrevet på twitter mener jeg. For lenge siden faktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Vel, tysk politi har tydeligvis video av en hvit gjerningsmann som roper "jeg er tysk!!".  Så får vi se videre.

De som filmer mannen fra altenen er uenig. En sier "forbanna Tyrker" og en annen "forbanna utlendinger". De som filmer er for øvrig ikke politiet.

Her er en link til en oversettelse av hva som blir sagt:

http://pastebin.com/kF84hMfy

Her er videoen:

https://twitter.com/mens32/status/756587057028460544

Lenke til kommentar

Scenario B) Hvit tysk nasjonalist, da er det politikere som har bedt om det lenge og åpne grenser har drevet han til det. Han gjorde bare motstand mot islam

Noe jeg har misset her?

Det har "selvsagt" ikke noe med nasjonalisme å gjøre - nå er det plutselig relevant å snakke om andre faktorer. Eksempelvis mentale sykdommer. Argumentasjonen er jo... legitim. Forstå det den som vil.

Ellers spot on.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Noe jeg har misset her?

Det har "selvsagt" ikke noe med nasjonalisme å gjøre - nå er det plutselig relevant å snakke om andre faktorer. Eksempelvis mentale sykdommer. Argumentasjonen er jo... legitim. Forstå det den som vil.

Ellers spot on.

Så nasjonafølelse og det å elske sitt folk er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...